Sidan 4 av 11 FörstaFörsta ... 23456 ... SistaSista
Resultat 31 till 40 av 105

Ämne: Aktuella mc-olyckor

  1. #31

    SV: Aktuella mc-olyckor

    Citat Ursprungligen postat av viragoxv750
    Ännu en tragisk MC olycka där en grabb i 20års åldern avled efter att ha kört in i vägräcket på Oskarsleden i Göteborg.
    Den grabben var min kusins pojk. 21 år. Min pojks syssling.
    Det var tydligen flera som körde vid tillfället så det tycks i alla fall inte ha varit en trängning.
    Jag lider med henne, det måste kännas fruktansvärt.
    Själv är jag naturligtvis ledsen, men hur hon känner är utanför min fattning.

  2. #32

    SV: Aktuella mc-olyckor

    Citat Ursprungligen postat av Ogre
    Citat Ursprungligen postat av viragoxv750
    Ännu en tragisk MC olycka där en grabb i 20års åldern avled efter att ha kört in i vägräcket på Oskarsleden i Göteborg.
    Den grabben var min kusins pojk. 21 år. Min pojks syssling.
    Det var tydligen flera som körde vid tillfället så det tycks i alla fall inte ha varit en trängning.
    Jag lider med henne, det måste kännas fruktansvärt.
    Själv är jag naturligtvis ledsen, men hur hon känner är utanför min fattning.
    Usch vad tråkigt! Kan inte tänka mig hur det känns, nog tråkigt att bara läsa om det.
    Hojen.nu - För oss som gillar motorcyklar!

  3. #33
    Medlem turbos avatar
    Reg.datum
    mar 2007
    Ort
    södern
    Inlägg
    773
    från dn, han kanske var lite för gammal för att köra mc..


    82-årig mc-förare i dödsolycka
    En 82-årig man omkom i en mc-olycka på länsväg 557 vid Genne utanför Katrineholm på fredagseftermiddagen.

    Han körde på en cyklist, en 43-årig man, som fördes till Mälarsjukhuset i Eskilstuna med allvarliga skador.

    - Enligt ett vittne som blev omkörd av mc-föraren vinglade cyklisten ut i körbanan framför motorcykeln och blev påkörd. Cyklisten hamnade i diket, men motorcykelföraren fortsatte ut i skogen, säger Anette Wilhelmsson, vakthavande befäl vid polisen i Södermanland.

  4. #34
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2007
    Ort
    Borås
    Inlägg
    162
    Alla olyckor är illa, men denna kändes ännu jävligare. Semester ska ju vara roligt. Tänker även mannens situation.

    http://sydsvenskan.se/varlden/article343066.ece

  5. #35

    MC olycka vid lund

    en person avled när en bil och en mc krockade utan för Lund idag ,vet ej hur det gick för den som åkte bakpå hojen

  6. #36
    Medlem tomahs900s avatar
    Reg.datum
    jan 2008
    Ort
    Skåne, Ystad
    Inlägg
    359

    Olycka

    Hörde om denna på radion förra veckan....hemsk.
    Både för barnet o den blivande mc föraren.

    http://www.svd.se/nyheter/inrikes/artikel_1422401.svd

  7. #37
    tydligen körde hojen in i sidan på bilen , och då kan man ju undra om det inte var den förbannade vänster svängen

  8. #38
    Skadad under MC-uppkörning

    En 38-årig kvinna skadades under måndagsmorgonen när hon körde upp för motorcykelkörkort i Västerås.

    Det var på Hässlö halkbana som kvinnan körde omkull och hon fördes med ambulans till Centrallasarettet i Västerås med brutet nyckelben och eventuellt fler skador.
    Hojen.nu - För oss som gillar motorcyklar!

  9. #39
    MC-Polis påkörd av smitare

    I eftermiddags blev en motorcykelpolis påkörd när han skulle stoppa en bil som körde för fort på riksväg 20, norr om Mariestad. Föraren smet från platsen.

    Motorcykelpolisen har förts till sjukhus. Vid 18-tiden var hans tillstånd okänt.

    Polisen i Västra Götaland har inlett förundersökning. Brottet rubriceras som försök till mord, uppger polisens presstjänst i Västra Götaland.

    Källa: TT
    2008-07-13
    Hojen.nu - För oss som gillar motorcyklar!

  10. #40
    Citat Ursprungligen postat av pewa Visa inlägg
    MC-Polis påkörd av smitare
    MC-polisen klarade sig tydligen med lindriga skador och en misstänkt är anhållen.

    Mer info om detta här

Liknande ämnen

  1. Svar: 0
    Senaste inlägg: 2019-05-11, 09:28
  2. MC-olyckor 2012
    Av Jonas i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2012-01-05, 22:45
  3. MC-OLYCKOR år 2011
    Av Sepe i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 138
    Senaste inlägg: 2011-09-16, 09:58
  4. MC-olyckor 2010
    Av pewa i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 47
    Senaste inlägg: 2010-10-02, 23:02
  5. Vägräcken/olyckor
    Av Nilsson i forum Off topic
    Svar: 37
    Senaste inlägg: 2008-03-03, 21:57

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •