Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 14 av 14

Ämne: Medlemsfundering.

  1. #11
    Medlem Johan Ts avatar
    Reg.datum
    jan 2008
    Ort
    Stockholm (Vendelsö)
    Inlägg
    77
    Citat Ursprungligen postat av Jan-Olov Visa inlägg
    Det som är bra med vårt forum är att det skrivs inga elakheter skojas gjörs det men det hålls på en vettig nivå, jag besöker också flera forum men där är tonen en helt annan och påpekar jag detta så menas det inget med skojet men likväl märks det att folk blir föbaskade och då har det gått för långt.
    Kan bara tyvärr hålla med att vissa går för långt och startar en hel del reaktioner där alldeles för mycket kommer till ytan. Och sådant stör verkligen stämningen. Det finns även forumskribenter som kan starta kraftiga reaktioner utan att mena något illa och har inte förstått situationen som uppkommit.

    Det ska vara ett nöje att svepa över ett forum på sin lediga tid.

    //Johan

  2. #12
    Man inser ganska snabbt att det här med forum är en konstform. Det kan va en ganska fin balansgång att hålla nån form av ordning bland ämnen och inlägg samtidigt som folk ska kunna skriva fritt vad de tycker.

    Som Johan T skrev tar det ett tag innan ett forum byggt upp sin "själ" men jag tycker vi är på god väg.

    Sen till den eviga frågan hur man dels lockar folk att bli medlemmar men framförallt lockar dem att delta i forumet. Mindre forum blir lätt stängda/interna som skrevs tidigare, här är frågan hur man ska lägga upp det för att bjuda in nya medlemmar att skriva? En idé kanske kan vara mer allmänna och kontroversiella nyheter på startsidan som fler känner att de vill säga sin åsikt om.

    Ett inslag som det förhoppningsvis kommer bli mer utav är tävlingar, både sådana som uppmanar till att lägga upp bilder och till att delta i diskussioner. Priser och chans till ära brukar kunna locka fram folk ur sina hålor
    Hojen.nu - För oss som gillar motorcyklar!

  3. #13
    Medlem Johan Ts avatar
    Reg.datum
    jan 2008
    Ort
    Stockholm (Vendelsö)
    Inlägg
    77

    Tyvärr PEWA!

    =jag har inget bra svar hur man ska locka mer folk.
    Alla indegrienser finns ju för att det ska vara ett bra forum/sida.

    //Johan

  4. #14
    Som någon skrev, att ett litet forum blir slutet för utomstående men det beror en hel del på en själv, det gäller att ta för sig och även bjuda på sig, det är som i sammhället i övrigt. Det är roligt med ny, för alla tillför altid något som uppskattas. Har man ingen fråga så har man altid en tanke att dela med sig och alt handlar inte om mc men det är en genomgående tråd.
    Jan-Olov

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •