Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 14

Ämne: Bakhjulsåkning

  1. #1

    Bakhjulsåkning

    satt och läste lite på SMC om körningarna på sjöborakan ,och visst e det konstigt , ingen gillar att de kör som galningar där men ändå kör folk dit just för att kolla på det ,sen skrev någon att (citat ) visst e de duktiga men tänk om något händer ,de kan väl vara duktiga där det är inhägnat och finns hjälp om något händer . nu frågar jag mej finns det någon bana där de får göra detta , och svaret är nej . alltså måste det göras på vägen

  2. #2
    Moderator Gerts avatar
    Reg.datum
    jun 2007
    Ort
    Tormastorp-Hörby-Skåne
    Inlägg
    1 293
    Enligt min mening är det inget "måste" att köra på bakhjulet och riskera att folk runt omkring en far illa, men som du skriver är det konstigt att folk kör dit, där är ju inte ens hög mys faktor på stället. Det enda som skulle kunna få dit mig är den stora samlingen motorcyklar att vila ögonen på och nej jag har inte varit där i år och det blev endast en gång ifjor,det finns betydligt bättre ställe som ditt med våfflor tex "Bialitt" trevligpersonal och mysig atmosfär
    Saddlebags can never hold everything you want, but they can hold
    everything you need.
    Gert Karlsson

  3. #3
    och idag var jag nere i smyge där gubbarna från motorhistoriska klubben träffas , och dessa bus kör inte , sen blev det våffla på Gibssons i svedala och inte en ända bakhjulskörning där heller

  4. #4
    Medlem tomahs900s avatar
    Reg.datum
    jan 2008
    Ort
    Skåne, Ystad
    Inlägg
    359
    Måste få tilägga att alla som vistas på sjöborakan e inte skyldiga...mänga
    som kör dit för att snacka skit bara.....har inte ens hojjen igång fråns de e dags att
    köra vidare...
    Finns dessutom ingen lag som säger att det skulle vara olagligt att
    framföra en mc,mobed på enbart ett hjul.

  5. #5
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2007
    Ort
    Borås
    Inlägg
    162

    Bakhjulsåkning

    Var igår på Göteborg med polare och på vägen hem körde han volvon ca 110-120km/h, då blev vi omkörda av en sporthoj körandes på bakhjulet. Vi tappade hakan båda när han kom. Hojen bara fortsatte vidare på bakhjulet och till slut såg vi den inte. Snabb gick det, han måste kört ca:140.
    Senast redigerat av pewa den 2008-07-25 klockan 15:22.

  6. #6
    Moderator Gibsons avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Tyllinge (Västervik)
    Inlägg
    3 424

    Angry

    Ansvarslöst att göra så i trafiken, leka kan man göra på bana inte utsätta andra trafikanter för fara.

  7. #7
    Fattar inte att de vågar köra så i trafiken.

    Mötte flera stycken på bakhjulet i onsdags när jag var ute med Vulcan Riders runt Stockholm.
    Både på motorvägar, i stan och på landsvägar...

    Såg en avåkning också... Låg en sporthoj på en åker och killen satt och hade ont i vägkanten... Verkar ha gått bra denna gång..

    Ett gäng sporthojar körde om oss på en 70 väg och när det kom mötande körde de om oss på INSIDAN!!! Ingen respekt alls....
    Senast redigerat av PatrikAdolfsson den 2008-07-25 klockan 10:44.

  8. #8
    Medlem Molgans avatar
    Reg.datum
    maj 2008
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    1 689
    Citat Ursprungligen postat av Zangarh Visa inlägg
    och när det kom mötande körde de om oss på INSIDAN!!! Ingen respekt alls....
    Trodde att anledningen till att glidare alltid kör i tät och bred kortége-formation samt oftast är utrustade med mopedisthåv (2 meter breda motorbågar med mugghållare) var att förhindra sånt, bättring.

  9. #9
    Citat Ursprungligen postat av Molgan Visa inlägg
    Trodde att anledningen till att glidare alltid kör i tät och bred kortége-formation samt oftast är utrustade med mopedisthåv (2 meter breda motorbågar med mugghållare) var att förhindra sånt, bättring.

    Japp. Men då de börjar köra slalom mellan oss var det bäst att hålla avståndet...

  10. #10
    Medlem turbos avatar
    Reg.datum
    mar 2007
    Ort
    södern
    Inlägg
    773
    bakhjulsåka är kul! jag undviker att göra det bland trafik men på en tom landsväg ser jag inga problem med det.

    den här frågan har diskuterats i evigheter men jag tycker så länge man kör med skallen så är det upp till var och en hur många däck man vill ha i asfalten

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •