Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: 350 mil bara??

  1. #1
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430

    375 mil bara??

    Va'? Har jag kört bara 375 mil totalt på mina hojar?? Trajjan har rullat drygt 200 mil och BMW:n ca 175 mil sen jag köpte dom och jag tycker jag kört en massa med dom. Kanske hojars mätare inte rullar lika snabbt på som bilar eller så kör jag bil mer än mc. Ja det syns ju vilken av dom jag tycker om att köra ofta och mer… *host*

    I dag ska BMW:n in på besiktning. Sist jag besiktade en hoj var i maj -08 och det var svärfars röda 650 GS, nu är det min 650 GS som ska besiktas för allra första gången. Den är 4 år gammal nu men har gått ca 350 mil totalt. Förra ägaren var en tjej som knappt kört med den, bara 210 mil på 3 års tid… Varför undrar jag, den som är så bra och trevlig att köra!
    Det första jag fick var problem när jag började köra den. Den tjuvstannade rätt vad det var utan förvarning och var svår att hålla igång. En flaska Injection Cleaner och en flaska K-sprit i tanken och nytt bränsle avhjälpte för det var nämligen gammalt bränsle i tanken!!
    Japp, så sällan hade hon kört hojen att bränslet hann bli gammalt så att insprutningen krånglade.
    Tur man fick ordning på den för jag har varit borta vid E-tuna och Nyköping med den så det är inte roligt om den tjuvstannar i skogen mitt i Ingenstans.

    Jag återkommer hur besiktningen gick för den.
    Senast redigerat av Nina den 2008-08-07 klockan 08:57. Anledning: Räknat fel på mil

  2. #2
    Medlem Molgans avatar
    Reg.datum
    maj 2008
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    1 689
    Jag säger ju att du måste sluta upp med att gräva i rabatter och skura swimmingpool så att du får mer tid för viktigare saker. Jag har hunnit med ca 1000 mil i sommar, varav 800 på Tenerén.

  3. #3
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Citat Ursprungligen postat av Molgan Visa inlägg
    Jag säger ju att du måste sluta upp med att gräva i rabatter och skura swimmingpool så att du får mer tid för viktigare saker. Jag har hunnit med ca 1000 mil i sommar, varav 800 på Tenerén.
    Ja du har så rätt.

Liknande ämnen

  1. Hi hi, bara ca 4,6 kvar
    Av Nina i forum Nina & Motorcyklarna - Arkiv
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-08-17, 07:02
  2. Den bara dog...
    Av Vallejos i forum Mekhörnan
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2010-04-11, 20:31
  3. Ritsch! sa det bara...
    Av Nina i forum Nina & Motorcyklarna - Arkiv
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-12-06, 20:23
  4. Bara jag som är åkrädd?
    Av pewa i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 24
    Senaste inlägg: 2007-09-18, 23:07

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •