Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 14 av 14

Ämne: Bakhjulsåkning

  1. #11
    Själv är jag rätt kass att köra på bakhjulet Däremot håller jag med turbo, det handlar om hur och var man gör det, att välja sina tillfällen helt enkelt.
    Hojen.nu - För oss som gillar motorcyklar!

  2. #12
    Citat Ursprungligen postat av Zangarh Visa inlägg
    Fattar inte att de vågar köra så i trafiken.

    Mötte flera stycken på bakhjulet i onsdags när jag var ute med Vulcan Riders runt Stockholm.
    Både på motorvägar, i stan och på landsvägar...

    Såg en avåkning också... Låg en sporthoj på en åker och killen satt och hade ont i vägkanten... Verkar ha gått bra denna gång..

    Ett gäng sporthojar körde om oss på en 70 väg och när det kom mötande körde de om oss på INSIDAN!!! Ingen respekt alls....
    En liten undring, kan det vara så att det är eumoppeförarna som vuxit upp och tagit den dåliga trafikmoralen med sig nu när det kör MC. Många av förarna som kör eumoppe verkar sakna respekt för den fara som det är i trafiken jag höll på att klämma en ung flicka i går med arbetsbussen, hon körde igenom en korsning utan att titta sig för och jag kom från höger. Flickan stannade vid sitt hem bara några meter längre fram så jag körde fram till henne och frågade om hon inte såg mig, hon tittade lite frågande på mig när jag sa vad som höll på att hända och säge det är ju högerregel, jag visade på min vänstra sida och sa att du kom denna sidan hon ser väldigt frågande på mig och sedan fattar hon och säger, oj förlåt. Jag hade inte slagit mig men jag tänker på hur hon hade sett ut i kortbyxor och linne samt hjälm.

    Jan-Olov

  3. #13
    Medlem Molgans avatar
    Reg.datum
    maj 2008
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    1 689
    Gjorde min första ofrivilliga slangning häromdan. Stannade för en fotgängare i en korsning då 2 killar på en moppe försökte tränga sig på insidan. Min körskolelärares ord om att "såna ska man inte släppa förbi" ekade i huvet så jag drog på och hojen reste sig. Vet inte om jag eller moppedisterna blev mest förskräckta när jag ylade förbi med framhjulet i vädret.

    Var idag och testade lite på högfartsbanan för mig själv, man måste ju vara förberedd till nästa gång. Få upp hojen är inga problem, att hålla hjulet uppe utan att stegra över och att lägga ner hjulet snyggt å fint är desto knepigare. Blev lite bättre med övning men till slut fick jag åka och köpa nytt styre. Asfalten är hård..

  4. #14
    Citat Ursprungligen postat av turbo Visa inlägg
    bakhjulsåka är kul! jag undviker att göra det bland trafik men på en tom landsväg ser jag inga problem med det.

    den här frågan har diskuterats i evigheter men jag tycker så länge man kör med skallen så är det upp till var och en hur många däck man vill ha i asfalten
    Håller med fullständigt! Det ser skitkul ut faktiskt Men som du säger så kör man med skallen så...

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •