Sidan 13 av 13 FörstaFörsta ... 3111213
Resultat 121 till 130 av 130

Ämne: Trilla med hoj hör till!

  1. #121
    Medlem Mymlans avatar
    Reg.datum
    okt 2012
    Ort
    Bor i södra Finland i en liten stad som heter Karis
    Inlägg
    431
    Citat Ursprungligen postat av finnjäveln Visa inlägg
    Har aldrig vurpat med mc, men med moppen vurpade jag rejält i midsomras. Jag körde på en väg med en skarp kurva som vart skymd och presis som jag rundar den så hoppar det en katt upp ur diket vilket resulterar i att jag panikbromsar och åker på rullgrus, ramlar sidlänges och slår huvudet i asfalten (med hjälm), tuppar av och blir liggande mitt i kurvan. Nästa minnesbild jag har är att jag hör två människor prata (då hade dom antagligen redan ringt 112). Sedan lyckas den ena få tag på min telefon och letar fram min mors telefonnummer och sedan håller hon den så jag kan prata, morsan svarar men sedan tar den ena personen över eftersom jag tydligen pratar en massa goja som jag inte minns. Sedan kom ambulansen och det blev färd till närmsta akutvård, minns att jag kvicknar till någonstans på vägen och frågar om vi inte är framme snart. Som tur var blev det inte värre skador än en rejäl hjärnskakning och ett blåsvart, jämntjockt vänsterben. Fick åka hem med värkmediciner och kryckor efter att ha firat midsommarnatten där. Såhär i efterhand tänker jag på att det kunde gått mycket värre om det kommit en bilist efter mig i kurvan (vägen är känd för alla fartdårar som kör där).
    polisen och brandman var förståss också inkopplad, måtte ha varit en jäkla syn här ute på vischan.

  2. #122
    Det gör ont att vurpa i 50 knyck också. Studerar tjejerna och grabbarna som brassar lättklädda med rullen i botten förbi vårat hus. Några hundra meter bort finns en T-korsning där mopederna kör rakt fram för att komma till nån slags gångväg(nej, dom får förmodligen inte köra där).
    Visst, det är ju högerregeln som gäller vid T-korsningen, men bilarna som kommer från vänster brukar oftast inte sakta ner där.
    brhhhh....ryser bara av tanken

    Min senaste vurpa var också på moped. Det var mitt i Köpenhamn, fullpackad moped och full mc-mundering. Nemas problemas. Packningen tog emot det värsta och ...bara inte tysken hade flyttat på sin husbil när halva moppen låg under den. Slet av sidan på kåpan.....

  3. #123
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av finnjäveln Visa inlägg
    polisen och brandman var förståss också inkopplad, måtte ha varit en jäkla syn här ute på vischan.
    Man får ju vara tacksam att det finns resurser ibland. Grabben min vurpade också med moppe på en isfläck. Efter honom i bil. kom en utbildad sjukvårdare som larmade eftersom han såg att grabben slog i huvudet. Han hade sm alltid, hjälm.

  4. #124
    Medlem Mymlans avatar
    Reg.datum
    okt 2012
    Ort
    Bor i södra Finland i en liten stad som heter Karis
    Inlägg
    431
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Man får ju vara tacksam att det finns resurser ibland. Grabben min vurpade också med moppe på en isfläck. Efter honom i bil. kom en utbildad sjukvårdare som larmade eftersom han såg att grabben slog i huvudet. Han hade sm alltid, hjälm.
    Usch då! Hoppas det gick väl med grabben din!

  5. #125
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Ja hudå olyckor händer så lätt om man inte är med

  6. #126
    Medlem Mymlans avatar
    Reg.datum
    okt 2012
    Ort
    Bor i södra Finland i en liten stad som heter Karis
    Inlägg
    431
    Den ända gången jag körde utan handskar dessutom (brukar annars vara viktig med sånt). Handflatorna såg ut som stora brännsår

  7. #127
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2012
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    177
    Jag trillade i lågfartsbanan, i vändningen i den med fyra koner på rad. Fick motorstopp och hann inte frikoppla, så det tog tvärstopp. Hann inte få ner foten i tid, och när jag väl gjorde det orkade jag inte hålla emot längre och sen låg jag där och sprattlade... Sen tog det ett tag innan jag vågade köra sakta med måttlig gas genom den förbannade vändningen igen, hehe..

  8. #128
    Medlem Mymlans avatar
    Reg.datum
    okt 2012
    Ort
    Bor i södra Finland i en liten stad som heter Karis
    Inlägg
    431
    Citat Ursprungligen postat av Tjita1 Visa inlägg
    Jag trillade i lågfartsbanan, i vändningen i den med fyra koner på rad. Fick motorstopp och hann inte frikoppla, så det tog tvärstopp. Hann inte få ner foten i tid, och när jag väl gjorde det orkade jag inte hålla emot längre och sen låg jag där och sprattlade... Sen tog det ett tag innan jag vågade köra sakta med måttlig gas genom den förbannade vändningen igen, hehe..
    Det fick mig att minnas när min instruktör sade "nu ska jag visa hur krypkörningen ska gå till" så satte han sig på hojen körde en liten bit och fick motorstopp och välte. Sedan reste han sig helt röd i ansiktet och sa med låg stämma "det där var exemplet på hur du INTE ska göra, men det här berättar vi inte för mina kollegor på bilskolan" (bor i en liten byhåla där alla känner alla)
    Senast redigerat av Mymlan den 2012-10-13 klockan 04:08.

  9. #129
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2012
    Ort
    I Danmark
    Inlägg
    118
    Jag har inte trillat (har inte fått kortet, så jag har inte haft så många möjligheter) men min man lyckades två gånger under utbildningen. Första gången var den klassiska som många här varit med om - vi skulle ut från en p-plats och krypte sakta runt i en snäv sväng, när han tar handbromsen och cykeln bara lägger sig ner.
    Omgång två var värre, han kom fel ut från contrastyrningen på banan, smällde i bakhjulsbromsen som låste och så brakade han rakt in i däcken som ligger som barriär efter (annars hamnar man i ett dike). Tyvärr var det dagen innan uppkörningen och jag tror att han var lite skärrad. Han lyckades böja handtaget till framhjulsbromse så det såg ut som en snabelsko, men kontrollanten sa inget om det på uppkörningen. Spelade mindre roll, han dumpade ändå.

  10. #130
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2012
    Ort
    Uddevalla
    Inlägg
    49
    Har lagt moppen ner en gång för dryga sju år sen och Kawan för ungefär en vecka sen.

    Med moppen:
    Är på väg ner till sjön för att bada, iklädd shorts och tshirt (och hjälm så klart) intelligensbefriad som man var. Precis när jag ska svänga in till parkeringen ska en bil svänga ut så jag får göra en väldigt skarp sväng och har troligtvis lite för hög fart så jag bromsar, med frambromsen, på grus.
    Det slutar med att jag lägger hojen ner lugnt och försiktigt samtidigt som jag änna kliver av den. Dessvärre drar jag vaden mot kröken när jag kliver av den så får ett brännsår ungefär 6 cm i diameter och hud och hår på kröken. Sen var det slutbadat för mig den sommaren.
    Körde jag igen med så lite kläder? Japp, var ju svalt och gött. Jag körde ju den enda otrimmade moppen i socknen, den gjorde 40 om det inte var motvind, så trodde väl att det var lugnt eller nåt.

    Kawan:
    Pissenödig som fan och stannar på en busshållplats, slänger ner stödet men får det tydligen inte hela vägen så det fäller upp sig igen när det får hojens tyngd på sig. Lyckas inte hålla cykeln upp men lyckas med att dämpa fallet tillräckligt mycket att enda skadan som uppstår är lite skav på ändknoppen på handtaget.

Liknande ämnen

  1. Ruta till hojen, till vettigt pris.
    Av nadako i forum Utrustning & Tillbehör
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2015-03-30, 06:27
  2. Vädrar väl till en tur till Art Weekend i Hstad
    Av Foosi i forum Träffar & Körningar
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2013-05-10, 10:06

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •