Sidan 4 av 6 FörstaFörsta ... 23456 SistaSista
Resultat 31 till 40 av 55

Ämne: har ni kraschat någon gång?

  1. #31

    SV: har ni kraschat någon gång?

    Har aldrig,förrän jag började köra mc, tänkt på att alla vägar som går till stora vägen löper brant uppåt.Så jag bara körde på skulle svänga vänster och fumlade med vilken fot som skulle ner,tappade hojen men kom undan med ett språng.Hade aldrig kunnat resa upp den själv,men som tur var kom några gentlemän i bil och en hoppade bara ut och reste upp den åt mig.Tyvärr finns en stilla oro innan jag kommer ut på stora vägen var gång.

  2. #32

    SV: har ni kraschat någon gång?

    Citat Ursprungligen postat av muzza
    Har aldrig,förrän jag började köra mc, tänkt på att alla vägar som går till stora vägen löper brant uppåt.Så jag bara körde på skulle svänga vänster och fumlade med vilken fot som skulle ner,tappade hojen men kom undan med ett språng.Hade aldrig kunnat resa upp den själv,men som tur var kom några gentlemän i bil och en hoppade bara ut och reste upp den åt mig.Tyvärr finns en stilla oro innan jag kommer ut på stora vägen var gång.
    Det är bara att köra på! Tror de flesta haft några incidenter innan man blivit varm i kläderna 8)
    Hojen.nu - För oss som gillar motorcyklar!

  3. #33

    SV: har ni kraschat någon gång?

    tack och lov har jag klarat mig, 500mil har det nog blivit min första mc-sommmar..
    men på den gamla goda tiden när jag åkte moped så skulle allt testas o ju mer grus det sprutade på vägarna desto roligare var det :P Får erkänna att jag kollade mer bakåt än framåt.. ett och annat besök i diken blev det. sen ett otal gånger på vintrarna med sommardäcken på(sommardäck hade ja på året runt mest för att det spann bättre)

  4. #34
    Medlem Hamres avatar
    Reg.datum
    sep 2007
    Ort
    Lysekiiil
    Inlägg
    435

    SV: har ni kraschat någon gång?

    Jag gjorde en praktvurpa 1983, körde i 170km/h rakt in i en skog men hade en jä--a tur. Hojen blev skrot och jag själv klarade mej undan med en ond axel. Jag körde för fort på en okänd väg, vägen svängde skarpt till höger efter ett krön men jag svängde inte.
    Sen har man ju lagt hojen ett par gånger för att man envisas med att köra även på vintern, men det är ju självförvållat.
    Put something nice between your legs, Street Triple.
    Jag Vägrar Kategoriskt Customhoj!

  5. #35
    Medlem turbos avatar
    Reg.datum
    mar 2007
    Ort
    södern
    Inlägg
    773

    SV: har ni kraschat någon gång?

    har ni som kraschat blivit avskräckta från att köra hoj?

  6. #36
    Jåke
    Gäst

    SV: har ni kraschat någon gång?

    Citat Ursprungligen postat av turbo
    har ni som kraschat blivit avskräckta från att köra hoj?
    För min del, nej.

  7. #37
    Medlem Hamres avatar
    Reg.datum
    sep 2007
    Ort
    Lysekiiil
    Inlägg
    435

    SV: har ni kraschat någon gång?

    Citat Ursprungligen postat av turbo
    har ni som kraschat blivit avskräckta från att köra hoj?
    Nej inte avskräckt, men man kör mycket lungnare och tänker sej för på ett annat sätt. Det gäller för mej iallafall.
    Put something nice between your legs, Street Triple.
    Jag Vägrar Kategoriskt Customhoj!

  8. #38
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430

    SV: har ni kraschat någon gång?

    Jag har varit på väg ut i skogen ur en kurva men lyckades rädda situationen på nåt vis men det räckte för att jag skulle ta det lite lugnare hädanefter. En av lärdomarna var att det går visst att lägga ner hojen lite till, mer nerlägg än man tror sig kunna.

  9. #39

    SV: har ni kraschat någon gång?

    Jag har aldrig kraschat ordentligt men varit nära ett par gånger. Som fler har sagt, man hajar till och tar det lite lugnare. Klart man blir lite skärrad men det brukar släppa efterhand och sen återgår iaf jag till normal körning/tempo. Förhoppningsvis har man dock lärt sig något så man inte behöver göra om samma misstag.
    Hojen.nu - För oss som gillar motorcyklar!

  10. #40

    SV: har ni kraschat någon gång?

    Jag har haft kortet sen -98 och aldrig kraschat, dock har jag inte kört så mycket de senaste åren pga studier och flytt till annan ort.

    En kompis kraschade däremot i somras i en rondell. Jag körde ca 30 meter bakom och såg allt. Han klarade sig bra med tanke på kraschen, bröt bara nyckelbenet, och skrapade sönder lite kläder, inget annat.

    http://www.youtube.com/watch?v=tvOQNi24DWs

Liknande ämnen

  1. någon som sett någon än? (MC-poliser)
    Av jrutgers i forum Off topic
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2015-08-11, 17:08
  2. ojämn gång
    Av happy i forum Mekhörnan
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-08-28, 09:58
  3. Kraschat och överlevt märke?
    Av marace i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-01-29, 01:04
  4. Fått hojen stulen någon gång?
    Av Jonas i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-11-11, 20:04
  5. Ny hoj på gång.
    Av Sepe i forum Custom
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2008-07-20, 09:46

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •