Sidan 3 av 11 FörstaFörsta 12345 ... SistaSista
Resultat 21 till 30 av 105

Ämne: Aktuella mc-olyckor

  1. #21
    Medlem turbos avatar
    Reg.datum
    mar 2007
    Ort
    södern
    Inlägg
    773

    SV: Aktuella mc-olyckor

    Citat Ursprungligen postat av Nilsson
    tycker bara att de som skriver på det andra forumet borde tänka sig för lite
    jag läste i tråden som katarina tipsade om och där tycker jag folk skrev vettiga saker, angående att använda skyddskläder åtminstone. vad var det du tänkte på när du skrev att de borde tänka sig för?

  2. #22
    Nilsson
    Gäst

    SV: Aktuella mc-olyckor

    vissa av de personerna är ju lika farliga inte mot sig själv utan mot andra de som kört ute i häckeberga vet hur smalt det är och mycket bilar men även djur och de kör som tokar där de har en runda som de kallar häckeberga ring

  3. #23
    Medlem turbos avatar
    Reg.datum
    mar 2007
    Ort
    södern
    Inlägg
    773

    SV: Aktuella mc-olyckor

    Citat Ursprungligen postat av Nilsson
    vissa av de personerna är ju lika farliga inte mot sig själv utan mot andra de som kört ute i häckeberga vet hur smalt det är och mycket bilar men även djur och de kör som tokar där de har en runda som de kallar häckeberga ring
    ok, jag kan hålla med om att vissa kör för riskabelt men precis som att man drar alla motorcyklister över en kam får man inte dra alla som kör en sporthoj över en kam. men det här är en diskussion vi kan ta i någon annan tråd.

    här är en annan sktuell olycka, vad tycker ni om domen?



    Berusad mc-förare frias - slant med sin vänsterhand

    - Vänsterhanden slant! Den förklaringen räddar en berusad mc-förare.

    HALMSTAD. 20-åringen från Hylte stod nyligen åtalad för grovt rattfylleri i samband med en fest i Halmstad förra året.
    Vid rättegången berättade mannen att han blev ovän med sin flickvän och lämnade festen tidigare.
    - På väg ut såg jag min motorcykel och bestämde mig för att visa hur arg jag var, förklarade han.

    Mannen hävdade att han bara startade motorcykeln och sedan ledde den.
    - Jag gasade hårt med höger hand samtidigt som jag höll inne kopplingen med vänster hand.
    - Efter en kort stund slant vänsterhanden och jag tappade taget om kopplingen.

    Eftersom en växel låg i drog mc:n iväg med 20-åringen hängande efter. Efter några meter tappade han taget helt och motorcykeln körde vidare på egen hand innan den välte.
    - Jag hade inget uppsåt att köra motorcykeln, försäkrade Hyltebon.

    Tingsrätten friar honom.
    - Hans uppgifter om sina avsikter och om vad som hänt är inte så osannolika att de kan lämnas utan avseende, tycker domstolen.

  4. #24
    Nilsson
    Gäst

    SV: Aktuella mc-olyckor

    jag kör ju själv sport hoj men jag tycker inte illa om någon folk får köra vad de vill bara de trivs , denna killen skulle ju blivit av med både hoj , tjej och körkortet

  5. #25

    SV: Aktuella mc-olyckor

    Aktuell och aktuell men så här såg efterspelet ut efter olyckan på vägen mot Hjärnarp i Skåne, söndag 4 maj:

    http://youtube.com/watch?v=5hdMrQcTrto

  6. #26
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430

    SV: Aktuella mc-olyckor

    Oj! Gick det bra för övrigt ändå?

  7. #27

    SV: Aktuella mc-olyckor

    Jadå, ett brutet finger, ett annat ur led.

  8. #28
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430

    SV: Aktuella mc-olyckor

    Men han kan väl köra ändå nu? Tur det inte blev värre, tänk att vara tvungen att tillbringa sommaren utan hoj…

  9. #29

    SV: Aktuella mc-olyckor

    Tror han fortfarande går omlindad eftersom en benbit i fingret vandrat uppåt och det måste rättas till.

  10. #30
    Medlem viragoxv750s avatar
    Reg.datum
    feb 2008
    Ort
    MJÖLBY
    Inlägg
    14

    SV: Aktuella mc-olyckor

    Ännu en tragisk MC olycka där en grabb i 20års åldern avled efter att ha kört in i vägräcket på Oskarsleden i Göteborg.
    KJELL

Liknande ämnen

  1. Svar: 0
    Senaste inlägg: 2019-05-11, 09:28
  2. MC-olyckor 2012
    Av Jonas i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2012-01-05, 22:45
  3. MC-OLYCKOR år 2011
    Av Sepe i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 138
    Senaste inlägg: 2011-09-16, 09:58
  4. MC-olyckor 2010
    Av pewa i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 47
    Senaste inlägg: 2010-10-02, 23:02
  5. Vägräcken/olyckor
    Av Nilsson i forum Off topic
    Svar: 37
    Senaste inlägg: 2008-03-03, 21:57

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •