Man har hört talas om hagel stora som pingisbollar men jag tycker ärtstora hagel är också stort. Det finns fortfarande en hög hagel kvar här utanför fönstret.

Jag hade ändå tur i dag för sist stack skrivare, modem, router och alla nätverkskort åt skogen. Det blev kostsamt att plötsligt införskaffa sig saker man behöver för att kunna jobba. Macen ska vi inte ens nämna, dess nätverkskort kostade bortåt tusingen…
Så, en ny router för 595 kr tycker jag var billigt med tanke på förra gången när allt stack iväg i åskvädret. Nu slapp jag köpa en ny skrivare och annat i alla fall så jag gläder mig ändå trots det.

Jag som tänkt köra till Lissma med nån hoj ikväll men det vette tusan om jag ska plocka ut en hoj i detta väder, det är uppehåll just nu men sen då? Det var inte sååå roligt att köra i hällregn i lördags för att på söndagen vakna och vara förkyld. Och tänk om det ramlar ner ärtstora hagel igen…?

Laddningen på BSA:n funkar när man knackat på laddrelät, den slår inte till som den ska. Det är ändå ett nytt laddrelä men även nya saker kan ju ha nåt fel. Dock blev jag presenterad för en man som kan allt om BSA och dess elektronik. Jag var välkommen dit med hojen men om inte laddningen funkar som den ska vet jag inte om jag kommer fram. Och kommer jag fram kanske den inte ens går igång sen, känns lite osäkert att försöka ta sig dit om man inte vet om man kommer hem.
Ska se om Jocke lycka klura ut felet på laddrelät, det var skoj att provköra den även om det bara var runt i grannskapet.