Så där ja, tog Trajan till Röda Cafét och köpte en balja te modell mindre (de har inga större muggar) samt en chokladkaka som inte smakade så mycket choklad utan snarare KAFFE! Det var svårt att få ner den så efter 1/3 gav jag upp. Alla gillar inte kaffe, de skulle inte ha bakat den så den såg ut som en chokladkaka.

Jag HAR druckit kaffe förr men efter en hamburgare från McDonald's och jag fick en riktigt elak magbakterie så dricker jag inte kaffe mer. Det vette tusan vad det var för en bakterie men jag misstänker det varit nån tarmbakterie, nån har gjort hamburgare på löpande band utan att tvätta händerna efter toabesöket och jag har aldrig varit så sjuk och så länge som den gången. Jag kunde inte dricka kaffe för då blev jag sjukare men te var lite lindrigare och efter en vecka var jag tvungen att ringa doktorn och få hjälp, jag fick ingen rätsida på magen ens med blåbärssoppa som brukar hjälpa.
Magen blev hjälpt efter doktorns instruktioner och jag hade saknat kaffet väldigt så jag satte på en panna och när jag skulle dricka mitt hett efterlängtade kaffe så kunde jag inte få ner det! Det smakade hemskt och påminde mig om tjära för mina smaklökar hade vant sig av med kaffesmaken. Så, jag blev tedrickare istället. Jag kan fortfarande tycka det doftar gott av nybryggt kaffe men jag kan bara inte dricka det.

Nåja, jag gav upp den s.k. chokladkakan och det kom en till och satte vid bordet, han hade köpt en annan bakelse och sa den inte var så god. Verkar som cafét hade en misslyckad bagare som inte gjorde så goda bakelser i går. Jag såg nån komma gående med min favoritbakelse — Budapest — men när jag var där inne och fyllde på mer te i koppen såg jag ingen Budapest.

Och sen kom regnet, lite duggande bara men tillräckligt för att man ska flytta sig under tak. Och kyligt blev blev det också så till slut åkte jag hem. Det var lite kyligt på hojen men efter att ett rådjur sprang upp framför hojen blev jag varm minsann. Pust, det var nära där och sen höll jag ögonen åt sidorna och läste av sidorna om fler skulle springa ut framför mig.

Det är tur jag övat så mycket på hårda inbromsningar som jag gjort i trafikskolan. Det liksom blir automatiskt att jag rätar på ryggen och pressar knäna mot tanken och bromsar in hårt. Det var bra läraren nötte dom där inbromsningarna så mycket som han gjorde med oss alla.