Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista
Resultat 11 till 20 av 27

Ämne: Det här med gruppkörning

  1. #11
    Ett stort problem är omkörande bilister som inte släpps in i ledet. Flera gånger har jag sett att mina kompisar inte öppnar upp så bilisten kan komma in.
    Största längd på fordon är 24 meter en mckollon kan vara flera hundra meter, man kan inte begära att de omkörande kan passera alla i ett svep, farligast är det när 2+1 blir 1.
    Nä, samarbete är bäst för alla, om någon gör fel så hjälp honom/henne så att ingen olycka sker, när du gör fel så kan du behöva samma hjälp tillbaka.
    Om du aldrig gör fel så skall vi bygga kyrkor för att tillbedja dig, så hände för 2000 år sedan.
    60-årskrisare, tillbaks till barndomen, körde cross och lekte i sandlådan, nu kör jag BMW GS, Yamaha Virago och Case grävmaskin

  2. #12
    en vanlig grej e att folkt tror att det räknas som ett fordon men det gäller ändast om det är kortege med polis annars gäller trafikregler som vanligt och man får inte hindra någon att köra om ,men det ska vara trevligt att köra i grupp ingen pajkasstning inte hjälps åt och det blir en trygg körning

  3. #13
    asterix
    Gäst
    Har tröttnat köra i grupp,mest gnäll,mer än 5-6st leder till problem, enl. egna erfarenheter under 30 år

  4. #14
    Medlem Mr.Peters avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Karlshamn
    Inlägg
    378
    Är nog av samma uppfattning,åtminstone inte för stora grupper och helst inte under gällande hastighetsgränser, det leder bara till irritation bland övriga trafikanter.

    Om man sen kör på landet utan trafik eller på en flerfilig väg så är det ju en annan sak!

  5. #15
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Men varför tror alla jag babblar om körningar under hastighetsbegränsningen? Det jag hänger upp mig på är att det ska vara en räserbana med helt vanliga hojar. Sporthoj okej, det kan jag fatta men en vanlig hoj?

  6. #16
    Medlem Mr.Peters avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Karlshamn
    Inlägg
    378
    Katarina;9883] man hade inte ens tid att se på några blommor längs vägkanterna!

    Men Katarina vilken fart skall man hålla för att titta på blommor??

    Är det inte bättre o stanna då o kolla in blommorna?

  7. #17
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Citat Ursprungligen postat av Mr.Peter Visa inlägg
    Katarina;9883] man hade inte ens tid att se på några blommor längs vägkanterna!

    Men Katarina vilken fart skall man hålla för att titta på blommor??

    Är det inte bättre o stanna då o kolla in blommorna?
    Det är lite ironi i inlägget…
    Om jag vill titta på blommor stannar jag givetvis och jag har en hel del blommor i huset att ta hand om så nån direkt florist vid vägkanterna behöver jag inte vara. Det jag menade var att hastigheten var så pass hög att man inte ens hanns se några, de svischade förbi en rasade fart.

  8. #18
    Efter att ha provkört lite olika typer av hojar inser man ganska snabbt att de är roliga vi olika farter också.. kan bli lite knepigt att köra i grupp och hitta ett tempo alla är nöjda med.

    Kanske därför det ofta är samma typer av hojar i de grupper man möter?
    Hojen.nu - För oss som gillar motorcyklar!

  9. #19
    Moderator Gerts avatar
    Reg.datum
    jun 2007
    Ort
    Tormastorp-Hörby-Skåne
    Inlägg
    1 293
    När/om man kör i grupp så håller man den hastighet som den cykel som ligger BAKOM dig och kör man efter det så blir det aldrig fel.När man precis som vissa skrivit här vill köra i ett högre tempo väljer man att köra själv eller med en kompis/ar som är likasinnad/e men dem gånger man kör i grupp ska det vara i ett tempo som är behagligt för alla .I vår klubb finns det nästan alla sorters mc utom rena sportcyklar men när vi kör i grupp så är det en grupp som kör med.
    Saddlebags can never hold everything you want, but they can hold
    everything you need.
    Gert Karlsson

  10. #20
    jag har ju fått för mej att om man kör i grupp så e det för att man vill umgås med andra inte att stressa ihjäl varandra , det e möjligt att jag har fel . men visst e det som klippan skriver om jag nu vill köra fort så gör jag det när jag e själv eller på bana

Liknande ämnen

  1. Gruppkörning
    Av Olle Å i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2014-04-01, 18:05
  2. Gruppkörning
    Av Boogieman i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 25
    Senaste inlägg: 2008-03-21, 23:54

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •