Sidan 12 av 13 FörstaFörsta ... 210111213 SistaSista
Resultat 111 till 120 av 130

Ämne: Trilla med hoj hör till!

  1. #111
    Medlem kitsapgrls avatar
    Reg.datum
    jun 2011
    Ort
    Bodde nära Tokholm på en ö en gång.
    Inlägg
    91

  2. #112
    Ankan1
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av kitsapgrl Visa inlägg
    Möjligt att man har olika regler i olika länder men jag trodde inte en hoj skulle läcka bensin från tanklocket för att den la sig på sidan.Har åtminstone ingen hoj jag haft gjort.

  3. #113
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Vill ge er ett tips på ett mycket enkelt hjälpmedel om du behöver lyfta upp hojen .
    Du skall ha en självlåsande packrem eller en tejp. linda runt och lås handbromsen.
    Ev vrid undan backspegeln. Ta tag i handtaget närmast backen och res upp hojen.
    Har du dessutom möjlighet att lägga i en växel så är det ett plus. Detta gäller speciellt om det är väldigt halkigt och man är ensam.

  4. #114
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av kitsapgrl Visa inlägg
    Vaffan? det där klarar t.o.m. jag att av lättare än han. en sak gjorde han som jag glömde sist - han fällde stödet innan han resta hojen.
    Ove

  5. #115
    Jag har aldrig gjort det under mina många år som förare. *peppar, peppar, ta i trä och allt vad det nu heter*

  6. #116
    Medlem
    Reg.datum
    jan 2011
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    403
    Ha ha...Grym teknik han har.
    Jag la min Goldwing på sidan när jag plocka av bakdäcket,och jag har inga problem att resa den upp på egen hand.Jag har 2 sätt att få upp hojen, antingen med ryggen mot sadeln eller med framsidan av kroppen mot mc:n.Det sistnämda är mycket lättare i synnerhet om underlaget är halt.

  7. #117
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Det är ju väldigt olika hur tungt det är att lyfta en hoj. Ta en nytankad Varadero med last i topboxen eller en Gs 850 där motorbågen underlättar.
    Kan kanske vara något att tänka på inför hojköp

  8. #118
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Talking

    Man ska vara försiktig att ramla om man är själv,lätt att dra på sig ryggskott. Är det folk i närheten ser man hjälplös ut så kommer hjälp. Hojkompisar hjälper alltid varandra,eller hur Olle?
    Jan

  9. #119
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Man ska vara försiktig att ramla om man är själv,lätt att dra på sig ryggskott. Är det folk i närheten ser man hjälplös ut så kommer hjälp. Hojkompisar hjälper alltid varandra,eller hur Olle?
    Jomenvisst. jag försöker alltid hjälpa till.

  10. #120
    Medlem Mymlans avatar
    Reg.datum
    okt 2012
    Ort
    Bor i södra Finland i en liten stad som heter Karis
    Inlägg
    431
    Har aldrig vurpat med mc, men med moppen vurpade jag rejält i midsomras. Jag körde på en väg med en skarp kurva som vart skymd och presis som jag rundar den så hoppar det en katt upp ur diket vilket resulterar i att jag panikbromsar och åker på rullgrus, ramlar sidlänges och slår huvudet i asfalten (med hjälm), tuppar av och blir liggande mitt i kurvan. Nästa minnesbild jag har är att jag hör två människor prata (då hade dom antagligen redan ringt 112). Sedan lyckas den ena få tag på min telefon och letar fram min mors telefonnummer och sedan håller hon den så jag kan prata, morsan svarar men sedan tar den ena personen över eftersom jag tydligen pratar en massa goja som jag inte minns. Sedan kom ambulansen och det blev färd till närmsta akutvård, minns att jag kvicknar till någonstans på vägen och frågar om vi inte är framme snart. Som tur var blev det inte värre skador än en rejäl hjärnskakning och ett blåsvart, jämntjockt vänsterben. Fick åka hem med värkmediciner och kryckor efter att ha firat midsommarnatten där. Såhär i efterhand tänker jag på att det kunde gått mycket värre om det kommit en bilist efter mig i kurvan (vägen är känd för alla fartdårar som kör där).

Liknande ämnen

  1. Ruta till hojen, till vettigt pris.
    Av nadako i forum Utrustning & Tillbehör
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2015-03-30, 06:27
  2. Vädrar väl till en tur till Art Weekend i Hstad
    Av Foosi i forum Träffar & Körningar
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2013-05-10, 10:06

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •