Sidan 1 av 6 123 ... SistaSista
Resultat 1 till 10 av 55

Ämne: har ni kraschat någon gång?

  1. #1
    Medlem turbos avatar
    Reg.datum
    mar 2007
    Ort
    södern
    Inlägg
    773

    har ni kraschat någon gång?

    jag sitter och läser nyhet efter nyhet om mc-olyckor, hemskt men jag är glad att jag själv klarat mig! har ni krachat med hojen någon gång? eller kanske varit väligt nära?

    jag har som sagt klarat mig undan även om det var riktigt nära en gång.. kom åkande på en mindre asfaltsväg och såg inte att tjälen gjort en liten grop i asfalten mitt i en kurva. åkte halvt i diket men kom upp på vägen igen och kunde fortsätta.. med hög puls

  2. #2
    Moderator Gibsons avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Tyllinge (Västervik)
    Inlägg
    3 424

    SV: har ni kraschat någon gång?

    Två gånger, det var när jag skulle ställa in hojjen i källaren och bromsade med handbromsen och halkade omkull på blöta höstlöv.
    Andra gången så körde jag in i en BMW 528 på autobahn i Tyskland, det blev panik stopp pga en olycka, vi klarade oss utan skador och hojjen klarade sig också men fan vad skakis man blev så det blev att ta in på hotell över natten, men dan efter så bar det iväg igen, då hade man sovit bort oron.
    Min hojblogg
    Min vardagsblogg
    Det krävs talang för att spela hård rock och blues medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop.

  3. #3
    Medlem
    Reg.datum
    apr 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    362

    SV: har ni kraschat någon gång?

    En gång, det var på körskolan faktiskt Vi hade varit ute på körlektion och skulle köra upp på en trottoar för att komma till deras parkering. Jag kom lite för snett på torttoarkanten så framhjulet gled efter och hojen välte, med körskollärare på Det gick så sakta så ingen blev skadad, hojen klarade sig bra den också!

  4. #4

    SV: har ni kraschat någon gång?

    Har aldrig kraschat som tur är! Det närmaste jag varit är nog när man tappat fästet lite med framhjulet på grusig asfalt eller backat ut hojen från garaget och inte kommit ihåg att bilen stog där bakom 8)
    Hojen.nu - För oss som gillar motorcyklar!

  5. #5
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430

    SV: har ni kraschat någon gång?

    Inte än, peppar peppar ta i trä och så tog jag mig åt huvudet. Men jag hamnade i en högerkurva på landsväg, hade bra tempo och la ner hojen som brukligt är. Precis i mitt spår dyker en sträng med grus upp som nån hade tappat på vägen!
    Jag såg inte gruset först, det hade samma färg som asfalten. Jag vet inte var reaktionen kom ifrån men jag la upp hojen direkt, flyttade mig åt höger på hojen och smög igenom högen snyggt och prydligt utan vare sig pådrag eller avsläpp. *pust*
    Och då hade jag ännu inte övningskört på grus...

  6. #6
    Jåke
    Gäst

    SV: har ni kraschat någon gång?

    Kraschat och kraschat...

    En gång i forntiden när jag försökte lära mig köra och därför var på crossbana med papps Husqvarna lyckades jag studsa av banan och sätta den i ett stenröse. Framgaffeln så mer ut som en banan efter den resan och mina kläder var i trasor efter att de fastnat i hojen medan jag for lite längre :-[

    Har även lyckats få gashäng på en RD350 med resultatet att jag slog runt baklänges. Misstänker att det såg lustigt ut när jag satt kvar på backen och hojen fortsatte en bit på bakhjulet... ;D

    I modern tid har jag trillat ett par gånger, för ett par år sedan på en gruskurs med landsvägshojen. Skulle ta en snäv, långsam sväng och försökte ta stöd i dikeskanten. Tyvärr var den mjuk så framhjulet grävde ner sig och jag lade mig med huvudet neråt i 1 meter djupt dike.

    Ifjol gjorde jag nåt liknande när jag tappade bakhjulet ut ur en kurva i lite bättre fart. Kunde gått vägen men hade för mycket nerlägg för att bakdäcket skulle hitta grepp igen. Det var inte så långt till backen iaf :

    Incidenter i trafiken blir det nån varje år pga folk i allmänhet inte ser sig för eller markerar, någon "krasch" eller krock har jag däremot aldrig varit inblandad i. Så långt...

  7. #7

    SV: har ni kraschat någon gång?

    Jag fick provköra en motorcykel en gång på en enslig landsväg (utan att jag har körkort)... fick upp den i både 2:a och 3:e växeln, men när det kom en sväng och jag skulle svänga blev det automatiskt att jag vred med högerhanden och då alltså gasade på i kurvan (fastän jag inte tänkt det )... Vi höll på att åka rakt in i ett staket på andra sidan vägen, men min medåkare var med på noterna, bromsade och styrde mc:n rätt... Tilläggas bör att jag inte provkört någon fler gång 8)

  8. #8
    Nilsson
    Gäst

    SV: har ni kraschat någon gång?

    jadå , det händer nästan alla , mer eller mindre , de som kört hoj länge och inte säger sig varit med om någor som vurpa eller krasch , de ljuger, , jag har kört hoj ganska länge , och jag brukar berätta när jag föll , stilla stående , jag stannade vid rödljus i malmö , och tyckte livet lekte men så kom jag på f-n detta går inte jag och hojen landade mot ett stacket , och bakom detta stod det folk för det var en bankomat där , jag hade glömt sätta ner fötterna juuuu , detta var ganska pinsamt men det bjuder jag på

  9. #9
    Medlem turbos avatar
    Reg.datum
    mar 2007
    Ort
    södern
    Inlägg
    773

    SV: har ni kraschat någon gång?

    Citat Ursprungligen postat av Nilsson
    jadå , det händer nästan alla , mer eller mindre , de som kört hoj länge och inte säger sig varit med om någor som vurpa eller krasch , de ljuger, , jag har kört hoj ganska länge , och jag brukar berätta när jag föll , stilla stående , jag stannade vid rödljus i malmö , och tyckte livet lekte men så kom jag på f-n detta går inte jag och hojen landade mot ett stacket , och bakom detta stod det folk för det var en bankomat där , jag hade glömt sätta ner fötterna juuuu , detta var ganska pinsamt men det bjuder jag på
    haha, det är vackert av dig att bjuda på den

    glömde bort att jag kraschat med en 125:a en gång. var ute och körde på en skogsväg och skulle öva bakhjulsåka. som bekant är 125r ganska ryckiga och det slutade med att jag stegrade över ordentligt.

    bakskärmen och lite annan plast på crossen blev bara mos, jag slog i knäet ganska illa men klarade mig annars med mindre rivsår.

  10. #10
    Nilsson
    Gäst

    SV: har ni kraschat någon gång?

    du ser alla gör vi små misstag , men visst e det ganska kul att bjuda på det med

Liknande ämnen

  1. någon som sett någon än? (MC-poliser)
    Av jrutgers i forum Off topic
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2015-08-11, 17:08
  2. ojämn gång
    Av happy i forum Mekhörnan
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-08-28, 09:58
  3. Kraschat och överlevt märke?
    Av marace i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-01-29, 01:04
  4. Fått hojen stulen någon gång?
    Av Jonas i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-11-11, 20:04
  5. Ny hoj på gång.
    Av Sepe i forum Custom
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2008-07-20, 09:46

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •