Sidan 1 av 4 123 ... SistaSista
Resultat 1 till 10 av 38

Ämne: MINI COOPER CLUBMAN D.

  1. #1
    Moderator Gibsons avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Tyllinge (Västervik)
    Inlägg
    3 424

    Thumbs up MINI COOPER CLUBMAN D.

    Så här ser våran nya bil ut som vi har beställt, enda skillnaden är att våran kommer att ha svart tak. Det kommer att ta några veckor innan den levereras. Jag längtar.

  2. #2
    Vad alla ska köra Mini Cooper hela tiden Dom ser ju schyssta ut, hur är dom att köra?
    Hojen.nu - För oss som gillar motorcyklar!

  3. #3
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Ha ha ha Pewa! Provkör en.

    Min första var en Cooper S, kompressormatad 1,6 liters bensinmotor med 170 hkr och 240 Nm vid nåt varvtal. Ja, har glömt var men j****kligt kul var den. Rena raketen och torkade av alla. Utom Subaru med kjolpaket och turbo och allt folk stoppat i dom men man torkade av alla utan problem.

    Vintertid, ja jag körde med den då också och underbarare bil får man leta efter. Man kan gasa på friskt med en Cooper, det sitter sån där kontroll som kontrollerar hjulen, så vid halka bromsar den nåt hjul och släpper lös nåt annat och rätar upp bilen hela tiden. Den reagerar fort så man är aldrig orolig och gasar på extra. För att lyckas få bredställ med min gamla hundkoja fick jag koppla ur den där kontrollen, annars gick det inte för bilen rätade upp sig blixtsnabbt. Helt underbar bil.

    Gubbens Dodge Nitro är långsam i reaktionen, den hinner ställ sig på tvären innan den rätar upp sig. Men i en hundkoja, du märker aldrig av nån halka ungefär.

    Dagens MINI har 5 stjärnor enligt Euro NCAP, min gamla hade bara 4. Den har fått krockkudde vid knäna också samt det sitter krockkudar vid alla stolpar. Och airbags längs med sidorna i sätena fram.

    Dagens MINI Cooper D är miljöbilar: man slipper biltullar, vissa parkeringar är gratis i sta'n och man får 10.000 kr från Vägverket efter 6 mån ägande (nybil).
    Man besöker macken ganska sällan, det är nästan så man glömmer hur en bränslepump på macken funkar. Eller vad man har för kod på soppakortet…

    Min gamla Cooper S drack friskt, det var säkert virvlar i tanken men den var bara sååå rolig att dra på med. Den fick hälsa på macken varannan vecka och förbrukningen låg på 1,1 liter/mil sommartid, ca 1,2 l/mil vintertid (med dubbdäck).

    Gibson: snyggt!!

  4. #4
    Moderator Gibsons avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Tyllinge (Västervik)
    Inlägg
    3 424
    Citat Ursprungligen postat av pewa Visa inlägg
    Vad alla ska köra Mini Cooper hela tiden Dom ser ju schyssta ut, hur är dom att köra?
    Man kan säga att den är underbar att köra, den är pigg och rolig och beter sig som en stor bil på vägen d.v.s bra komfort och väldigt tyst invändigt. Jag har kört många små bilar men dom har varit bullriga och dålig komfort det var en av dom avgörande faktorerna till att jag köpte den här plus att den är läcker.

  5. #5
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Jag bytte min gamla Cooper S för att få ner bränslekontot och köpte en Toyota Yaris men ju mer jag körde Toyotan desto mer irriterad blev jag och mer och mer svartsjuk på andra MINI-förare jag mötte på vägen.
    Och bara det där att man hälsar på varann när man möts nånstans på vägen!!

    Det är nåt speciellt med MINI-ägandet och jag säger bara så här: har man en gång ägt en MINI så äger den dig i fortsättningen.
    Och det finns sååå mycket godis till både dig och bilen! Små leksaksbilar att pryda panelen med, klocka på armen och allt möjligt trevligt, t ex gökur där en MINI kommer ut och tutar en gång i timmen…
    Det finns trimsajter med en hel del godis till MINI, både äldre och nyare (Mini Mania) Mini.

  6. #6
    Moderator Gibsons avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Tyllinge (Västervik)
    Inlägg
    3 424

    Talking 35

    Pratade med försäljaren idag och han sa att bilen troligen kan levereras vecka 35.

  7. #7
    Moderator Gibsons avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Tyllinge (Västervik)
    Inlägg
    3 424

    Thumbs up ONSDAG.

    På onsdag ska jag hämta pärlan.

    Det är 2 veckor tidigare än utlovat.

  8. #8
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    JAAAA!!! Vad kul!!
    Jag tänkte på dig i dag när jag såg veckonumret.

  9. #9
    Moderator Gibsons avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Tyllinge (Västervik)
    Inlägg
    3 424
    Ja det ska bli så jäkla skönt och roligt med en ny bil.

  10. #10
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Kanske jag redan skrivit men bli inte rädd om du står vid rödljuset, har lagt i friläget och släpper upp kopplingen – motorn stannar då. Det är en miljöbesparing den gör, så istället för att stå och avge avgaser i onödan så stängs motorn av. Trampa bara ner kopplingen så startar den igen. Obs att bromsarna ligger på om du står i uppförslut. Det är alltså en hjälpstart så inte bilen skulle rulla bakåt = för dom som har svårt att hitta dragläget (gamla gubbar och tanter t ex)...

Liknande ämnen

  1. mini touring igen
    Av classe8 i forum Touring
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2013-06-13, 20:19
  2. Mini Touring infall
    Av classe8 i forum Touring
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2012-09-05, 22:27
  3. MINI E Scooter
    Av Nina i forum Scooter
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2010-11-05, 07:32
  4. MINI Cooper-spel
    Av Nina i forum Off topic
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-10-25, 10:01
  5. En gång Mini — alltid Mini.
    Av Nina i forum Nina & Motorcyklarna - Arkiv
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-05-28, 05:22

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •