Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: L-ABC för mc-sidan

  1. #1
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430

    L-ABC för mc-sidan

    Jag har börjat bearbeta SMC som är en stor organisation med tusentals medlemmar att dra igång kurser inom L-ABC på hojsidan.
    Föreställ dig att du kör av vägen, det stannar en person men han vet inte vad han ska göra för han har inte gått kurser inom L-ABC och gör därmed fel och voilá: du har fått fler skador än du behövt få om han bara haft kunskapen.
    Eller; han kör vidare för han vågar inte stanna, han vet att han saknar kunskaperna. Nästa gång nån stannar har du legat nån timme helt i onödan.
    En hemsk tanke, eller hur?
    Det är förvånansvärt få kurser inom L-ABC på hojsidan, detta år inga kurser alls.

    Jag anser att vi kan vara en viktig resurs mellan olyckan har skett och tills ambulansen anländer och kan ta över. För det står inga ambulanser i var och varannan kurva men däremot finns ju vi mc-åkare. Vi är fler än antalet ambulanser och kan därför bli en viktig resurs.

    Att sitta och läsa en tråd om L-ABC är bra och det är jättebra att man skrivit inlägget men i praktiken kan man blanda ihop information när det verkligen gäller. Att öva praktiskt är bra, det behövs.
    Senast redigerat av Nina den 2008-07-16 klockan 20:37.

  2. #2
    Medlem Molgans avatar
    Reg.datum
    maj 2008
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    1 689
    Håller med helt och fullt, risken att man står där med en mördbultad trafikant en dag är större än man tror. Skulle inte kännas bra om situationen blir värre än den borde pga ens egen okunskap..

  3. #3
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Man har haft svårt att få folk att fixa de här kurserna. Den som tidigare haft hand om den, läkare och mc-förare, har fått barn och lär vara borta ett tag. Därför har det inte varit nån kurs detta år.

    …däremot undrade man om jag hade lust att rodda ihop en kurs och bifogade lite punkter hur jag ska planera det hela. Det låter givetvis inspirerande men jag känner mig liten för uppgiften, skulle behöva ha fler som kan hjälpa mig planera och styra upp allt.

Liknande ämnen

  1. Problem att nå sidan?
    Av pewa i forum Om hojen.nu
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2013-07-03, 13:00
  2. regskylt på sidan???
    Av ramses i forum Mekhörnan
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2009-11-12, 00:04
  3. Är sidan rörig?
    Av pewa i forum Om hojen.nu
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2008-11-08, 17:37
  4. Är sidan för mörk?
    Av pewa i forum Om hojen.nu
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2008-04-22, 21:38
  5. Det är vi medlemmar som gör sidan.
    Av Gibson i forum Återfallsknutten - Arkiv
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-05-31, 18:14

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •