Sidan 6 av 13 FörstaFörsta ... 45678 ... SistaSista
Resultat 51 till 60 av 130

Ämne: Trilla med hoj hör till!

  1. #51
    Den här tråden påminner mig om när jag och en kompis skulle iväg med hans Honda Shadow. Vi hoppade på bågen, jag där bak, och han startade den och började köra. Vi kom en meter sen var det tvärstopp och vi både föll till marken med hojen mellan benen. Han hade såklart glömt ta bort skivbromslåset. Vi landade dock mjukt i gräset bredvid. Värre blev det med bågen vars trippmätarvajer klipptes av.

  2. #52
    Medlem Carcrashs avatar
    Reg.datum
    mar 2011
    Ort
    Halland
    Inlägg
    2
    Min olycksdag var igår. Gjorde service, skulle köra ut från området, och ena glaset ur glasögonen poppade ur, landade på tanken och föll ned i knäet, jag blev rädd, trodde först att det var någon som kastat något på mig, satte ned foten, på gruset som låg på asfalten, gled, tappade balansen, trillade (satans, helvetes, jävla fan), hojen landade på mitt högra ben och klarade sig någorlunda, men med en repa på höger skärm. Ja, stoltheten är något mosad men vad ska man göra, linser nästa gång.

  3. #53
    Citat Ursprungligen postat av Carcrash Visa inlägg
    Min olycksdag var igår. Gjorde service, skulle köra ut från området, och ena glaset ur glasögonen poppade ur, landade på tanken och föll ned i knäet, jag blev rädd, trodde först att det var någon som kastat något på mig, satte ned foten, på gruset som låg på asfalten, gled, tappade balansen, trillade (satans, helvetes, jävla fan), hojen landade på mitt högra ben och klarade sig någorlunda, men med en repa på höger skärm. Ja, stoltheten är något mosad men vad ska man göra, linser nästa gång.
    Oj, sån otur. Hur gick det med glasögonglaset då? klarade det sig?

  4. #54
    Medlem MrFlukes avatar
    Reg.datum
    jul 2010
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    69
    Framförallt, hur gick det med ditt ben??

  5. #55
    Medlem Mavve65s avatar
    Reg.datum
    aug 2010
    Ort
    Täby
    Inlägg
    301
    Aj aj!! Där kunde din säsong varit över.......f-n vad snabbt olyckor och incidenter kan hända. Ska kolla skruvanra i mina glasögon.....i morgon blir det premiärtur hem från vinterförvaringen

  6. #56
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Aj, aj, aj. Jag undrar också hur det gick med ditt ben.

  7. #57
    Medlem Carcrashs avatar
    Reg.datum
    mar 2011
    Ort
    Halland
    Inlägg
    2
    Glasögonglaset blev repigt, men det är ju lika bra att byta ut dom så att jag slipper fler incidenter som denna.. Benet är något blått, men det är inte så farligt, värre med hojen och stoltheten som ligger och skräpar någonstans i rännstenen vid olycksplatsen ^^ Blir så irriterad på min egen klumpighet. Jaja, gjort är gjort.

  8. #58
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    En klubbkompis placerade sina glasögon på sadeln, satte på sig hjälmen och glömde sina glasögon. Han blev snart varse vad han hade glömt. Han körde över sina nya glasögon, han just betalt 6.000:- för. På något sätt lyckades han få ut nästan allt på någon försäkring han hade så den ekonomiska skadan blev inte stor i alla fall.
    ~ Mats

    Min blogg

  9. #59
    Moderator Jonass avatar
    Reg.datum
    maj 2009
    Ort
    Södermalm, Stockholm
    Inlägg
    1 560
    Precis samma sak som Mats beskriver hände mig fast med ett lyckligare slut. Hade som vanligt lagt glasögonen på tanken medan jag drog på hjälmen. Hann sedan köra cirka en km på Ringvägen i cirka 40 km/h innan jag märkte att skyltarna var lite suddiga (har inte så nedsatt syn) och instinktivt blickade jag ned mot tanken. Glasögonen hängde ned på tankens ena sida och bara den yttersta delen av skalmen hängde kvar mot mitt högerben. Jag vinglade till och hade nog gått omkull om jag bara försökt mig på någon omöjlig konst att rädda brillorna i farten. Istället bromsade jag oändligt försiktigt med handbromsen, så att bakomvarande bilister undrade vad fasen jag höll på med. Fick till slut stopp och precis då trillade de ned i gatan. Men de höll!

    I högre fart hade det kunnat gå betydligt mer illa. Man har en tendens att reagera reflexmässigt. På gott och ont.

    Numer lägger jag aldrig glasögonen på tanken utan alltid i fickan
    Senast redigerat av Jonas den 2011-03-29 klockan 14:11.

  10. #60
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Vill man stånka och ta lite extra så har ja ett bra tips - lägg hojen i mjuk och fin jord så gör det minst 25 kg + när man ska ställa upp den på hjulen genom att styre fotpinnar motorbåge och allt bara sjunker ner så den ligger helplatt mot backen.

    Hur det blev så? Jo även de smalaste kostigar har sina korsningar och om man har fel växel när man tar en så tvär sväng i mjuk mark så välter man. Jag vet för jag provade nyss
    Ove

Liknande ämnen

  1. Ruta till hojen, till vettigt pris.
    Av nadako i forum Utrustning & Tillbehör
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2015-03-30, 06:27
  2. Vädrar väl till en tur till Art Weekend i Hstad
    Av Foosi i forum Träffar & Körningar
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2013-05-10, 10:06

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •