Sidan 1 av 3 123 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 26

Ämne: Nån som spelar datorspel

  1. #1
    Medlem Jourtjänsts avatar
    Reg.datum
    jun 2012
    Ort
    Helsingborg
    Inlägg
    542

    Nån som spelar datorspel

    Jag undrar hur många som spelar datorspel och vad ni spelar? Är det bara folk i vissa åldrar som spelar eller gör man det gammal som ung?

    Själv är jag 54 och har spelat datorspel och PS3 och XBOX (är väl samma sak egentligen) sedan jag slutade röka vid 49 års ålder. Ville hålla fingrarna sysselsatta och har inte kunat sluta sedan dess

    Just nu har jag återupptäckt GTAIV som ju har hur sköna gatumiljöer som helst - det finns en ny karaktär att spela i Liberty City - Johnny som är med i det kriminella MC-gänget Lost MC.

  2. #2
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2011
    Ort
    Malmö, Skåne
    Inlägg
    406
    Jag visste inte att det fanns folk som INTE lirade

    Har spelat sen jag fick min första dator när jag var 10 år. Är 36 nu. Har faktiskt inte lirat många av GTA-spelen föruttom de första två i serien plus just GTAIV. Är inne på Mech Warrior Online, Red Orchestra 2 och Guild Wars 2 just nu...

  3. #3
    Spelade mycket förut men nu finns inte tiden. Jobb, barn, hus, hund och resor tar för mycket tid. Då jag spelade PS 3:an var det COD som rullade mest men även Battlefield och andra first shooter. På PC tiden blev det Myst, Atlantis och liknande äventyrsspel. Gillade problemlösningen i dom. Hade jag haft en stationär MAC hade jag nog spelat lite grann även nu.

  4. #4
    Medlem Jourtjänsts avatar
    Reg.datum
    jun 2012
    Ort
    Helsingborg
    Inlägg
    542

    Nån som spelar datorspel

    Citat Ursprungligen postat av Reject Visa inlägg
    Jag visste inte att det fanns folk som INTE lirade

    Har spelat sen jag fick min första dator när jag var 10 år. Är 36 nu. Har faktiskt inte lirat många av GTA-spelen föruttom de första två i serien plus just GTAIV. Är inne på Mech Warrior Online, Red Orchestra 2 och Guild Wars 2 just nu...
    Kollade Mech Warrior online, ser coolt ut. Men jag lyckades inte installera på min macbookpro, antar att windows krävs. Får installera på min spel-pc när jag kommer hem.

  5. #5
    Moderator Markuss avatar
    Reg.datum
    jun 2012
    Ort
    Skåne, Dalby
    Inlägg
    295
    Citat Ursprungligen postat av Reject Visa inlägg
    Jag visste inte att det fanns folk som INTE lirade

    Har spelat sen jag fick min första dator när jag var 10 år. Är 36 nu. Har faktiskt inte lirat många av GTA-spelen föruttom de första två i serien plus just GTAIV. Är inne på Mech Warrior Online, Red Orchestra 2 och Guild Wars 2 just nu...
    Här har du en!, jag tillhör dom inte spelar och har nästan aldrig gjort det
    Don't grow up, it's a trap!

  6. #6
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av Markus Visa inlägg
    Här har du en!, jag tillhör dom inte spelar och har nästan aldrig gjort det
    Här är en till

  7. #7
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Räknas "Kungen" ?
    Ove

  8. #8
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Nja, enda datorspel jag ägnar mig åt är spel i iPaden, kluriga finurliga puzzel som ska lösas. Eller så kastar jag runt fåglar (Angry Birds). I själva datorn, nä det är inte samma sak. Den är arbetsredskap snarare.

  9. #9
    Jåke
    Gäst

    Sv: Nån som spelar datorspel

    Jodå, lite för mycket spelas det nog till och med. Iaf vintertid

    Xbox och PC kämpat genom Dragon Age och Mass Effect-serierna senast. Forza 4 med ratt såklart.

    Just nu snurrar MMO't Rift Storm Legion i den överhettade laptopen...

    /skrivet på jävligt litet tangentbord/

  10. #10
    Medlem Lillens avatar
    Reg.datum
    mar 2011
    Ort
    Bergshamra (Norrtälje) Men även i Haninge.
    Inlägg
    41
    Jag spelar..
    på Xboxen blir det oftast bilspel.
    FPS-spelen blir på datorn. Spelar dom flesta pang-pang-spelen som cod moha mf.
    När jag spelar online så spelar jag Counter strike:GO, innan var det CS source
    Har blivit 42 år.
    Lille

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •