Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: jag fattar inte(många gäster)

  1. #1

    jag fattar inte(många gäster)

    hur kan det stå att det är 54 gäster inloggade och nästan alla chattar , går man sen in och kollar i chatten så är där bara en gäst men jag trodde ej gäster kom in där
    Senast redigerat av pewa den 2008-08-19 klockan 16:14.

  2. #2
    Citat Ursprungligen postat av Nilsson Visa inlägg
    hur kan det stå att det är 54 gäster inloggade och nästan alla chattar , går man sen in och kollar i chatten så är där bara en gäst men jag trodde ej gäster kom in där
    Det är ändrat så att gäster kan titta på chatten men inte skriva.. allt efter önskemål från de som använder chatten mest, för att locka fler att hitta till den.

    Under inloggade gäster ryms även sökrobotar, de som ser till att sidorna indexeras på sökmotorer. Ska kolla upp om det går att styra så dessa inte räknas som vanliga gäster, håller med om att det är rätt missvisande
    Hojen.nu - För oss som gillar motorcyklar!

  3. #3
    nu var det 77 gäster och nästan alla var på chatten och kommit dit exakt på samma gång , skummt tycker jag

  4. #4
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Men som Pewa skrev så är det förmodligen en massa sökrobotar. Nån kanske söker på ordet Yamaha och då hamnar sökmotorn på denna sida. De kanske helt enkelt söker vissa ord i chatten och då hamnar där, därav en massa gäster.

  5. #5
    Som sagt är det vissa sökrobotar som räknas som gäster.. håller på att kolla upp hur det går att fixa.

    Anledningen till att sökrobotarna är här är för att läsa av sidna så folk kan hitta den när man googlar.
    Hojen.nu - För oss som gillar motorcyklar!

  6. #6
    Uppdatering:

    Gäster kan fortfarande titta på chatten men kollar man i listan över vilka som är online ser man numera vilka som är sökrobotar och vilka som är vanliga gäster.
    Hojen.nu - För oss som gillar motorcyklar!

  7. #7
    Som ni kanske märkt kan antalet gäster bli väldigt högt ibland. Det är som sagt sökrobotar men jag håller på att kolla upp hur man kan begränsa dem.
    Hojen.nu - För oss som gillar motorcyklar!

Liknande ämnen

  1. hur många ....
    Av Hondamannen i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 22
    Senaste inlägg: 2014-01-07, 02:25
  2. fjr med många mil...
    Av freddemannen i forum Touring
    Svar: 56
    Senaste inlägg: 2011-06-09, 22:35
  3. Objudna gäster
    Av pewa i forum Om hojen.nu
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-02-10, 14:16
  4. Gäster??
    Av Bennie Bleking i forum Om hojen.nu
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-11-04, 16:30

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •