Sidan 4 av 13 FörstaFörsta ... 23456 ... SistaSista
Resultat 31 till 40 av 130

Ämne: Trilla med hoj hör till!

  1. #31
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av engström67 Visa inlägg
    Tycker det är klumpigt att lägga hojen,jag tycker inte det hör till.Har själv aldrig gjort det och ska försöka fortsätta med det.Man lär ju tänka till var man parkerar och vänder,usch tappa hojenvill ej ha några skråmor på min hoj.Är inne på min 8,onde hoj nu,bara nya och skall vara som nya tills dom byts utJag vet att jag är pedant,men jag tycker tvätt och puts hör till
    Det är ju inget fel att vara pedant, men att framföra åsikten att de som välter en hoj är klumpiga tas nog som en förolämpling. Om man verkligen vill vara en biker, så kör man ju överallt där det går och då måste man ju råka ut för incidenter då och då. En som bara kanske kör på asfalten mellan kafeérna ock liknande får ju heller inte uppleva det finaste med hojåkning. En del tycker ju det är roligare med en välputsad hoj att visa upp än att åka.

  2. #32
    Medlem Gawriels avatar
    Reg.datum
    dec 2009
    Ort
    Kinna
    Inlägg
    203
    3 år sen, min dåvarande VF750, hade den parkerat framför lägenheten på min vanliga parkering, den stog på centralstödet.
    var inne o förberede mig för en efterlängtad övningskörningsrunda i sommarvärmen när jag hör ett duns
    tittar genom fönstret o där ligger min kära Honda på sidan.
    Värmen hade mjukat upp asfalten så pass att den obetydliga lutning på marken har fått ena benet på centralstödet att sjunka in i asfalten med följd att den lutade tills den ramlade
    inget man kan göra åt ibland

  3. #33
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Det är ju inget fel att vara pedant, men att framföra åsikten att de som välter en hoj är klumpiga tas nog som en förolämpling. Om man verkligen vill vara en biker, så kör man ju överallt där det går och då måste man ju råka ut för incidenter då och då. En som bara kanske kör på asfalten mellan kafeérna ock liknande får ju heller inte uppleva det finaste med hojåkning. En del tycker ju det är roligare med en välputsad hoj att visa upp än att åka.
    Det är ju inte meningen att förolämpa någon,tappar man hojen så är man väl klumpig,det tycker då jagDet är ju man själv som gör det.Sedan så finns det ju många sätt att skydda sig,bla man kan ju lägga en platta under stödet ifall det är het asfalt som brukar bli mjuk eller annat löst underlag.Sedan finns det ju andra som parkerar sina hojar så nära att dom klättrar på min nästan när dom kliver av,hatar det,men det är ju bara att säga åt dom eller flytta hojen.Skulle deras rasa så kan ju min rasa med> Sedan så andvänder jag mina hojar flitigt 1000-2000mil per år,kör inte överallt,jag brukar försöka hålla mig till vägar och inte bara glänsa vid kiosken,det finns det ju andra som gör

  4. #34
    den som säger att den inte tappat eller vält med sin hoj vill jag nog påstå ljuger , det e inte klumpigt bara mänskligigt , jag har tappat mina och det e inget jag skäms för ja brukar berätta för folk om det

  5. #35
    [QUOTE=engström67;44548]Det är ju inte meningen att förolämpa någon,tappar man hojen så är man väl klumpig,det tycker då jagDet är ju man själv som gör det.Sedan så finns det ju många sätt att skydda sig,bla man kan ju lägga en platta under stödet ifall det är het asfalt som brukar bli mjuk eller annat löst underlag.


    Är man ny så är det inte självklart att alla ser asfalten som en risk för att hojen kan välta. Min höll på att gå i backen trotts att det var en ganska stor fot på stödet. Man lär så lämge man lever.
    Jan-Olov

  6. #36
    Mc-Bosse
    Gäst
    Det är ju så lätt hänt att trilla. Senast idag fick jag lite släpp med framhjulet när jag från 3 km/ tim fick bromsa till när jag skulle ut från tomten då en granne kom som ett jehu med sin bil.. Gräs/lera/vått/nerförbacke och en liten jävla sten precis under framhjulet där jag nypte till. Vinglade till lite bara men jag kunde lika gärna lagt hojen...

  7. #37
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Klart att man lägger en hoj ibland. Händer till och med att jag ramlar utan hoj. Är jag klumpig då?
    Ove

  8. #38
    Medlem Phaedres avatar
    Reg.datum
    aug 2010
    Ort
    Svartsjö, Ekerö
    Inlägg
    271
    7 lektioner på körskola och redan lagt skolhojen 3 gånger. Nästa vecka drar styrketräningen igång. Jag vill ju inte lägga egna pärlan i backen!
    ~~~~~~~~~
    Chin, chin!

  9. #39
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av Nilsson Visa inlägg
    den som säger att den inte tappat eller vält med sin hoj vill jag nog påstå ljuger , det e inte klumpigt bara mänskligigt , jag har tappat mina och det e inget jag skäms för ja brukar berätta för folk om det
    Då är man lögnare då skulle inte tveka att berätta om jag lagt cykeln,men nu har man inte gjort det,För f...n höll på att glömma vintern -85 kunde inte hålla mig,tog ut min nya honda xl400r på en liten provtur i snön och råkade vurpa

  10. #40
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av Nilsson Visa inlägg
    den som säger att den inte tappat eller vält med sin hoj vill jag nog påstå ljuger , det e inte klumpigt bara mänskligigt , jag har tappat mina och det e inget jag skäms för ja brukar berätta för folk om det
    Att vara klumpig är väl mänskligt,en del är det mera än andra bara,skulle jag tappa hojen så skulle jag själv tycka att det var klantigt.Det gäller bara att tänka hela tiden på vad man sysslar med,så är det ju med allting

Liknande ämnen

  1. Ruta till hojen, till vettigt pris.
    Av nadako i forum Utrustning & Tillbehör
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2015-03-30, 06:27
  2. Vädrar väl till en tur till Art Weekend i Hstad
    Av Foosi i forum Träffar & Körningar
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2013-05-10, 10:06

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •