Sidan 10 av 13 FörstaFörsta ... 89101112 ... SistaSista
Resultat 91 till 100 av 130

Ämne: Trilla med hoj hör till!

  1. #91
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Har försökt åka iväg tre gånger med skivbromslåset kvar. Två gånger har jag åkt omkull och gjort mig lite illa, liknande Jonas vurpa. Den tredje gången gick låset sönder och gick inte att få upp längre. Stod då på en gata i en liten stad i Italien, söndag morgon...Löste sig via min Falckförsäkring. Inom två timmar från det att det hände var låset bortplockat av en bärgarkille med vinkelslip. Ingen självrisk och inga andra problem. Försäkringen var guld värd för mig!
    ~ Mats

    Min blogg

  2. #92
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Citat Ursprungligen postat av engström67 Visa inlägg
    Annars kan man ju jobba in det i skallen att hela tiden kolla.
    Det har jag tagit för vana att alltid kika på bromsskivan men nån gång i mitt liv lär jag glömma det och vips ligger jag i backen. Trist med tummen, hoppas det går bra att läka, Jonas. Och att det går bra att köra hoj trots värk i tummen.

  3. #93
    Medlem Molgans avatar
    Reg.datum
    maj 2008
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    1 689
    Glömma skivbromslåset är en sak, men är det någon som lyckats glömma att fälla ner sidostödet innan man kliver av? Det har INTE jag!
    Grusmysfilm.
    Kurvnötarfilm.

    Citat Ursprungligen postat av Mats Liifv Visa inlägg
    Den som aldrig kört vilse har inte sett världen!

  4. #94
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2011
    Ort
    Malmö, Skåne
    Inlägg
    406
    Jag har iofs bara haft mitt körkort i två månader nu, men jag lyckades lägga ner motorcykeln när jag övningskörde (BMW F650). Det var ju mindre snyggt. Tror det var tredje eller kanske t.o.m. fjärde körlektionen där vi körde i åttor för att öva krypkörning. Detta var allmän väg, fast en återvändningsgränd och så kom det en bil som gjorde att jag blev lite stressad och fick för mycket sväng och lutning.

    Jag kommer ihåg min förvåning när den började luta och jag inte kunde hålla emot. Min första tanke var liksom ”Shit, den väger faktiskt en hel del ändå!”, och sen fattade jag snabbt att jag inte skulle kunna hålla upp den, så jag fick göra det bästa av situationen och försöka spjärna emot så mycket som möjligt på vägen ner så att den lade sig ner istället för att krascha ner!

    Sen gjorde man en liten snygg bakåtrullning på rygg och en snabb-som-fan karatemanöver för att svinga upp sig på fötterna igen och försöka få det hela till att se smidigt och kontrollerat ut (vilket det så klart aldrig gör…)

  5. #95
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Citat Ursprungligen postat av Molgan Visa inlägg
    Glömma skivbromslåset är en sak, men är det någon som lyckats glömma att fälla ner sidostödet innan man kliver av? Det har INTE jag!
    Inte jag heller. Än.

  6. #96
    Medlem freddemannens avatar
    Reg.datum
    okt 2010
    Ort
    Kristianstad, Skåne
    Inlägg
    177
    Citat Ursprungligen postat av Molgan Visa inlägg
    Glömma skivbromslåset är en sak, men är det någon som lyckats glömma att fälla ner sidostödet innan man kliver av? Det har INTE jag!

  7. #97
    Medlem mirrisens avatar
    Reg.datum
    aug 2011
    Ort
    På vischan
    Inlägg
    126
    Citat Ursprungligen postat av Molgan Visa inlägg
    Glömma skivbromslåset är en sak, men är det någon som lyckats glömma att fälla ner sidostödet innan man kliver av? Det har INTE jag!
    Eller, gubevars, glömma att fälla upp stödet innan man lägger i växel? Näe, vet du vad, inte jag heller!

  8. #98
    Medlem Phaedres avatar
    Reg.datum
    aug 2010
    Ort
    Svartsjö, Ekerö
    Inlägg
    271
    Själv har jag en illgul telefonsladd med en ögla som jag fäster runt handtaget. Tack vare den har jag ännu inte lyckats glömma skivbromsen

    Rekommenderas!

    EDIT: Eftersom det är en telefonsladd håller den sig hopdragen utan att trassla ihop sig. Dessutom är matchar sladden med hojen
    Senast redigerat av Phaedre den 2011-11-11 klockan 17:00. Anledning: tillägg
    ~~~~~~~~~
    Chin, chin!

  9. #99
    Medlem mirrisens avatar
    Reg.datum
    aug 2011
    Ort
    På vischan
    Inlägg
    126
    Citat Ursprungligen postat av Phaedre Visa inlägg
    Själv har jag en illgul telefonsladd med en ögla som jag fäster runt handtaget. Tack vare den har jag ännu inte lyckats glömma skivbromsen

    Rekommenderas!

    EDIT: Eftersom det är en telefonsladd håller den sig hopdragen utan att trassla ihop sig. Dessutom är matchar sladden med hojen
    Det var precis en sån jag menade med min bild, fast jag kallade den senilsnöre...

  10. #100
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Men hallå,telefonsladdar och dylikt,ska man köra hoj över huvud taget?Måste man vara så glömsk,hur svårt är det att tänka till på vad man håller på med,tänk om man glömmer av att man är ute i trafiken och kör,då kan det ju ske en olycka. Men vad man får se dagligen så är det ju inte konstigt att olyckor sker.Dom flesta olyckor som sker beror ju på handhavande fel.Tycker detta börjar likna någon slags bikt,där man sitter och talar om alla fel man gör???
    Senast redigerat av engström67 den 2011-11-11 klockan 19:40.

Liknande ämnen

  1. Ruta till hojen, till vettigt pris.
    Av nadako i forum Utrustning & Tillbehör
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2015-03-30, 06:27
  2. Vädrar väl till en tur till Art Weekend i Hstad
    Av Foosi i forum Träffar & Körningar
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2013-05-10, 10:06

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •