Sidan 2 av 11 FörstaFörsta 1234 ... SistaSista
Resultat 11 till 20 av 105

Ämne: Aktuella mc-olyckor

  1. #11
    Medlem
    Reg.datum
    apr 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    362

    SV: Aktuella mc-olyckor

    Mc-förare allvarligt skadad i krasch

    En motorcyklist skadades svårt i en singelolycka på väg 77, mellan Gottröra och Rimbo, i går kväll, men enligt polisen var det ingen fara för hans liv.

    STOCKHOLM. En motorcyklist skadades svårt i en singelolycka på väg 77, mellan Gottröra och Rimbo, på onsdagskvällen, men enligt polisen var det ingen fara för hans liv. En helikopterambulans skickades till olycksplatsen och mannen fördes till sjukhus. Enligt stationsbefälet Lars Staf på Norrtäljepolisen inträffade olyckan när mannen körde ner i en hålighet i vägen.

  2. #12

    SV: Aktuella mc-olyckor

    Jag åkte förbi den här olyckan igår, men det såg inte ut att vara några personskador. Däremot blir man ju nyfiken på hur det hela gått till.. såg ut som en liten seriekrock med en stor customhoj längst fram med skador på bakskärmen, sen två bilar bakom den som kört in i varandra

    Bilar och mc i krock
    Publicerad 14 maj 2008 - 08:01

    Två bilar och en motorcykel var inblandade i en trafikolycka i Umeå under onsdagsmorgonen.

    Olyckan inträffade på Holmsundsvägen mellan Ålidbacken och lasarettsrondellen.
    Enligt vakthavande befäl har inga personer kommit till skada.
    Hojen.nu - För oss som gillar motorcyklar!

  3. #13

    SV: Aktuella mc-olyckor

    When the power of love overcomes the love of power, the world will know peace.
    Jimi Hendrix

  4. #14

    SV: Aktuella mc-olyckor

    43-årig motorcyklist avled efter att han krockat med en älg
    Larmet om olyckan kom in just innan klockan på natten, räddningstjänst, ambulans och polis kallades på platsen - men 43-åringens liv gick inte att rädda, troligtvis avled mannen omedelbart vid olyckan.
    Kollisionen med älgen skedde i Lycksele, på väg 365 i höjd med Lyckan.

    43-åringen var hemmahörande i Skellefteå.
    Hojen.nu - För oss som gillar motorcyklar!

  5. #15
    Nilsson
    Gäst

    SV: Aktuella mc-olyckor

    mc olycka vid södervärn i malmö , föraren klämdes fast under bil och avled nu i kväll

  6. #16
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430

    SV: Aktuella mc-olyckor

    Citat Ursprungligen postat av Nilsson
    mc olycka vid södervärn i malmö , föraren klämdes fast under bil och avled nu i kväll
    Vet inte om det är samma olycka men jag läste på ett annat forum att han körde utan skyddskläder iförd bara linne, shorts och badtofflor samt hjälm.

  7. #17
    Nilsson
    Gäst

    SV: Aktuella mc-olyckor

    jo det e nog samma men jag tror att folk tolkar den olika vad jag fårr reda på så svängde bilen för att göra en usväng och det har händt mej med på samma plats och det är ganska vanligt där , folk letar parkering och ser en på andra sidan och bara svänger utan att blinka , detta var väntat

  8. #18
    Medlem Molgans avatar
    Reg.datum
    maj 2008
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    1 689

    SV: Aktuella mc-olyckor

    Litar nog mer på ögonvittnet än nån tidning som går på hörsägen. Enligt vittnet:

    "Tyvärr var det en av våra kollegor som anser sig inte vara i behov av skydd iförd shorts linne och flipflops.

    Nu hade tyvärr inte alla skydd i världen hjälpt.
    Föraren drar på max från rödljus går på bakhjulet och det låter som han växlar till tvåan och tappar kontrollen över hojen och välter när framhjulet tar mark.
    Han åker rakt in i sidan på den mötande bilen.
    Och det tar då tvär stop."

    "Sekunden efter jag lyfte hojen och tog pulsen så såg man att det var kört för honom."

    Kan ju ha varit en kombination iofs.
    Grusmysfilm.
    Kurvnötarfilm.

    Citat Ursprungligen postat av Mats Liifv Visa inlägg
    Den som aldrig kört vilse har inte sett världen!

  9. #19
    Medlem
    Reg.datum
    apr 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    362

    SV: Aktuella mc-olyckor

    Ibland är det ingens fel att olyckan är framme:

    En 67-årig man omkom på måndagen när han körde omkull med sin motorcykel vid Gårdby skola på Öland.

    Mannen körde av okänd anledning av vägen och ned i diket.

    Enligt polisen handlar det troligtvis om ett sjukdomsfall.

    Den äldre mannen var livlös när ambulansen kom till platsen.

  10. #20
    Nilsson
    Gäst

    SV: Aktuella mc-olyckor

    tycker bara att de som skriver på det andra forumet borde tänka sig för lite , de är ju inte guds bästa barn då några av dem är med och kör bland folk på bakhjulet i sjöbo eller blåser rund häckeberga som galningar , kan ju tillägga att jag kom med bilen i staffanstorp då de sammlas vid statoil , där svänger en kille ut framför min bil han är iklädd endast t tröja , kortbyxor , och jympadojor , han drar upp sin kawa ninja på bakhjulet och får kämpa som fan för att få ner det innan bilen framför , jag undrar vad som finns i den hjälmen ?

Liknande ämnen

  1. Svar: 0
    Senaste inlägg: 2019-05-11, 09:28
  2. MC-olyckor 2012
    Av Jonas i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2012-01-05, 22:45
  3. MC-OLYCKOR år 2011
    Av Sepe i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 138
    Senaste inlägg: 2011-09-16, 09:58
  4. MC-olyckor 2010
    Av pewa i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 47
    Senaste inlägg: 2010-10-02, 23:02
  5. Vägräcken/olyckor
    Av Nilsson i forum Off topic
    Svar: 37
    Senaste inlägg: 2008-03-03, 21:57

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •