Sidan 8 av 11 FörstaFörsta ... 678910 ... SistaSista
Resultat 71 till 80 av 105

Ämne: Aktuella mc-olyckor

  1. #71
    Medlem turbos avatar
    Reg.datum
    mar 2007
    Ort
    södern
    Inlägg
    773
    GP:

    MC av vägen
    En MC-förare körde av vägen vid Vikans kross strax före sju på måndagsmorgonen.

    Larmet kom 07.51, då en MC-förare körde av vägen i korsningen Vikans kross och länsväg 155.

    Föraren var efter olyckan vaken och fördes senare till sjukhus med ambulans. Strax före klockan nio var bärgningen av motorcykeln genomförd.

  2. #72
    MC-tjuv ihjälkörd av ägaren
    En 25-årig man som stulit en motorcykel omkom natten till torsdagen vid en krock i Jordbro söder om Stockholm med motorcykelns ägare.

    Mc-ägaren befann sig vid 02.30-tiden i en fastighet på Cementvägen i Jordbro när han hörde tre män ta sig in i en lokal i huset. Han såg tre män försvinna på varsin motorcykel som han ägde.
    Mannen åkte efter tjuvarna i sin bil och mötte dem nästan omedelbart. Av okänd orsak krockade mannen med en av tjuvarna som avled vid olyckan.
    Mc-ägaren misstänks nu för vållande till annans död och grov vårdslöshet i trafik.
    - Vi vill inte berätta några närmare detaljer kring händelsen av utredningsskäl, säger Christer Axling, gruppchef vid Södertörnspolisen, till TT.

    Källa: expressen
    Hojen.nu - För oss som gillar motorcyklar!

  3. #73
    MC körde på flera personer

    Flera personer skadades när en motorcyklist körde på en grupp personer på riksväg 55 i höjd med Örsundsbro vid 22-tiden på fredagen.

    Enligt Gabriel Ogden, vakthavande befäl vid polisen i Uppsala är det oklart om det är två eller fyra personer som blivit påkörda. Samtliga skadade, även föraren av motorcykeln, har förts till Akademiska sjukhuset i Uppsala.

    Det finns ingen uppgift om deras tillstånd men enligt polisen ska ingen ha fått livshotande skador.

    Det är inte klarlagt vad som orsakade olyckan, men det finns ingen misstanke om att föraren skulle ha varit alkoholpåverkad, enligt vakthavande befäl Gabriel Ogden.

    Väg 55 var avstängd i båda riktningarna under räddningsarbetet.
    Hojen.nu - För oss som gillar motorcyklar!

  4. #74


    En motorcykel krockade med en personbil i en svår trafikolycka norr om Kumla vid halvsjutiden på onsdagsmorgonen. Båda förarna omkom.

    Motorcykelföraren avled på plats efter kollisionen, säger Örebropolisen till Tvärsnytt. Föraren till personbilen fördes med ambulans till Universitetssjukhuset i Örebro, men avled också av sina skador.

    -Motorcykeln färdades söderut på E 20 och tog sedan avfarten mot Kumla. På Kumlavägen ansluter en grusväg från höger och där körde personbilen ut och de krockade, säger Torbjörn Carlson, informationschef på polismyndigheten i Örebro län till TT.

    Källa: Svt.se
    Hojen.nu - För oss som gillar motorcyklar!

  5. #75
    Medlem
    Reg.datum
    apr 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    362
    Motorcykelolycka utanför Askersund

    En motorcyklist körde av riksväg 50 i höjd med Åsbro vid 11-tiden under onsdagen. Det orsakade långa köer, men enligt vittnesuppgifter har trafiken börjat rulla igen.

    Enligt uppgift från en bilist så skulle motorcykeln köra om en lastbil på en sträcka med vajerräcke. Motorcykeln hann inte om innan det blev enfiligt och tvingades bromsa och slog då omkull.

    Enligt polisen berodde olyckan troligen på ett tekniskt fel på motorcykeln eftersom framhjulet låste sig.

    Enligt polisen var mannen chockad och klagade på ryggsmärtor när han fördes till USÖ i ambulans. USÖ uppger att mannen klarade sig med lättare skador.
    Senast redigerat av Fredd den 2009-06-24 klockan 22:53.

  6. #76
    Stockholm: Mc-olycka
    Ambulans och polis har larmats till Sätra Torg där en motorcyklist har kört in en parkerad bil. Mc-förarens skador är okända.
    Publicerad av
    Camilla, 2009-06-24 22:24:59

  7. #77
    En motorcyklist har kört omkull på vägen mellan Rappestad och Vikingstad. Mc-föraren är enligt de första uppgifterna inte allvarligt skadad.
    Publicerad av
    Camilla, 2009-06-24 21:04:48

  8. #78
    Trollhättan: Mc-olycka
    Räddningsenheter har larmats till Slättbergsvägen i Trollhättan där en mc-olycka har inträffat. Det är ännu oklart om någon är allvarligt skadad.
    Publicerad av
    Camilla, 2009-06-24 19:47:32

  9. #79
    Götene: Motorcykelolycka
    En man i 50-års åldern har kört omkull med en motorcykel på riksväg 44 i Götene. Mannen är skadad men vid medvetande.
    Publicerad av
    Teija, 2009-06-24 18:33:33

  10. #80
    Medlem trainers avatar
    Reg.datum
    jan 2009
    Ort
    Dalarna
    Inlägg
    101

    Olycka

    Har en självupplevd olycka: Var ute igår med en kompis och körde, hade varit på Åland och åkte vägen mot Hallstavik från Grisslehamn. Ca 11 km från Grisslehamn kommer vi till en T-korsning, den dyker upp väldigt tvärt och jag som åker först missar den, när jag upptäcker att jag skulle ha svängt vänster ställer jag mig på bromsen och försöker ta den ändå (helidiotiskt), kompisen upptäcker att jag försöker svänga och bromsar också hårt med följd att cykeln ställer sig på tvären och kanar in i mig. Nu sitter jag hemma med krossad fotled, gips i 6 veckor, kompisen har en spricka i bäckenet. Det var den säsongen det, tar slut innan den egentligen börjatm och allt tack vare ett felbeslut av mig.

Liknande ämnen

  1. Svar: 0
    Senaste inlägg: 2019-05-11, 09:28
  2. MC-olyckor 2012
    Av Jonas i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2012-01-05, 22:45
  3. MC-OLYCKOR år 2011
    Av Sepe i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 138
    Senaste inlägg: 2011-09-16, 09:58
  4. MC-olyckor 2010
    Av pewa i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 47
    Senaste inlägg: 2010-10-02, 23:02
  5. Vägräcken/olyckor
    Av Nilsson i forum Off topic
    Svar: 37
    Senaste inlägg: 2008-03-03, 21:57

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •