Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista
Resultat 11 till 20 av 21

Ämne: Klantigt.

  1. #11
    Det käns lite pinigt att behöva "senilsnöre" men tydligen är det det som behövs.

    Jan-Olov

  2. #12
    Medlem Molgans avatar
    Reg.datum
    maj 2008
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    1 689
    Citat Ursprungligen postat av Jan-Olov Visa inlägg
    Det käns lite pinigt att behöva "senilsnöre" men tydligen är det det som behövs.

    Jan-Olov
    Pfft "senilsnöre", jag är ju bara barnet och använder ogenerat ett dylikt. Har hänt flera gånger att jag sträckt mig efter startknappen å hajat till åt det där gula som hänger på styret..

  3. #13
    Medlem Mr.Peters avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Karlshamn
    Inlägg
    378
    Citat Ursprungligen postat av Jan-Olov Visa inlägg
    Det käns lite pinigt att behöva "senilsnöre" men tydligen är det det som behövs.

    Jan-Olov
    Jag tycker det är pinsammare o ligga med hakan i gräset!!

  4. #14
    Banditen
    Gäst

    senilsnöre

    Citat Ursprungligen postat av Jan-Olov Visa inlägg
    Det käns lite pinigt att behöva "senilsnöre" men tydligen är det det som behövs.
    Häftigt nyord, senilsnöre! Det kan väl gälla snöret ner till sidostödsplattan oxå.

  5. #15
    Jag brukar kroka spiralsladden i bromshandtaget och låta den hänga över gasen. Att låta den gå från skivan och upp skulle bara göra den längre och omöjlig att sätta i den låshållaren dom sitter på ramen.
    60-årskrisare, tillbaks till barndomen, körde cross och lekte i sandlådan, nu kör jag BMW GS, Yamaha Virago och Case grävmaskin

  6. #16
    Citat Ursprungligen postat av Mr.Peter Visa inlägg
    Jag tycker det är pinsammare o ligga med hakan i gräset!!

    Jo vist är det så, jag skall försöka lära mig att göra som Hasse skriver.
    Nu gäller det bara att få hojen fixad och det sker troligen kommande vecka om allt går som dom sa.

    Jan-Olov

  7. #17
    Medlem werners avatar
    Reg.datum
    jun 2007
    Ort
    Stehag, Skåne
    Inlägg
    73
    Citat Ursprungligen postat av Jan-Olov Visa inlägg
    Hoppas nu bara att försäkringen täcker men det lät lovande när jag ringde.

    Jan-Olov
    Hej
    Otur det där.
    Om du skulle få problem med försäkringsbolaget så hör av dej, vet en kille som redan hjälpt en som gjorde samma sak.
    Skador för 27000:-, fick betala självrisken och resten stod bolaget för.
    Så ge dig inte utan stå på dej.
    //Werner
    Rätt som det regnar så kommer det en skur

  8. #18
    Jag brukar försöka undvika det genom att parkera hojen mot något så att man måste backa ut.. sen sätter man bara skrivbromslåset så att man kan rulla bak så lite som möjligt innan det hugger i.

    Svårt att förklara men effekten blir att om man glömmer låset på hinner man ändå bara rulla bakåt några centimeter
    Hojen.nu - För oss som gillar motorcyklar!

  9. #19
    Citat Ursprungligen postat av pewa Visa inlägg
    Jag brukar försöka undvika det genom att parkera hojen mot något så att man måste backa ut.. sen sätter man bara skrivbromslåset så att man kan rulla bak så lite som möjligt innan det hugger i.

    Svårt att förklara men effekten blir att om man glömmer låset på hinner man ändå bara rulla bakåt några centimeter
    Jag fattar hur du menar ,men med en så tung hoj som min gäller det att planera så att det inte är uppförsbacke när jag skall backa, i övrigt är tanken vettig. Det märks att jag inte är ensam om att ha råkat illa ut med glömt lås.

    jan-Olov

  10. #20
    Jag är på g igen. Jag fick hojen lagad i dag lördag kl 8, Eilon på Verona Motor i Ljungby stälde upp och fixade bromsarna, så det käns gott att inte vara begänsad och behöva stanna hemma när det är hojväder. Det är mycket bra service att de lagar åt kunder en lördag men de har väl så mycket att göra så det behövs, och sen skall butiken vara öppen så det går åt folk till det med.

    Jan-Olov

Liknande ämnen

  1. Så jäkla klantigt.
    Av Gibson i forum Återfallsknutten
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2013-07-15, 22:04

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •