Sidan 6 av 6 FörstaFörsta ... 456
Resultat 51 till 55 av 55

Ämne: har ni kraschat någon gång?

  1. #51
    Medlem turbos avatar
    Reg.datum
    mar 2007
    Ort
    södern
    Inlägg
    773

    SV: har ni kraschat någon gång?

    har någon av alla nya medlemmar någon krasch-historia att dela med sig av? det brukar bli intressant läsning

  2. #52
    Medlem tomahs900s avatar
    Reg.datum
    jan 2008
    Ort
    Skåne, Ystad
    Inlägg
    359

    SV: har ni kraschat någon gång?

    Citat Ursprungligen postat av Nilsson
    idag var det nära , dessa jä--a bönder som vräker ut lera på vägen jag trodde de var tvugna att ta bort skiten , jag kom över ett krön ner mot vellinge och vad händer där jo man har lastat betor men ej tagit bort leran från vägen jag kom inte fort men fy f-n vad halt det var
    Samma för oss utanför Blentarp...tur de inte va blött.
    Faktum e att de e deras skyldighet att hålla vägen ren efter sig...bara o ringa in till vv så
    skickar dom kontrollant...

  3. #53
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430

    SV: har ni kraschat någon gång?

    Nja, det var i fredags höll jag på att bli påkörd rejält. Jag kom till en rondell, från motsatta hållet kom en Cheva-SUV mot rondellen i hög fart. Jag och bilisten bakom antog han skulle rakt fram av hans fart att döma men han svängde plötsligt upp framför mig. Jag stod på hejdar'n och tvärnitade och bilisten bakom höll på att klippa mig. Som tur är hann han reagera och väjde och hamnade bredvid mig.

    SUV:en hade inga blinkers på alls, höll för hög fart och ingen tillstymmelse att visa vart han faktiskt skulle, annat än rakt fram. Hade jag inte fått stopp på hojen hade han klippt mig från sidan och kanske kört över mig. Bilisten bakom mig hade innan ett bra avstånd men just här var det inte så bra avstånd bakom mig eftersom han höll på att klippa mig. Allt gick bra ändå trots allt men ändå.

    Jag kommer i fortsättningen förutsätta att alla ska plötsligt svänga upp framför mig i korsningar och rondeller, att de sitter och sover och kommer på att de ska svänga.

  4. #54

    SV: har ni kraschat någon gång?

    Citat Ursprungligen postat av Katarina
    Nja, det var i fredags höll jag på att bli påkörd rejält. Jag kom till en rondell, från motsatta hållet kom en Cheva-SUV mot rondellen i hög fart. Jag och bilisten bakom antog han skulle rakt fram av hans fart att döma men han svängde plötsligt upp framför mig. Jag stod på hejdar'n och tvärnitade och bilisten bakom höll på att klippa mig. Som tur är hann han reagera och väjde och hamnade bredvid mig.

    SUV:en hade inga blinkers på alls, höll för hög fart och ingen tillstymmelse att visa vart han faktiskt skulle, annat än rakt fram. Hade jag inte fått stopp på hojen hade han klippt mig från sidan och kanske kört över mig. Bilisten bakom mig hade innan ett bra avstånd men just här var det inte så bra avstånd bakom mig eftersom han höll på att klippa mig. Allt gick bra ändå trots allt men ändå.

    Jag kommer i fortsättningen förutsätta att alla ska plötsligt svänga upp framför mig i korsningar och rondeller, att de sitter och sover och kommer på att de ska svänga.
    Eftersom man bara behöver blinka UT ur cirkulationsplatser är det just det du måste förutsätta, fel av dig alltså...

  5. #55
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430

    SV: har ni kraschat någon gång?

    De allra flesta har lägre fart, de kommer inte in i en rondell i hög fart utan har sänkt farten före de rullar in i den. Han kom i samma höga fart och vaknade upp mitt i rondellen att där skulle han ju svänga och gör så, far ut på två hjul ungefär. Jag tror nog du hade säkert blivit lurad du också.

Liknande ämnen

  1. någon som sett någon än? (MC-poliser)
    Av jrutgers i forum Off topic
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2015-08-11, 17:08
  2. ojämn gång
    Av happy i forum Mekhörnan
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-08-28, 09:58
  3. Kraschat och överlevt märke?
    Av marace i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-01-29, 01:04
  4. Fått hojen stulen någon gång?
    Av Jonas i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-11-11, 20:04
  5. Ny hoj på gång.
    Av Sepe i forum Custom
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2008-07-20, 09:46

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •