Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Kunde inte sova…

  1. #1
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430

    Kunde inte sova…

    Det var varmt och kvavt i sovrummet i natt, hur jag än försökte kunde jag inte somna om. En takfläkt ska upp nu, det är sant. Jag brukar annars ha det svalt på vintern, runt 16° i sovrummet, i övriga huset runt 18°. Så när det är sommar blir det ganska jobbigt när man är van att ha det ganska svalt omkring sig.

    Glömde sätta på en rem kring det där jag ska överraska er med så nu har jag hittat fram den, skiftnyckeln ska också med i fall att. Ja nu undrar ni säkert vad sjutton jag hittat på för nåt. En rem och en skiftnyckel?? Hi hi hi.

    BSA:ns laddning slutade fungera i går. Jocke fick den att fungera men sen började det lukta elektronik och så slutade den ladda. Nåt fel är trasigt men VAD? Och VAR?
    I senaste numret av MCHK's medlemstidning finns en bra skriven artikel om Lucas tändsystem, perfekt nu när vi har problem med laddningen och Jocke läste den. Men det är ändå nåt fel i alla fall så nu får han kolla igen.
    Synd, jag skulle hemskt gärna vilja köra den på torsdag, bara jag får in tekniken att kicka igång den också. Känns lite skumt att ställa den på centralstödet och stå ovanpå den för att få igång den. Jag kan lova att man blir varm!

    Jag tänkte på den där Indianen med sidovagn nu i torsdags på cafét. Karln hade dragit på sig jackan och allt och skulle kicka igång hojen men den var rejält trögstartad så jacka och allt åkte av. Och jag stod bara i T-shirt i går och skulle kicka igång min BSA… Nja, jeans hade jag förstås.
    Nåt fel var det för hans Indian vägrade starta och när han äntligen fick igång hojen fanns knallgas kring batteriet så den exploderade och hade sönder kåpan som sitter för. Det flög bitar och en bit av kåpan landade vid mina fötter och batteriet hängde i sina tåtar och låg på marken. Tur sidovagnen var i vägen där.
    Jag vet inte om han kom hem med den sen men jag tror inte den startade igen. Det small och poffade när han försökte få igång den. Men kanske han hade magnettädning? Då kan den tydligen startas ändå.

    ”Magnettändning”, det är nåt nytt för mig och gamla hojar likaså, de är inte som moderna hojar med elstart precis. Det kan vara 6-voltssystem, minusjord (eller så kan det vara plusjord på en del), kick och övre dödvinkel som man måste ställa kicken precis förbi och man måste ändra till lågtändning för att få igång den. Har man glömt det där och den står på högtändning som när man kör hojen kan man få en spark i benet vid baktändning när man kickar. Förgasaren kan också skjuta…
    Det är lite annorlunda än trycka på en enkel knapp men det är det som är charmen tycker jag.

  2. #2
    Lär dig att exploderat battri skvätter syra över allt, agera som vid brand, spola omedelbart med vatten, annars fräter syran bort krom och angriper alla metalldelar.
    60-årskrisare, tillbaks till barndomen, körde cross och lekte i sandlådan, nu kör jag BMW GS, Yamaha Virago och Case grävmaskin

  3. #3
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Mmm, men nu stod jag bakom sidvagnen och skyddad. Puh…

Liknande ämnen

  1. Kunde bara inte låta bli !
    Av Allaandranamnvarupptagna i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2014-01-05, 11:05
  2. Gaah! Kan inte sova :-(
    Av Nina i forum Nina & Motorcyklarna - Arkiv
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-04-14, 06:01
  3. Kan inte sova!
    Av Nina i forum Nina & Motorcyklarna - Arkiv
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-02-04, 05:17
  4. Kan inte sova…
    Av Nina i forum Nina & Motorcyklarna - Arkiv
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-08-17, 04:24
  5. Kan inte sova.
    Av Gibson i forum Återfallsknutten - Arkiv
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-05-05, 05:54

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •