Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Trögt fiske.

  1. #1
    Moderator Gibsons avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Tyllinge (Västervik)
    Inlägg
    3 424

    Trögt fiske.

    Det blev inte mycket till fångst men en abborre på ca 600g blev det, bättre än ingenting.

  2. #2
    Medlem
    Reg.datum
    jun 2008
    Inlägg
    2 172
    om man skulle få en borre på 600gram här i oxelösunds skärgård så får man skatta sig lycklig,det finns ingen fisk kvar sorgligt nog

  3. #3
    Moderator Gibsons avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Tyllinge (Västervik)
    Inlägg
    3 424

    Thumbs down

    Citat Ursprungligen postat av leffa Visa inlägg
    om man skulle få en borre på 600gram här i oxelösunds skärgård så får man skatta sig lycklig,det finns ingen fisk kvar sorgligt nog
    Det förstår jag, jag har fiskat mycket uppe i Oxelösund och märkt försämmringen. Dom sista gångerna jag fiskade där och fick någon fisk var väll snart 10 år sedan. Abborrarna var i och för sig rätt så fina men gäddorna var fulla med bölder så dom var ju bara att kasta.
    Det var annat på 70 talet när jag växta upp i Oxelösund då var det hur mycket fisk som helst, vi tog bara båten och åkte ca 50 meter utanför Femöre och drog torsk, och man fick massor.
    Sen kunde man gå och kasta efter gädda och abborre var som helst bara det fanns vatten och nog fan fick man en fisk, det var sällan man kom hem utan fångst. Men sedan på 80 talet så började man märka en tillbakagång och det får vi ju skylla på SSAB för jag känner en gammal fiskare i Oxelösund och han säger att hela botten runt Oxelösund är täckt med svart slem och det finns inte någon fisk som kan föröka sig där. Sen kommer jag aldrig att glömma när man åkte ner till hamnen och skulle dra lite strömming, man hade fyllt en hink på ca 1 timme, det var fisketider det.

Liknande ämnen

  1. Svar: 4
    Senaste inlägg: 2018-04-21, 20:59
  2. Varför så trögt att sälja en Shadow?
    Av Helgoson i forum Custom
    Svar: 21
    Senaste inlägg: 2014-07-04, 16:19
  3. Trögt forum.
    Av Jan-Olov i forum Om hojen.nu
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2009-03-28, 12:04
  4. Trögt.
    Av Gibson i forum Om hojen.nu
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2008-10-18, 00:51
  5. Bra fiske ikväll.
    Av Gibson i forum Återfallsknutten - Arkiv
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-07-22, 21:57

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •