Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Göra som apan?

  1. #1
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430

    Cool Göra som apan?

    Det här var ganska roligt: när jag kom till Kjula var jag först bland mc-förarna på området och ställde hojen på nån plats bara. Jag ställde mig längs med gräskanten, först tänkte jag backa in bakhjulet mot gräskanten så det är bara att köra ut men jag ställde mig längs med istället. Och så tänkte jag ”Nu ska vi se om det kommer några andra hojar och om de gör som apan, he he he”.

    Efter en stund kom fler hojar och vips gör man som apan gör.
    Det var ganska kul att se faktiskt. Hade jag backat in bakhjulet mot gräskanten så hade de förstås gjort samma sak.



    Jag har dock slutat ställa hojen på sidostödet sista veckorna. Varför? Jo, när jag gjort det och det kommit fler och ställt sig bredvid så har de stått så pass bra att så länge min hoj står på sidostödet är allt lugnt men så fort jag ska åka iväg och behöver resa upp hojen så finns en hoj i vägen till höger om mig.
    Vid Röda Cafét stod min BMW på sidostödet. Bredvid hade en kille lirkat in sin Thruxton emellan en annan hoj och min BMW. Det var trångt redan innan men in skulle han i alla fall.
    Senare skulle jag åka iväg och drar upp hojen från sidostödet varpå nån bakom mig puttar den åt vänster sida. Nu höll jag på att tappa hela hojen på nästa hoj till vänster just bara för att nån tyckte att jag inte skulle repa Thruxtonen till höger! Då blev jag smått irriterad, ställer man sig så där??
    Sånt här har hänt flera gånger i år, folk kommer och ställer sig bredvid men tänker inte på utrymmet man behöver då man ska resa upp hojen från sidostödet.

    Av denna anledning drar jag upp hojen på centralstödet sista två veckorna men det är f*n om inte folk kan tänka själva när de parkerar sin hoj.

    Och när jag precis kommit till Kjula och hann gå igenom depån och ut mot läktaren så kom…
    Regnet.



    Tyckte väl det stänkte lite när jag precis ställt mig. Och sen kom störtskuren, just när sista bilarna skulle köra så man snart skulle få se lite hojar! Jahapp, bara att vänta 1,5-2 timmar tills banan torkat upp då.
    Jag lånade lite tak av Jöran Persåker liksom många andra gjorde och sen tog jag en tur runt i depån och startområdet igen när regnet slutade.
    Det var många jag känner där, man hann i stort sett bara gå ett par steg så dök nästa upp och sen nästa, och så nästa, nästa, nästa…

    Vid kl. 13 var det dags att ta sig hemåt, jag körde småvägar bredvid motorvägen hela vägen. Vägen var lättare än kartan visade och det tog ungefär 1 timme 45 min från Kjula och hem på småvägar, inte så lång tid faktiskt.

    Man ska aldrig peta ner ryggskyddet med hjälmen ha ha ha!
    Mitt ryggskydd hade glidit upp lite så jag puttade ner det på plats med hjälmen. Och vad händer då? Jo, ett flygfä kom innanför visiret!


  2. #2
    Citat Ursprungligen postat av Katarina Visa inlägg
    Då blev jag smått irriterad, ställer man sig så där??
    Ja, åtminstone i Barcelona:
    Bifogade bilder Bifogade bilder

  3. #3
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Citat Ursprungligen postat av Gnistvändaren Visa inlägg
    Ja, åtminstone i Barcelona:
    HAHAHA! Hur får de ut moppen??

    …jag är väl helt enkelt en grinig kärring.

Liknande ämnen

  1. En del kvar att göra.
    Av pentti01 i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2016-03-26, 17:41
  2. Har man inget att göra så,,,,,
    Av pentti01 i forum Off topic
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2016-02-19, 22:02
  3. Hur ska jag göra med min NSU 201 ZDB 1939
    Av Barolo i forum Veteran
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2012-07-16, 20:13
  4. Hur ska jag göra ? Kär och förvirrad...
    Av Mamman i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2010-05-15, 18:38
  5. Vad ska ni göra på semestern?
    Av Gibson i forum Off topic
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-06-22, 12:06

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •