Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: Mera däck

  1. #1
    Medlem Fjerrens avatar
    Reg.datum
    feb 2008
    Ort
    Göingebygden, skåne
    Inlägg
    38

    Mera däck

    Behöver byta bakdäck på min FJR. Läser att Pirelli kör en kampanj på Diablo Strada. Kostar ca 2600 normalt men är sänkta en tusenlapp nu i sommar. Verkar ju vara ett bra pris o dom är avsedda för sport/touring. Är det någon som har erfarenhet av dessa däck? Pirelli är ju ett känt märke, men vågar man slå till bara för att dom är billiga?

  2. #2
    Medlem
    Reg.datum
    apr 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    362
    Som jag förstått det ska Diablo Strada vara ett riktigt bra touring-däck. Även fungera till sportigare körning, bättre livslängd än vanliga Diablo.

    1000:- i rabatt är bra! Var hittar du det?

    Det kan vara värt att kolla in Metzeler Z6 också, chefen är väldigt nöjd med sina

  3. #3
    Medlem Fjerrens avatar
    Reg.datum
    feb 2008
    Ort
    Göingebygden, skåne
    Inlägg
    38
    Läste om det i senaste "Allt om mc" . Gå in på Duells hemsida så hitar du det. Det är tydligen en sommarkampanj dom kör.

    http://www.duells.se/

  4. #4
    Medlem
    Reg.datum
    apr 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    362
    Tack för tipset, jag ska kolla upp duells!

    Har du beställt?

  5. #5
    Medlem Fjerrens avatar
    Reg.datum
    feb 2008
    Ort
    Göingebygden, skåne
    Inlägg
    38
    Nej, jag har inte bestämt mig ännu. Har hittat ett Metzeler-specialdäck till FJR på dackonline för 1450:- med moms o frakt inräknat. Däcket är testat o godkänt av Yamaha. Blir kanske det i stället.

  6. #6
    Medlem turbos avatar
    Reg.datum
    mar 2007
    Ort
    södern
    Inlägg
    773
    Citat Ursprungligen postat av Fjerren Visa inlägg
    Nej, jag har inte bestämt mig ännu. Har hittat ett Metzeler-specialdäck till FJR på dackonline för 1450:- med moms o frakt inräknat. Däcket är testat o godkänt av Yamaha. Blir kanske det i stället.
    att det är godkänt av yamaha behöver inte betyda att det är bra, de flesta företag knyter tillverkare till sig som de sen rekomenderar

    däremot vet jag ju att metzler gör bra grejer så det här kanske är ett undantag

  7. #7
    jag har metzler Z6 på både min GTR och på ZXR1200an och jag har aldrig haft bättre däck , jag brukar slita upp ett bak däck på ca 700-800 mil men har kört ca 700 på detta nu och det går nog nästan 700 mil till , enda som e vicktigt är rätt luft tryck kör med 2,5 kg vid kallt däck det ökar ju till ca 2.6 -2,7 när det blir varmt , ganska bra med gtr en det är ju givare i däcken så man kan följa det

  8. #8
    För vanlig gatkörning kan jag varmt rekommendera Metzeler Roadtec Z6, ett toppdäck alla kategorier.

    Notera att det finns lite olika varianter beroende på vilken hoj man har, t.ex. till en lite tyngre touringhoj heter det Z6 C.

Liknande ämnen

  1. Mera ny
    Av Ia_ i forum Ny på forumet
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2012-06-12, 19:12
  2. Deklarera mera!
    Av Motormannen i forum Off topic
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2012-03-27, 21:59
  3. god mat med mera
    Av Nilsson i forum Off topic
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2012-01-18, 18:50
  4. Nya däck.
    Av Gibson i forum Återfallsknutten - Arkiv
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-04-13, 19:54
  5. Ännu mera L-ABC
    Av Nina i forum Nina & Motorcyklarna - Arkiv
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-03-30, 08:22

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •