Sidan 9 av 11 FörstaFörsta ... 7891011 SistaSista
Resultat 81 till 90 av 105

Ämne: Aktuella mc-olyckor

  1. #81
    Mc-Bosse
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av trainer Visa inlägg
    Har en självupplevd olycka: Var ute igår med en kompis och körde, hade varit på Åland och åkte vägen mot Hallstavik från Grisslehamn. Ca 11 km från Grisslehamn kommer vi till en T-korsning, den dyker upp väldigt tvärt och jag som åker först missar den, när jag upptäcker att jag skulle ha svängt vänster ställer jag mig på bromsen och försöker ta den ändå (helidiotiskt), kompisen upptäcker att jag försöker svänga och bromsar också hårt med följd att cykeln ställer sig på tvären och kanar in i mig. Nu sitter jag hemma med krossad fotled, gips i 6 veckor, kompisen har en spricka i bäckenet. Det var den säsongen det, tar slut innan den egentligen börjatm och allt tack vare ett felbeslut av mig.
    Jag gjorde samma dumma beslut när jag vurpade. Satt i tankar i regnet i 50-60 och såg vägskylten där jag skulle svänga lite sent och tryckte till lite extra med frambromsen. Vatten och grus under framhjulet och jag låg där på asfalten med mc över mig.

    En stukad handled som nu är bra igen och lite reparationer på mc blev facit för mig. Varför inte fortsätta och vända och köra tillbaka? Det är lätt att vara efterklok.

  2. #82
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Citat Ursprungligen postat av trainer Visa inlägg
    Har en självupplevd olycka: Var ute igår med en kompis och körde, hade varit på Åland och åkte vägen mot Hallstavik från Grisslehamn. Ca 11 km från Grisslehamn kommer vi till en T-korsning, den dyker upp väldigt tvärt och jag som åker först missar den, när jag upptäcker att jag skulle ha svängt vänster ställer jag mig på bromsen och försöker ta den ändå (helidiotiskt), kompisen upptäcker att jag försöker svänga och bromsar också hårt med följd att cykeln ställer sig på tvären och kanar in i mig. Nu sitter jag hemma med krossad fotled, gips i 6 veckor, kompisen har en spricka i bäckenet. Det var den säsongen det, tar slut innan den egentligen börjat och allt tack vare ett felbeslut av mig.
    Lätt hänt och väldigt tråkigt. Hoppas att ni kommer ifrån det hela utan och blir helt återställda!

    Detta visar klart och tydligt vikten av att hålla ordentliga avstånd till varandra när man är ute och kör. Man ska verkligen inte behöva köra på varandra. Du hade ju kunnat behöva bromsa för något hinder ett, djur eller vad som helst. Vad du som ligger först än gör ska bakomvarande ha tillräckligt avstånd för att kunna klara en sådan situation. Så är det i den bästa av världar. Verkligheten ser tyvärr ofta ut som den du beskrivit...
    ~ Mats

    Min blogg

  3. #83
    Från UNT.se

    Luc Alphand svårt skadad i mc-olycka
    Luc Alphand, vinnare av Paris-Dakar 2006, skadades svårt vid en motorcykeltävling i Frankrike i går. Alphand körde Rand·Auvergne när han kraschade. Han opereras under måndagen. (TT)

    Luc Alphand, vinnare av Paris-Dakar 2006, skadades svårt vid en motorcykeltävling i Frankrike i går. Alphand, som också vann den totala alpina världscupen totalt 1997, körde Rand·Auvergne när han kraschade och skadade ryggen. 43-åring ska opereras under måndagen.
    Hojen.nu - För oss som gillar motorcyklar!

  4. #84
    Medlem
    Reg.datum
    apr 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    362
    En 19-årig man omkom i natt samband med en motorcykelolycka i centrala Hällefors norr om Örebro, uppger polisen för TT. Polisen larmades vid halv fyra sedan mannen kört in i en stolpe och sedan ett träd.

    Örebro. En 19-årig man omkom natten till lördagen i samband med en motorcykelolycka i centrala Hällefors norr om Örebro, uppger Örebropolisen för TT. Polisen larmades vid halv fyra. Han hade då av okänd anledning kört in i en stolpe och därefter in i ett träd.

  5. #85
    Kvinna död i mc-olycka

    En kvinna i 40-årsåldern omkom vid en mc-olycka i Ringvalla väster om Sala vid 17-tiden på eftermiddagen. Kvinnan hade kört in i ett traktorsläp och skadades så svårt att hon avled, uppger polisen i Västmanland.

    Sala. En kvinna i 40-årsåldern omkom vid en mc-olycka i Ringvalla väster om Sala vid 17-tiden på onsdagseftermiddagen.

    Kvinnan hade kört in i ett traktorsläp och skadades så svårt att hon avled, uppger polisen i Västmanland.

    Källa: hd.se
    Hojen.nu - För oss som gillar motorcyklar!

  6. #86

    Olycka Rosenhill

    hoppas det inte var någon av våra kära medlemmar som var inblandade , jag vet ej så mycket om olyckan men 2 pers är tydligen skadade

  7. #87
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Citat Ursprungligen postat av Nilsson Visa inlägg
    hoppas det inte var någon av våra kära medlemmar som var inblandade , jag vet ej så mycket om olyckan men 2 pers är tydligen skadade
    Var läste du detta?

  8. #88
    Moderator Gibsons avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Tyllinge (Västervik)
    Inlägg
    3 424

    Grebo.

    Man svårt skadad i mc-olycka
    GREBO Publicerad 25 sep 11:53 Uppdaterad



    En motorcykelförare skadades svårt vid en trafikolycka i höjd med Grebovallen på fredagsförmiddagen.

    Räddningstjänst, flera ambulanser och polis larmades vid 10.10-tiden till olycksplatsen på riksväg 35 mellan Linköping och Åtvidaberg. En motorcykel på väg mot Åtvidabergshållet hade kolliderat med en personbil som var på väg ut på riksväg 35.

    - Personbilen skulle åka ut på riksvägen i höjd med Grebo när det kommer en motorcykel från Linköpingshållet. Han kör in i personbilen, säger Jan-Erik Palmqvist, vakthavande befäl vid polisen i Östergötland.

    Mc-föraren, en man i 25-årsåldern hemmahörande i Linköping, var vid medvetande men fördes till Universitetssjukhuset i Linköping. Enligt en sjukhusbulletin är mannen allvarligt skadad och hans tillstånd är allvarligt.

    Framkomligheten var begränsad strax efter olyckan.
    Min hojblogg
    Min vardagsblogg
    Det krävs talang för att spela hård rock och blues medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop.

  9. #89
    jag kommer ej ihåg , men det var på nätet

  10. #90
    Moderator Jonass avatar
    Reg.datum
    maj 2009
    Ort
    Södermalm, Stockholm
    Inlägg
    1 560
    Citat Ursprungligen postat av Nilsson Visa inlägg
    jag kommer ej ihåg , men det var på nätet
    Jag läste om olyckan i en notis i Svenska Dagbladet.

Liknande ämnen

  1. Svar: 0
    Senaste inlägg: 2019-05-11, 09:28
  2. MC-olyckor 2012
    Av Jonas i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2012-01-05, 22:45
  3. MC-OLYCKOR år 2011
    Av Sepe i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 138
    Senaste inlägg: 2011-09-16, 09:58
  4. MC-olyckor 2010
    Av pewa i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 47
    Senaste inlägg: 2010-10-02, 23:02
  5. Vägräcken/olyckor
    Av Nilsson i forum Off topic
    Svar: 37
    Senaste inlägg: 2008-03-03, 21:57

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •