Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 13 av 13

Ämne: TKC80 - synpunkter?

  1. #11
    Medlem Molgans avatar
    Reg.datum
    maj 2008
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    1 689
    Citat Ursprungligen postat av Johan T Visa inlägg
    Folk får säga vad dom vill om nabbadäck men jag tycker dom är värdelösa på asfalt
    Ja visst är dom det, men jag ser asfalten allt mer som trista transportsträckor mellan gruspartierna så jag har inga problem att svälja vissa tillkortakommanden. Min inställning kan ha ett samband med att det knappt finns några roliga asfaltsvägar här uppe i norr.

  2. #12
    Medlem Johan Ts avatar
    Reg.datum
    jan 2008
    Ort
    Stockholm (Vendelsö)
    Inlägg
    77
    Citat Ursprungligen postat av Molgan Visa inlägg
    Ja visst är dom det, men jag ser asfalten allt mer som trista transportsträckor mellan gruspartierna så jag har inga problem att svälja vissa tillkortakommanden. Min inställning kan ha ett samband med att det knappt finns några roliga asfaltsvägar här uppe i norr.
    Förlåt jag uttryckte mig lite klantigt
    Jag tycker fortfarande att dom är kassa på asfalt men om man prioterar grus så är det definitivt bästa val. Jag håller på att letar uppsättning fälgar till så man kan skifta efter humör, tyvärr är det så förbaskat dyrt hitta kompletta fälgar med skivor.

    Ni har väldigt vackra asfaltsvägar i norr men kan bara hålla med att dom har för få kurvor.

    Jo det var en sak till, kör man med nabbadäck på asfalt över 110 km/h längre tid upplevde jag att det tog kål på däcken ganska fort.
    //Johan

  3. #13
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2007
    Inlägg
    780
    Läste på ett annat forum att man ska akta sig för TKC80 som är tillverkade i Korea som har dålig livslängd. De som är tillverkade i Tyskland har tydligen en gummiblandning som håller bättre i vårt klimat.
    Senast redigerat av GeCe den 2008-11-01 klockan 06:42.
    Mvh
    GeCe

    Det är aldrig försent att prova på något nytt!

Liknande ämnen

  1. Synpunkter på Honda Varadero
    Av Mats Liifv i forum Offroad
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2012-01-18, 14:46

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •