Resultat 1 till 1 av 1

Ämne: Litet uppehåll i går

  1. #1
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430

    Litet uppehåll i går

    I går när jag kört den större BMW:n till annan plats så passade jag på att lufta min BMW en kort sväng. Det var litet uppehåll så man fick passa på, he he. Det kom några stänk och då körde jag hem men hemma var det uppehåll. Kunde ha tagit en tur till men man vet ju aldrig hur det är en bit bort åt andra hållet, det kan ju bli hällregn där.

    I dag ska racebilen hem till garaget. Det börjar bli ordning och reda här i garaget. I går flyttade vi flera hojar och ställde våra egna i ordning. F*n vad den är fin, min BSA. Det kliade i fingrarna att ta ut den och köra i går men laddningen funkar ju inte (än), man måste knacka till reläet så laddar den och det kan man inte sitta och göra under körning. Laddreläet sitter under sadeln så det gäller att knacka till rätt då. MEN! Det finns ett elektroniskt laddrelä så det ska jag sätta på!

    Sen puttade vi hans Dodge Charger -68 till sin plats i garaget (ni har väl sett Bullitt?). Precis en sån svart Charger har Jocke. Och så ska motorerna hem också. Min motor står också i annat garage. Den blir nog rolig när den är i bilen men före motorn åker ner vill jag lacka om bilen först, den ska vara banangul och svart men är just nu grönblåmetallic. En konstig färg och dåligt lackad, förre ägaren måste ha varit full när han lackade om den. Man har liksom fått skämmas…
    Motorn får 575 hkr (hade 450+ hkr förut), rullkam, Edelbrock aluminiumtoppar och annat godis och ett himla vridmoment. Undrar om jag törs köra den sen?

    Fast… Just nu är det motorcyklar som hägrar, jag har haft bilen i 10 år och känt mig lite trött på den. Den kan stå, den blir inte mindre värd för det, tvärtom.

    Här kan man läsa lite om min muskelbil. Den är väldokumenterad till förste ägaren som köpte den 3 nov, 1971.
    Senast redigerat av Nina den 2008-07-10 klockan 08:02.

Liknande ämnen

  1. Litet projekt, Yamaha fz 750
    Av Mackeman i forum Mekhörnan
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2016-03-23, 18:58
  2. Litet däckslitage
    Av Mc-Bosse i forum Mekhörnan
    Svar: 20
    Senaste inlägg: 2013-07-05, 11:46
  3. ett litet bekymmer (lokalisera kabel)
    Av Bael i forum Mekhörnan
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2012-09-01, 12:07
  4. Litet tält
    Av klantbo i forum Utrustning & Tillbehör
    Svar: 23
    Senaste inlägg: 2012-08-13, 17:26
  5. Uppehåll
    Av Nina i forum Nina & Motorcyklarna - Arkiv
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-09-12, 13:06

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •