Sidan 3 av 6 FörstaFörsta 12345 ... SistaSista
Resultat 21 till 30 av 55

Ämne: har ni kraschat någon gång?

  1. #21

    SV: har ni kraschat någon gång?

    Hmm sitter här och läser om era fall...och upp dyker ett minne som jag försökt förtränga :-[. När jag, en gång i tidernas begynnelse, åkte på ett flygfält med publik fick jag för mig att kolla vad min RD 350 kunde göra. Jag koncentrerade mig fullständigt på hastighetsmätaren så när jag tittade upp blev jag lätt chockad av att se skogen närma sig. Jag gjorde en kraftig sväng vilket fick till följd att mc:n voltade och jag med den in bland publiken, jag hade en dj-a tur att jag inte träffade någon människa...PINSAMT

    Ett annat tillfälle är innan jag själv tog körkort. Då åkte jag bakpå med min man på en kurvig väg. Han körde nog i 115km/h på 70-väg när det kom upp en älg framför cykeln. Vi körde in i älgens bakparti i en så kraftig smäll att älgen dog. Min man fick krossad handled vilken han fortfarande lider av och jag fick hjärnskakning och brutet nyckelben...den förste som kom till olycksplatsen var en ledig ambulansförare...vilket flyt vi hade...

  2. #22
    Moderator Gibsons avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Tyllinge (Västervik)
    Inlägg
    3 424

    SV: har ni kraschat någon gång?

    Citat Ursprungligen postat av milis
    Hmm sitter här och läser om era fall...och upp dyker ett minne som jag försökt förtränga :-[. När jag, en gång i tidernas begynnelse, åkte på ett flygfält med publik fick jag för mig att kolla vad min RD 350 kunde göra. Jag koncentrerade mig fullständigt på hastighetsmätaren så när jag tittade upp blev jag lätt chockad av att se skogen närma sig. Jag gjorde en kraftig sväng vilket fick till följd att mc:n voltade och jag med den in bland publiken, jag hade en dj-a tur att jag inte träffade någon människa...PINSAMT

    Ett annat tillfälle är innan jag själv tog körkort. Då åkte jag bakpå med min man på en kurvig väg. Han körde nog i 115km/h på 70-väg när det kom upp en älg framför cykeln. Vi körde in i älgens bakparti i en så kraftig smäll att älgen dog. Min man fick krossad handled vilken han fortfarande lider av och jag fick hjärnskakning och brutet nyckelben...den förste som kom till olycksplatsen var en ledig ambulansförare...vilket flyt vi hade...
    Det var tur i oturen kan man säga.
    Min hojblogg
    Min vardagsblogg
    Det krävs talang för att spela hård rock och blues medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop.

  3. #23
    Medlem Guzzi-Leifs avatar
    Reg.datum
    jun 2007
    Ort
    Värmland
    Inlägg
    1 217

    SV: har ni kraschat någon gång?

    Först måste jag få säga att det INTE "hör till" att vurpa med mc! Så fort man går omkull är det helt slumpartat om det ska bli bårhus, rullstol eller inga skador alls - inga skyddskläder hjälper mot ett teleskåp, en sten eller andra farligheter så vurpor måste ses som något otänkbart när man kör! Tycker jag...

    OK; här är då min misslyckandelista:
    -Fick "oohps" hemma i trädgården och körde in i pappas bil när jag var 15 år
    -Har slagit ikull på is tre gånger varav den pinsammaste var på gymnasiets skolgård då alla klasskamraterna hejade på
    -Missat att låsa upp styrlåset efter ett kafébesök på Järnvägsgatan i Örebro och landade mindre tjusigt mitt i trafiken
    -Fått in kicken i byxbenet (V-jeans) en gång i samband med stopp vid rödljus och hade börjat luta cykeln åt samma håll - folket i bilen bredvid undrar nog fortfarande vad jag gjorde...

    Inga påtagliga skador på mig eller mc hittills

    Jag har förresten orsakat en omkullkörning också då min då 10-åriga dotter övade starter med sin XR75. Hon fick hjärnsläpp (med stirrande blick och allt) o var på väg mot en stenmur varvid jag fick lov att tackla ner henne i backen. Gjorde ont på henne och i hjärtat på mig men slutade ändå OK. Sedan dess har hon inte vurpat och det är ändå fem år sedan.

  4. #24

    SV: har ni kraschat någon gång?

    I den bästa av världar vurpar man inte.
    Själv har jag klotat ganska duktigt, det värsta var i en kurva där allt vintergrus låg kvar.
    Man hann inte reagera överhuvudtaget förrän man gled iväg över gatan.
    Tack och lov var inget ivägen, men olyckan hade kunnat undvikas om det inte hde varit grus genom hela kurvan.

  5. #25
    Medlem Guzzi-Leifs avatar
    Reg.datum
    jun 2007
    Ort
    Värmland
    Inlägg
    1 217

    SV: har ni kraschat någon gång?

    Citat Ursprungligen postat av Ogre
    I den bästa av världar vurpar man inte.
    Själv har jag klotat ganska duktigt, det värsta var i en kurva där allt vintergrus låg kvar.
    Man hann inte reagera överhuvudtaget förrän man gled iväg över gatan.
    Tack och lov var inget ivägen, men olyckan hade kunnat undvikas om det inte hde varit grus genom hela kurvan.
    Jag menade inte att vara Bror Duktig på något vis - vill bara reagera mot den så vanliga föreställningen att klotandet hör mc-körning till. En mental acceptans av vurpandet är uppåt väggarna tycker jag.

  6. #26

    SV: har ni kraschat någon gång?

    Efter 14 säsonger har man då kastat sig i backen för första gången..

    Krashade en Ducati 1098 idag vid provkörning Det gick som tur var inte så väldigt fort, kanske 70-80 knyck. Med knä´t i backen släppte framhjulet som en blixt från klar himmel och vurpan var ett faktum. Hojen gled in i en stenbelagd refug och slog sig ganska rejält, så den är troligen skrot. Själv klarade jag mig med en allmänt öm kropp och ett stukat psyke. Skyddsutrustningen är dock också skrot från topp till tå.

    Läxan jag lärde mig är att ge f-n i att köra som på banan på krokig landsväg! Dessutom med en hoj som man inte är van..suck. Hädanefter blir det till att hålla sig till bankörningarna med så´na aktiviteter! Sent ska syndaren vakna.. :-[

  7. #27
    Medlem turbos avatar
    Reg.datum
    mar 2007
    Ort
    södern
    Inlägg
    773

    SV: har ni kraschat någon gång?

    Citat Ursprungligen postat av Scorpio
    Efter 14 säsonger har man då kastat sig i backen för första gången..

    Krashade en Ducati 1098 idag vid provkörning Det gick som tur var inte så väldigt fort, kanske 70-80 knyck. Med knä´t i backen släppte framhjulet som en blixt från klar himmel och vurpan var ett faktum. Hojen gled in i en stenbelagd refug och slog sig ganska rejält, så den är troligen skrot. Själv klarade jag mig med en allmänt öm kropp och ett stukat psyke. Skyddsutrustningen är dock också skrot från topp till tå.

    Läxan jag lärde mig är att ge f-n i att köra som på banan på krokig landsväg! Dessutom med en hoj som man inte är van..suck. Hädanefter blir det till att hålla sig till bankörningarna med så´na aktiviteter! Sent ska syndaren vakna.. :-[
    ajaj! tur att du klarade dig iaf! bankörningar på väg är sällan att rekomendera, hur kul det än är
    var du på väg att köpa hojen eller var det allmän provkörning?

  8. #28

    SV: har ni kraschat någon gång?

    Citat Ursprungligen postat av Scorpio
    Skyddsutrustningen är dock också skrot från topp till tå.
    Vurpa är aldrig trevligt! Om skyddutrustningen är skrot men du hyfsat hel har den iaf gjort sitt jobb!

    Såg att turbo redan frågat, vems hoj var det? Blir det en dyr affär?
    Hojen.nu - För oss som gillar motorcyklar!

  9. #29

    SV: har ni kraschat någon gång?

    Det var lyckligtvis en demohoj. Högre självrisk, men eftersom jag gjort bort mig tar jag det.

    Jag funderar på att eventuellt köpa en monster att ha som brukshoj, och egentligen var jag där för att provköra lite olika modeller då jag har svårt att bestämma mig. Hjärnan säger 800 men hjärtat säger 1000.. Då jag inte hade provat 1098:an kunde jag inte låta bli att testa den också, med facit i hand var det rätt onödigt :-[

    Trots de rätt kraftiga plastskydden i dainesestället fick jag ett, om än litet, rätt djupt jack i ena armbågen. Den hade sannolikt varit bra trasig annars.. I övrigt är jag mest stel och allmänt lite öm. Man kan med andra ord konstatera att dagens skyddsutrustningar rent ut sagt är fördj-vligt bra

  10. #30
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430

    SV: har ni kraschat någon gång?

    Pust, viken tur att du klarade dig hel. Nya kläder kan man alltid skaffa men inte en ny av sig själv. Och tur att utvecklingen på kläder gått framåt. Förr fanns väl inte direkt några skydd, möjligen skumgummistoppning på utsatta partier (tänker på de skinnkläder jag lånade halva sommaren tills jag köpte egna med bättre skydd, tyvärr fanns ingen medeltida rustning i affär'n : ).

    Hoppas du snart är uppe på hojen och kör igen, Scorpio!
    (fin pseudo du valt, jag är född i skorpionens tecken)

Liknande ämnen

  1. någon som sett någon än? (MC-poliser)
    Av jrutgers i forum Off topic
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2015-08-11, 17:08
  2. ojämn gång
    Av happy i forum Mekhörnan
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-08-28, 09:58
  3. Kraschat och överlevt märke?
    Av marace i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-01-29, 01:04
  4. Fått hojen stulen någon gång?
    Av Jonas i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-11-11, 20:04
  5. Ny hoj på gång.
    Av Sepe i forum Custom
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2008-07-20, 09:46

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •