Resultat 1 till 2 av 2

Ämne: Körning med BMW-klubben i går

  1. #1
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430

    Körning med BMW-klubben i går

    I går körde jag ut med BMW-klubben på något de kallade Kulturgrus. Färden gick på fina sörmländska vägar från Södertälje och ner mot Nyköpingstrakten på grusvägar. Transportsträckorna var på asfalt förstås men kul var det och mestadels på grusvägar.
    I Sparreholm stannade vi till för en lunchmacka och en tur runt i museumet och ägaren berättade. Han är medlem i MCHK och har en del roliga fordon och saker, nostalgisaker som gamla tablettaskar från 30-talet, brödrost och automater av olika slag, ja ALLT du kan tänka dig som funnits. En hel frisersalong från 20-talet finns också, det var ganska instressant att gå runt och titta och lyssna på honom. Undrar om inte han känner svärfar eller så har svärfar varit där för jag hittade en kortlek med filmstjärnor på. Just precis en likadan fick min dotter av sin farmor för en kort tid sen som varit hennes farfars!

    Själv hade jag sovit lite och dåligt natten innan så jag var lite trött och okoncentrerad. Inte bra om man ska grusa och behöver vara alert. Funderade i går på hojen om jag ska gå en gruskurs för de jag körde med sladdade runt i kurvorna, jag vill också bakhjulssladda för då kan jag hålla ett högre tempo som de.

    Jag tittade på hur de gjorde med sina GS:ar, det verkar som de växlar ner ett steg och drar på och motstyr. Hojen lutar de inåt i kurvan och själva sitter de rakt upp så att säga. Jag vågade inte testa för då ligger jag väl ner, hade topboxen på där bak och den stör mig. Jag satt flera gånger och kikade i speglarna om den satt kvar där bak…
    Så i dag åker den av igen, jag kör utan men vi skulle ha eget fika med så den fick sitta på för gårdagens tur.

    Det regnade när jag körde mot Södertälje på morgonkvisten men vi hade tur med vädret under grusturen, stundtals var det torrt men mest fuktiga grusvägar. Efter vi var klara sa vi hej då och for hem från Hölö, på E4:an störtregnade det rejält senare. När jag kom hem vid 18:30-tiden var jag som en dränkt katt, t o m stövlarna hade till slut läckt igenom! I grenen var jag fuktig som om jag kissat på mig, vid halsen hade min buff blivit sjöblöt så tröjan var blöt upptill, nertill hade det runnit vatten från stället och hjälmen så även där var tröjan blöt.
    Hojen funkar bra i regn också!

    När jag satt där på E4:an funderade jag på dimbakljus på hojen, för bilisterna framför mig såg jag knappt. Då är jag lika synlig för bilarna bakom… Undrar om det finns dimljus för mc? Kanske man skulle sätta dit dimljus på hojen, både fram och bak för jag kan inte ha varit särskilt synlig i går.

  2. #2
    Medlem Johan Ts avatar
    Reg.datum
    jan 2008
    Ort
    Stockholm (Vendelsö)
    Inlägg
    77
    Jag sa till dig att ta boxen och ha en liten bagg istället. Synd att jag inte kunde vara med, för det hade varit roligt, eftersom jag efterlyste "kulturgrus" Och tids nog så sladdar du också omkring.
    /Johan

Liknande ämnen

  1. Ålandsresa med BMW-klubben
    Av Mats Liifv i forum Träffar & Körningar
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2011-06-07, 23:56
  2. Tidig morgontur med BMW-klubben
    Av Mats Liifv i forum Träffar & Körningar
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2010-08-15, 01:18
  3. Stadsvandring med BMW-klubben
    Av Mats Liifv i forum Off topic
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-03-14, 20:03
  4. Grusåkning med BMW-klubben
    Av Mats Liifv i forum Träffar & Körningar
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2009-09-28, 06:54
  5. MCHK — Motorcykelhistoriska Klubben
    Av Nina i forum Nina & Motorcyklarna - Arkiv
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-01-25, 18:09

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •