Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Nu börjar jag bli trött.

  1. #1
    Moderator Gibsons avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Tyllinge (Västervik)
    Inlägg
    3 424

    Unhappy Nu börjar jag bli trött.

    Jag kunde inte sova så bra inatt för en av våra hundar har nog fått rävskabb så hon kliade sig hela natten så att sängen skakade. Vi ska ringa veterinären imorgon och se om vi behöver åka dit eller om dom bara skriver ut recept på behandlingen för Donna har ju haft skabb tidigare.

    Det har sprungit runt en skabbräv på våran gård som vi måste försöka bli av med för det smittar ju hundarna på en gång, jag har pratat med en bekant och vi ska få låna en fälla och se om vi kan lura in den där, om jag lyckas fånga in den så får kompisen komma till oss och skjuta den.

    Obehagligt men vad ska man göra.

  2. #2
    Inte så mycket att göra tyvärr.. synd om både räven och hunden.

    Vi hade en skabbräv ute i stugan för två somrar sen, kom fram helt oskydd och åt från en tallrik. Den var rejält avmagrad och inte alls lika graciös som rävar brukar vara
    Hojen.nu - För oss som gillar motorcyklar!

  3. #3
    Citat Ursprungligen postat av Gibson Visa inlägg
    Jag kunde inte sova så bra inatt för en av våra hundar har nog fått rävskabb så hon kliade sig hela natten så att sängen skakade. Vi ska ringa veterinären imorgon och se om vi behöver åka dit eller om dom bara skriver ut recept på behandlingen för Donna har ju haft skabb tidigare.

    Det har sprungit runt en skabbräv på våran gård som vi måste försöka bli av med för det smittar ju hundarna på en gång, jag har pratat med en bekant och vi ska få låna en fälla och se om vi kan lura in den där, om jag lyckas fånga in den så får kompisen komma till oss och skjuta den.

    Obehagligt men vad ska man göra.
    Hur gick det, fick du dö på räven. Vad jag förstår så brukar de stackarna bli ganska orädda till och med gå in i ladugårdarna i sitt desperata letande efter mat. Fy fan vilken hemsk död när det kliar så att djuret river hål överallt och det inte lindras hur de än försöker.
    Senast redigerat av Jan-Olov den 2008-09-07 klockan 22:31.
    Jan-Olov

  4. #4
    Moderator Gibsons avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Tyllinge (Västervik)
    Inlägg
    3 424
    Citat Ursprungligen postat av Jan-Olov Visa inlägg
    Hur gick det, fick du dö på räven. Vad jag förstår så brukar de stackarna bli ganska orädda till och med gå in i ladugårdarna i sitt deperata letande efter mat. Fy fan vilken hemsk död när det kliar så att djuret river hål överallt och det inte lindras hur de än försöker.
    Räven är död, det var inte vi som lyckades fånga in den.

    Den låg död vid grannarnas ladugård en dag och det var inte en rolig syn, fan vad den måste ha plågats. Hundarna har vi lyckats stoppa skabben på, det är effektiva behandlingar idag, bara några droppar i nacken och sedan vänta och det går över, om det inte gör det så ska vi göra om behandlingen efter 4 veckor men jag tror inte det ska behövas.

  5. #5
    Citat Ursprungligen postat av Gibson Visa inlägg
    Räven är död, det var inte vi som lyckades fånga in den.

    Den låg död vid grannarnas ladugård en dag och det var inte en rolig syn, fan vad den måste ha plågats. Hundarna har vi lyckats stoppa skabben på, det är effektiva behandlingar idag, bara några droppar i nacken och sedan vänta och det går över, om det inte gör det så ska vi göra om behandlingen efter 4 veckor men jag tror inte det ska behövas.
    Det var ju för väl att rävsackarn fick dö och slippa plågas längre.
    Jan-Olov

  6. #6
    Moderator Gibsons avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Tyllinge (Västervik)
    Inlägg
    3 424
    Citat Ursprungligen postat av Jan-Olov Visa inlägg
    Det var ju för väl att rävsackarn fick dö och slippa plågas längre.

    Ja jag håller med.

Liknande ämnen

  1. nu börjar besiktningarna
    Av veteranmc i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2011-05-28, 17:17
  2. Börjar bli för mycket.
    Av Gibson i forum Återfallsknutten - Arkiv
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2010-05-16, 20:58
  3. Ja då börjar det närma sig.
    Av Gibson i forum Återfallsknutten - Arkiv
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-04-02, 18:21
  4. I dag börjar Dakarrallyt
    Av Mats Liifv i forum Offroad
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2009-01-22, 10:36
  5. Nu börjar det.
    Av Gibson i forum Återfallsknutten - Arkiv
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-03-11, 19:48

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •