Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 20

Ämne: Ryggskydd

  1. #1

    Ryggskydd

    Var och köpte mig ett nytt ryggskydd förra veckan, blev ett Halvarssons.

    Har sen tidigare ett inbyggd ryggskydd i gore tex-jackan men det känns inte helt stabilt. Dels är det betydligt tunnare än det jag köpt nu sen följer det inte ryggen på samma sätt som det här gör.

    Kör ni med ryggskydd?
    Hojen.nu - För oss som gillar motorcyklar!

  2. #2
    Moderator Gerts avatar
    Reg.datum
    jun 2007
    Ort
    Tormastorp-Hörby-Skåne
    Inlägg
    1 293

    SV: Ryggskydd

    Japp och samma sort som du nu har köpt och är helt nöjd.
    Saddlebags can never hold everything you want, but they can hold
    everything you need.
    Gert Karlsson

  3. #3

    SV: Ryggskydd

    Jag använder samma skydd som du har. Risken med ett nytt löst skydd är att i början så är den lätt att glömma ta på det. Det kändes snopet när jag upptäckte att jag inte bar något skydd nästan så att jag ville vända hemåt.

    Jan-Olov
    Jan-Olov

  4. #4
    Jåke
    Gäst

    SV: Ryggskydd

    Kör med samma Halvarsson-skydd. Förvånad över hur följsamt det är när man använt det ett par gånger, hade Dainese innan och det kändes aldrig lika bra.

    Har använt det i många år, så det känns konstigt om man inte skulle ha det på. Kläderna passar ju inte heller utan

  5. #5

    SV: Ryggskydd



    Jag har ovanstående och är än sålänge alltid på

  6. #6

    SV: Ryggskydd

    Även jag kör med ett Halvarssons. För mig är ryggskydd en lika självklar del av utrustningen som stövlarna och hjälmen.

  7. #7
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430

    SV: Ryggskydd

    Ja och snabbt blir man van med dom. Jag skulle köra i nytt ställ häromsistens, till Djurö närmare bestämt och lämna en handbok för glidaren. Halvvägs ut sitter jag på hojen och tycker att det här nya Gore-Tex-stället sitter ju väääldigt bra och faktiskt ganska bekvämt.

    Plötsligt slår mig en tanke: ryggskyddet!! Ve och fasa, jag har åkt iväg utan det!
    Jag tror inte jag nånsin hållit ögonen så ofta och mycket på övrig trafik som den gången! Och så naken jag kände mig, skiträdd för att bli påkörd och invalidiserad. Faktiskt kändes det osäkert och kusligt att köra utan det när man är van att ha det för jämnan.

    Baksidan med detta är ju att ryggskyddet dock inger en falsk trygghet, visst är man mer skyddad med ett ryggskydd. Den skyddar något men inte helt och hållet. Men klart bättre är att ha det på sig.

  8. #8

    SV: Ryggskydd

    Citat Ursprungligen postat av Katarina
    Ja och snabbt blir man van med dom. Jag skulle köra i nytt ställ häromsistens, till Djurö närmare bestämt och lämna en handbok för glidaren. Halvvägs ut sitter jag på hojen och tycker att det här nya Gore-Tex-stället sitter ju väääldigt bra och faktiskt ganska bekvämt.

    Plötsligt slår mig en tanke: ryggskyddet!! Ve och fasa, jag har åkt iväg utan det!
    Jag tror inte jag nånsin hållit ögonen så ofta och mycket på övrig trafik som den gången! Och så naken jag kände mig, skiträdd för att bli påkörd och invalidiserad. Faktiskt kändes det osäkert och kusligt att köra utan det när man är van att ha det för jämnan.

    Baksidan med detta är ju att ryggskyddet dock inger en falsk trygghet, visst är man mer skyddad med ett ryggskydd. Den skyddar något men inte helt och hållet. Men klart bättre är att ha det på sig.
    Ungefär som jag kände det.

    Jan-Olov
    Jan-Olov

  9. #9

    SV: Ryggskydd

    Nu gäller det bara att vänja sig vid ryggskyddet så det kommer med automatiskt när man åker ut och kör.

    Funderar på om jag ska ta ut den lilla inbyggda platta i jackan. Dubbla skydd ger säkert bättre effekt men jackan sitter bättre om jag håller mig till ett.

    Zangarh, tror jag köpte ett likadant som dig! Är du nöjd med ditt? Klippan verkar iaf nöjd!
    Hojen.nu - För oss som gillar motorcyklar!

  10. #10
    Medlem Jossans avatar
    Reg.datum
    jun 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    8

    SV: Ryggskydd

    Halvarssons även här.

    Kör alltid med rätt kläder, skydd och hjälm
    inte ens om jag bara kör korta sträckor hoppar jag över nåt.
    den dan jag tänker att "asch jag ska bara en km till badet" och hoppar över skinnstället och kör i shorts.. det är den dan jag garanterat lägger ner hojen och skrapar mig sönder o samman.
    Så alltid rätt kläder och skydd för min del!

Liknande ämnen

  1. Ryggskydd
    Av jrutgers i forum Utrustning & Tillbehör
    Svar: 47
    Senaste inlägg: 2014-07-15, 07:41
  2. Får ont av ryggskydd
    Av simonwellander i forum Utrustning & Tillbehör
    Svar: 28
    Senaste inlägg: 2013-06-27, 12:09
  3. Ryggskydd
    Av honda500 i forum Utrustning & Tillbehör
    Svar: 21
    Senaste inlägg: 2012-02-12, 14:57
  4. Ryggskydd
    Av cribbe i forum Utrustning & Tillbehör
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2011-09-18, 19:10
  5. Ryggskydd
    Av Nina i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2009-07-28, 16:30

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •