Sidan 1 av 3 123 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 22

Ämne: Apple iPhone

  1. #1
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430

    Apple iPhone

    Jag stod i Teliabutiken i går och blängde på mobiler. Jag såg just en sån där nalle som jag just haft sönder fast i grå färg. Nån rosa fanns inte (den fanns för övrigt endast vid Alla Hjärtans Dag i februari). Men så funderade jag vidare, ”Men en sån där iPhone då?” och kollade priser och funktioner. Dess SAR-värde är mycket lägre än den grå Ericsson-mobil jag först tänkte köpa och då är den bland de lägst strålande mobilerna på marknaden ändå! Så pga det blev det en Apple iPhone.

    Dels är jag en Macaholic men jag har PC också, jag vill vara allroundfunktionell därför har jag även PC. Men jag måste säga: det här är först gången jag öppnar en ny mobil och allt bara är så enkelt. Jag tittade inte ens i manualen! Wow!

    Mobilen är busenkel. Enkla ikoner, touchscreen och man bara scrollar med fingret. Åt sidorna, upp eller ner. Att SMS:a var också det mycket snabbare att skriva, det kommer ett vanligt tangentbord upp i skärmen och man bara petar på bokstäverna så skrivs de, precis som på ett riktigt tangentbord men det riktiga har förstås inga touchknappar…
    Jag surfar på mitt eget hemmanätverk, den hittade mitt trådlösa nätverk direkt så allt jag gjorde var att fylla i lösenordet och så var det klappat och klart. Och en GPS följde med på köpet också.

    Innan man kan använda mobilen måste den synkas med iTunes, det gick fort. Den fick in allas e-mailadresser jag har och kalendern och hela rasket så nu har jag alla mina låtar från iTunes i mobilen också.

    Jag har nog aldrig upplevt en enklare mobiltelefon förut.

    När jag hade kikat runt och lärt mig mobilen vilket gick fort så öppnade jag manualen. Det fanns inte mycket info där, det var ingen tjock liten bok som man annars brukar få. Det behövs faktiskt ingen tjock liten bok, mobilen är så intuitivt enkel att använda ändå.

  2. #2
    Citat Ursprungligen postat av Katarina Visa inlägg
    då är den bland de lägst strålande mobilerna på marknaden ändå! Så pga det blev det en Apple iPhone.
    Yeah right!

  3. #3
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Man kan inte låta bli att kika i den… Nu hittade jag gratis spel på iTunes också som jag var ”tvungen” att ha. T o m Eniro och Hitta.se hittas gratis där så nu finns de inlagda i mobilen.

    Jag som varit så insnöad på SonyEricsson…

  4. #4
    Medlem Molgans avatar
    Reg.datum
    maj 2008
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    1 689
    Ericsson har inte tillverkat en tuff nalle sen deras HotLine 450 Combi som varje yuppie med självaktning var tvungen att flasha med. Den var 4kg lätt (dvs betydligt behändigare än konkurrenterna), kostade 30 000kr -87 och var sprängfylld med finesser, tex att man kunde lagra nummer.




  5. #5
    Ericsson har inte tillverkat en tuff nalle sen deras HotLine 450 Combi som varje yuppie med självaktning var tvungen att flasha med. Den var 4kg lätt (dvs betydligt behändigare än konkurrenterna), kostade 30 000kr -87 och var sprängfylld med finesser, tex att man kunde lagra nummer.



    Det var tider det.

    jan-Olov

  6. #6
    Shit. Farsan hade en sån NMT nätet gick den väl på?

    Det var grymt lyxigt att ringa ifrån den utomhus kommer jag ihåg att det kändes

  7. #7
    Min farsgubbe har också kvar sin. Jag kanske skulle försöka få den av honom för att sätta på hojen. Sista bilden visar ju att den skulle fungera perfekt istället för sidoväskorna och toppboxen!

    Lessen Katarina, din iPhone är superfräck men har blivit brädad av en dinosaurie.

  8. #8
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Ha ha ha, ja det gäller ju att släppa handtaget när man svarar i telefon, annars få man väl en rejäl dänga á la Papphammar.

  9. #9
    Citat Ursprungligen postat av Zangarh Visa inlägg
    Shit. Farsan hade en sån NMT nätet gick den väl på?

    Det var grymt lyxigt att ringa ifrån den utomhus kommer jag ihåg att det kändes

    Min farsa hade inte en sådan, men jag har använt en själv, vilket as att släpa på.

    jan-Olov

  10. #10
    Medlem
    Reg.datum
    jun 2008
    Inlägg
    2 172

    Talking

    det vore fint att ha den i packväskan å öppna den på ett ställe där det finns mycke inne människor.

Liknande ämnen

  1. Kommunikation med Iphone
    Av Lunne i forum Utrustning & Tillbehör
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2012-06-28, 22:03
  2. Forum iPhone app?
    Av adara i forum Om hojen.nu
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2011-03-11, 13:31
  3. iPhone som navigator på MC
    Av lindor i forum Touring
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2010-12-05, 16:22
  4. GPS i iPhone
    Av Kimmo i forum Off topic
    Svar: 32
    Senaste inlägg: 2009-12-30, 16:15
  5. iPhone del 3
    Av Nina i forum Nina & Motorcyklarna - Arkiv
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-08-16, 08:26

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •