Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 13

Ämne: Mätt & belåten

  1. #1
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430

    Mätt & belåten

    Så där ja, så fick jag mat i dag också. Det blev mexikanskt i dag, jag gillar olika sorters kök. Det är gott att prova på nya maträtter, gärna från olika länder. Favoriterna är mexikanskt, thai och italienskt. Kinamat har funnits så länge så det är snart svensk husmanskost. Libanesiskt vet jag inte om jag kommer tycka om, det är franskt kök vilket innebär en massa grönsaker. Fast man kan ju testa så vet man om man gillar det eller ej.

    Vad tycker ni om för maträtter? Bara vanligt svenskt eller provar ni andra kök? Jag tycker det är spännande och gott att prova nya rätter.

    Kanske därför jag har så bred front bland motorcyklarna, jag gillar att förnya mig och få köra olika sorters hojar beroende på vilket humör jag är på. Ett tag hamnade BMW:n i skymundan för Trajan var så mycket roligare men nu har jag senaste tiden kört med båda lika mycket. Men Trajan är ändå favoriten i alla fall även om BMW:n också är bra – på sitt vis.
    Och sett på musiksmak så är den också bred, allt från klassiskt till hårdrock och allt däremellan. T o m jazz finns för den som vill lyssna på det.

    Fast… Bland böcker är jag faktiskt begränsad. Där ska det vara faktaböcker. Reality life, vetenskap och fakta, sånt som har hänt i verkligheten. Jag kan inte läsa sci-fi-böcker eller annan form av fantasi. Jag tappar sugen direkt och slår igen boken men fakta, ja då kan jag minsann läsa boken utan problem.

  2. #2
    Medlem Molgans avatar
    Reg.datum
    maj 2008
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    1 689
    Äter vad som helst bara det är gott.

  3. #3
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Se där! Då kan man ställa fram vad som helst på bordet i stort sett?

  4. #4
    Medlem Molgans avatar
    Reg.datum
    maj 2008
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    1 689
    Citat Ursprungligen postat av Katarina Visa inlägg
    Se där! Då kan man ställa fram vad som helst på bordet i stort sett?
    Ja, bara det är gott.

  5. #5
    Citat Ursprungligen postat av Katarina Visa inlägg
    Se där! Då kan man ställa fram vad som helst på bordet i stort sett?

    Nja inte riktigt, lutfisk eller gröt det är något jag hoppar om det är möjligt. Möjigen äter jag om jag blir bjuden och inte kan säga nej av artighet.

  6. #6
    Medlem
    Reg.datum
    jun 2008
    Inlägg
    2 172
    äter det mesta favorit rätt jan ols älg gryta med trattissoppa sen kommer nog ättiksströmming

  7. #7
    Jag äter bara äkta svensk mat såsom Pizza
    60-årskrisare, tillbaks till barndomen, körde cross och lekte i sandlådan, nu kör jag BMW GS, Yamaha Virago och Case grävmaskin

  8. #8
    Moderator Gerts avatar
    Reg.datum
    jun 2007
    Ort
    Tormastorp-Hörby-Skåne
    Inlägg
    1 293
    Själv äter jag allt som jag hitentills har fått tillfälle att prova,och bland starkdrycker är jag däremot mer kräsen.Det jag inte gillar är bla.: Vitt/Rött vin , Whiskey , Tequila , Sake´, likörer och Genever.
    Senast redigerat av Gert den 2008-07-01 klockan 22:38. Anledning: Stavfel
    Saddlebags can never hold everything you want, but they can hold
    everything you need.
    Gert Karlsson

  9. #9
    Vill du smaka kinesiskt risbrännvin så är du välkommen, efter 6 år av bjudning så har jag mer än halva flaskan kvar;D
    60-årskrisare, tillbaks till barndomen, körde cross och lekte i sandlådan, nu kör jag BMW GS, Yamaha Virago och Case grävmaskin

  10. #10
    Moderator Gerts avatar
    Reg.datum
    jun 2007
    Ort
    Tormastorp-Hörby-Skåne
    Inlägg
    1 293

    Thumbs down

    Och hade du haft en flaska Genever som var lika gammal hade den varit oöppnad än för det var det RÄLIGASTE (inte gott ) som har kommit ner i strupen.
    Saddlebags can never hold everything you want, but they can hold
    everything you need.
    Gert Karlsson

Liknande ämnen

  1. Däckstorlek/mått
    Av pentti01 i forum Mekhörnan
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2014-06-06, 07:32
  2. Mätt och belåten.
    Av Gibson i forum Återfallsknutten - Arkiv
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-06-17, 21:10

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •