Visa resultat för omröstning: Vad kör ni med för bensin?

Antal röster
111. Du får inte rösta i den här omröstningen
  • 95 oktan

    85 76,58%
  • 98 oktan

    17 15,32%
  • V-Power(99 oktan)

    9 8,11%
  • Annat(Etanol, el osv.)

    0 0%
Sidan 8 av 9 FörstaFörsta ... 6789 SistaSista
Resultat 71 till 80 av 87

Ämne: Vad kör ni med för bensin?

  1. #71
    Medlem lasrberglunds avatar
    Reg.datum
    jul 2011
    Ort
    Piteå
    Inlägg
    236
    Citat Ursprungligen postat av LowTech Visa inlägg
    Ett axiom i (S)verige.
    (Hur skulle vi annars kunna motivera världens högsta skatter??? Detta apropå Partiets Kongress som vill ändra på detta. Uppåt...)
    Nu går vi ifrån ämnet.

    Höga skatter har vi, samtidigt har jag bara i-världsproblem och mår utmärkt.
    Girighet straffar sig.
    Våga vägra "Hen"!!

  2. #72
    Citat Ursprungligen postat av lasrberglund Visa inlägg
    Nu går vi ifrån ämnet.
    Inte riktigt. Jag hade en arbetskamrat som körde sin Volvo PV med B14 på 100 oktan. Den gick bättre då, tyckte han.
    Det skiljer lite på förbränningshastigheten mellan 95 och 98, kan var en anledning till att en del känner skillnad.
    Jag kör alllt på 95, mc/bil/gräsklippare/trimmer/otombordare etc..fast Saaben blir liiite piggare med 98 men inte så mycket att det är värt det, finns tillräckligt med pållar i bilen ändå...
    Var och en får kör på det som han tycker är bäst.
    Placeboeffekten är ju förstås alltid med..

  3. #73
    Medlem Foosis avatar
    Reg.datum
    aug 2012
    Ort
    skogen
    Inlägg
    479
    jag kör på 95. någon gång tankat v-power och någon gång slagit i del etanol, endast för att testa om jag verkligen skulle märka något öht ! etanolen var mer i renande syfte, påstås det iaf, men det var som sagt vid ett enstaka tillfälle. Nu till lite common sense. ge mig en enda anledning till att betala några kronor mer per liter på redan svindyr soppa i syfte att jag skulle få "känslan" av att hojen "eventuellt" svarade bättre på gaspådrag ? Har någon en vettig logik att komma med skriv det gärna ;o) om era hojar svarar dåligt på gaspådrag, har ni kanske för kraftlösa hojar I ERT EGET tycke misstänker jag och har nog inte med de 0,000005 hästkrafter som eventuellt köpts in med v-power !
    jag kör en Aprilia SL1000 och en Yamaha Wildstar XV1600. För mina olika körstilar med dessa två olika hojar kvittar det totalt, för jag ligger inte på bana och tävlar om tiondelar sekunder med någon av hojjarna ! Någon som helst anledning att pröjsa mer för soppan och tanka soppa med högre oktan är i mitt tycke att slänga ut pengar på nåt totalt värdelöst. Har man så gott om stålar föreslår jag att man donerar mer till typ läkare utan gränser eller annat välgörande ändamål )

    fyi så testade Top Gear eller Femmans växel eller vad det var för program en bil i dyna med olika soppor. borde finnas på YT. resultatet var väl ungefär att det kunde kvitta ) om jag minns rätt... hmm
    tack för ordet !

  4. #74
    Medlem Hamres avatar
    Reg.datum
    sep 2007
    Ort
    Lysekiiil
    Inlägg
    435

    Sv: Vad kör ni med för bensin?

    Citat Ursprungligen postat av Foosi Visa inlägg
    jag kör på 95. någon gång tankat v-power och någon gång slagit i del etanol, endast för att testa om jag verkligen skulle märka något öht ! etanolen var mer i renande syfte, påstås det iaf, men det var som sagt vid ett enstaka tillfälle. Nu till lite common sense. ge mig en enda anledning till att betala några kronor mer per liter på redan svindyr soppa i syfte att jag skulle få "känslan" av att hojen "eventuellt" svarade bättre på gaspådrag ? Har någon en vettig logik att komma med skriv det gärna ;o) om era hojar svarar dåligt på gaspådrag, har ni kanske för kraftlösa hojar I ERT EGET tycke misstänker jag och har nog inte med de 0,000005 hästkrafter som eventuellt köpts in med v-power !
    jag kör en Aprilia SL1000 och en Yamaha Wildstar XV1600. För mina olika körstilar med dessa två olika hojar kvittar det totalt, för jag ligger inte på bana och tävlar om tiondelar sekunder med någon av hojjarna ! Någon som helst anledning att pröjsa mer för soppan och tanka soppa med högre oktan är i mitt tycke att slänga ut pengar på nåt totalt värdelöst. Har man så gott om stålar föreslår jag att man donerar mer till typ läkare utan gränser eller annat välgörande ändamål )

    fyi så testade Top Gear eller Femmans växel eller vad det var för program en bil i dyna med olika soppor. borde finnas på YT. resultatet var väl ungefär att det kunde kvitta ) om jag minns rätt... hmm
    tack för ordet !
    Helt riktigt!
    Men tron kan försätta berg enligt dom troende!!

    Skickat från min Nexus 7 via Tapatalk 2
    Put something nice between your legs, Street Triple.
    Jag Vägrar Kategoriskt Customhoj!

  5. #75
    Medlem lasrberglunds avatar
    Reg.datum
    jul 2011
    Ort
    Piteå
    Inlägg
    236
    Vaddå svindyr bensin?

    Det där är ett mantra som alla säger för att alla säger det.

    Om nån tänker efter vad som krävs och kedjan som behövs för att du ska få bensin i tanken så är bensinen BILLIG!

    Hatad av alla...?
    Senast redigerat av lasrberglund den 2013-04-06 klockan 11:24. Anledning: felstavning
    Våga vägra "Hen"!!

  6. #76
    Medlem Foosis avatar
    Reg.datum
    aug 2012
    Ort
    skogen
    Inlägg
    479
    Citat Ursprungligen postat av lasrberglund Visa inlägg
    Vaddå svindyr bensin?

    Det där är ett mantra som alla säger för att alla säger det.

    Om nån tänker efter vad som krävs och kedjan som behövs för att du ska få bensin i tanken så är bensinen BILLIG!

    Hatad av alla...?

    eller hur, det är nästan så oljebolagen betalar med soppan bara för att få ut den till konsumenterna. Det är nästan rena välgörenheten egentligen de håller på med...

  7. #77
    Medlem TheCrows avatar
    Reg.datum
    mar 2013
    Ort
    Uppland
    Inlägg
    720
    Citat Ursprungligen postat av lasrberglund Visa inlägg
    Vaddå svindyr bensin?

    Det där är ett mantra som alla säger för att alla säger det.

    Om nån tänker efter vad som krävs och kedjan som behövs för att du ska få bensin i tanken så är bensinen BILLIG!

    Hatad av alla...?
    Jag har varit på ett föredrag av en motordoktor, alltså en sån universitetsdoktor på förbränningsmotorer. Han sa att bensinpriset inte ens var nära i pris i förhållande till vad det är värt.

    Så han gav en alternativ värderingsprincip. Nämligen hur mycket är en skogshuggare beredd att att betala för bensinen innan han plockar fram yxan istället? Det är nog en bra bit över de ca 15spänn litern vi betalar.

    /Freddo

  8. #78
    Ankan1
    Gäst
    Sevenfiftyn gick jämnare och bättre på 98 oktan.Detsamma är det med Blackbirden.V-Power märker jag däremot ingen skillnad på jämfört med 98 oktan.

    Högre oktan i bensin står annars för snabbare antändning och högre effekt beroende på om motorn kan utnyttja oktantalet i bensinen.

    Produkter som oktanhöjande medel på flaska har däremot tveksam eller ingen effekt alls.

    http://www.youtube.com/watch?v=2jbcCr2ll3c

  9. #79
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2012
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    177
    Aspen har även motorsport-/prestandavarianter, typ Aspen + och Aspen R. Förmodligen skitdyrt dock.

    http://aspen.se

  10. #80
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av lasrberglund Visa inlägg
    Vaddå svindyr bensin?

    Det där är ett mantra som alla säger för att alla säger det.

    Om nån tänker efter vad som krävs och kedjan som behövs för att du ska få bensin i tanken så är bensinen BILLIG!

    Hatad av alla...?
    Visst är bensinen billig i tillverkning, men det är ju skatterna som läggs på priset som gör den dyr.
    Ju besinsnålare fordon ju mer skatt läggs ju på för att gynna statskassan och för att inte få minskade inkomster.
    Vi skulle ju kunna köra ganska mycket på etanol, vilket inte är så dyrt att tillverka, men då lägger staten på straffskatt på den, så det är ju inte heller någon idé. Etanol kan vi ju tillverka här i landet, men det är ingen större vits med det då. Därför har flera stora projekt fått läggas ner.

Liknande ämnen

  1. Trycker ut bensin
    Av nordarn i forum Mekhörnan
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2015-09-07, 20:07
  2. Bensin stabilisator
    Av jtr i forum Mekhörnan
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2013-09-05, 02:48
  3. Bensin i Motor
    Av Easy Rider i forum Mekhörnan
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2011-01-12, 14:01
  4. Läcker bensin
    Av Mc-Bosse i forum Mekhörnan
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2010-04-24, 00:41
  5. Bensin livslängd
    Av Nina i forum Mekhörnan
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2009-11-23, 07:22

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •