Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Det var nära

  1. #1
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2007
    Ort
    Borås
    Inlägg
    162

    Det var nära

    Att jag hamnade med på ämnet "Aktuella mc-olyckor" igår kväll. Jag och frugan körde hemmåt(70km/h) klockan 22,30 efter liten runda och bara kilometer hemifrån hoppade rådjur framför mig från skogen. Jag fick bromsa allt vad viragon kunde ge, lite för mycket blev det i paniken så framhjul låste sig. Som tur va så fattade jag vad som höll på att hända när hjulet började glida åt vänster. Släpte bromsen, men i all hast tryckte foten ner i asfalten, det gjorde ont. Man får inte mycket stöd av foten vid ca.60km/h, utan vaden fick rejäl smäll när den träffade sidan av hojen. Frugan såg allt när hon körde bakom mig, som vi brukar med bra avstånd mellan oss, så hon kunde sakta ner utan problem. Rådjur skryter nog till sina polare hur nära det var att få motorcykel omkull. Missade djuret med ca.1 meter.

    Kör lungt ;D

  2. #2

    SV: Det var nära

    Shit! Jag hade varit riktigt skakig efter en sån händelse...

  3. #3
    Medlem turbos avatar
    Reg.datum
    mar 2007
    Ort
    södern
    Inlägg
    773

    SV: Det var nära

    tur att det gick bra! sådant där brukar kunna ge en pulshöjning

    det är inte så mycket att göra en sådan här gång heller, utspringande rådjur är inget man räknar med direkt!

  4. #4

    SV: Det var nära

    Jag har haft vilt framför mig två gånger senaste veckorna en älg, en fjoråskalv, stod förvirrad bakom en krök och en get med två kidd klev över vägen stax framför mig. Jag körde sakta vid båda gångerna så ingen fara uppstod, men jag tänker till när jag kör på mindre vägar utan viltstängsel.

    Jan-Olov
    Jan-Olov

  5. #5
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2007
    Ort
    Borås
    Inlägg
    162

    SV: Det var nära

    Jag tänkte att jag kör "bara" 70 eftersom det har varit djur på denna väg ofta. 70 lät bra, så att man hinner reagera, men dom raggarna är framför en snabbare än man anar, 50 hade varit mer rätt. Jag blev inte så skakig av händelse, eftersom det gjorde så förbannat ont i benet. Trodde först att den gick av, men det blev bara stor blåmärke. Fast bilden av rådjur framför hojen har fastnad i minnet, så lite har det nog skrämt en.

Liknande ämnen

  1. Nu är det nära.
    Av Gibson i forum Återfallsknutten - Arkiv
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-04-06, 12:13
  2. Huu, så nära det var
    Av Nina i forum Nina & Motorcyklarna - Arkiv
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2010-08-13, 12:44
  3. Men det var nära...
    Av Nina i forum Nina & Motorcyklarna - Arkiv
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-04-17, 06:12
  4. Det var nära.
    Av Gibson i forum Återfallsknutten - Arkiv
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-06-14, 20:12
  5. Nära krock...
    Av Maestro i forum Street
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-11-21, 20:58

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •