Nu har jag även provkört den en bit.
Fast jag behöver programmera om hjärnan, när jag ska bromsa petar jag på växelreglaget och när jag ska växla så…
…ja så är jag på bromsen och harvar. För att inte nämna att jag letar efter blinkersknappen också. Det finns inget bromsljus eller blinkers på den här BSA:n, allt ska ges med handtecken så det är man verklige noga med. Fast det var i en korsning jag behövde visa stopptecken och vänster hand ut samtidigt som jag behövde bromsa och växla ner. Man kan nog inte visa alla tecken som man behöver göra alla gånger.

Men kul var det!! ;D

Sen skulle jag provköra en HD från 1930 med växelspak på tanken och koppling nere vid vänster fot. Jag kom så långt att jag satt på den men det var också allt. Det som stoppade mig var att den saknade en handbroms på höger sida. Den är extrautrustad med handbroms men den sitter ju för sjutton på vänster hand där jag annars brukar ha en koppling så det kändes förbaskat osäkert och konstigt så jag klev av och sa: Nä, jag kör min BSA, där är i alla fall koppling och handbroms där jag är van att ha dom. Det enda jag behöver göra på BSA:n är att komma ihåg att växellådan sitter på fel sida och man lägger i 1:an uppåt och resten är neråt (4-växlad).