Sidan 11 av 11 FörstaFörsta ... 91011
Resultat 101 till 105 av 105

Ämne: Aktuella mc-olyckor

  1. #101
    Citat Ursprungligen postat av pewa Visa inlägg
    Det märks att mc-säsongen är slut för de flesta, men trots det rapporteras det om en och annan mc-olycka. Senast den här:

    Vollsjö
    En man och en kvinna kördes till universitetssjukhuset i Lund med allvarliga skador efter att ha gått omkull med en motocross i utkanten av Vollsjö, 03.30 på söndagsmorgonen.

    Föraren tappade av okänd anledningen kontrollen över motocrossen och gick omkull. Det unga paret, hemmahörande i trakterna kring Vollsjö, fördes båda till universitetssjukhuset i Lund med allvarliga skador. Det är ännu oklart vem av dem som körde, men det finns misstankar om att alkohol var inblandat i olyckan som inträffade på Pregestadsvägen vid den så kallade "trekanten".
    Gammalt men sitter med killen som var med och tycker de kan nämnas att alkohol var med i bilden han hade 0.01 promille! Och inga droger användes! Tyvärr körde han inte ens men åkte på det ändå och hamna i rullstol >

  2. #102
    Medlem Gurrags avatar
    Reg.datum
    maj 2009
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    736
    Kan bara beklaga att människor dör och skadas allvarligt i trafiken.

  3. #103
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av Gurrag Visa inlägg
    Kan bara beklaga att människor dör och skadas allvarligt i trafiken.
    Jag tycker det är konstigt med alla olyckor som händer på hoj,jo vadå kommer en älg flygande vid midnatt,varför åka hoj på nätterna,då allt villt är i farten?men det är klart dom som inte jobbar i trafiken vet ju inte om farorna,körde av vägen pga,rullgrus??glömt brillorna hemma?jag fattar ingenting,dom flesta olyckor beror ju på orutin och dålig trafikvana,så är det bara???.

  4. #104
    Medlem
    Reg.datum
    apr 2010
    Ort
    Dalarna
    Inlägg
    101
    Jag transporterar mig på hoj när jag fiskar och då kommer jag ofta hem efter midnatt.
    Men då är man ju beredd på vilt så man placerar sig därefter.

    Men igår blev jag riktigt rädd.
    Började åska på hemvägen, och blixten slog ner ca 50 meter ifrån mig när jag körde hem.
    Var ganska darrig när jag kom hem.

  5. #105
    Citat Ursprungligen postat av Kret Visa inlägg
    Jag transporterar mig på hoj när jag fiskar och då kommer jag ofta hem efter midnatt.
    Men då är man ju beredd på vilt så man placerar sig därefter.

    Men igår blev jag riktigt rädd.
    Började åska på hemvägen, och blixten slog ner ca 50 meter ifrån mig när jag körde hem.
    Var ganska darrig när jag kom hem.
    Jag har varit nära ett nedslag en gång, vilket jäkla tryck det är, jag såg ett helt buskaga med grova buskar som la sig helt platt mot marken och jag ramlade nästan omkull.
    Jan-Olov

Liknande ämnen

  1. Svar: 0
    Senaste inlägg: 2019-05-11, 09:28
  2. MC-olyckor 2012
    Av Jonas i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2012-01-05, 22:45
  3. MC-OLYCKOR år 2011
    Av Sepe i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 138
    Senaste inlägg: 2011-09-16, 09:58
  4. MC-olyckor 2010
    Av pewa i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 47
    Senaste inlägg: 2010-10-02, 23:02
  5. Vägräcken/olyckor
    Av Nilsson i forum Off topic
    Svar: 37
    Senaste inlägg: 2008-03-03, 21:57

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •