Sidan 3 av 3 FörstaFörsta 123
Resultat 21 till 23 av 23

Ämne: Tre döda på två timmar

  1. #21
    Nilsson
    Gäst

    SV: Tre döda på två timmar

    allt handlar om otur , kan ju erkänna att jag e ganska gasglad , och kan bara dra en parallel , körde vid kåseberga i söndags och får en hare som hoppar ut framför mej , och det var jävligt nära , om jag nu kört fortare så hade jag kört på den med en vupa som följd , e det då mitt fel , njaaaa men låt säga att jag kört sacktare och haren hoppat upp senare , e det då harens fel , nä jag tro att det ej spelar någon större roll ,det är ödet och tur eller otur , finns ju dem som gått omkull och slagit huvet i en sten och dött , jag tycker man inte ska skylla på en utan alla e medskylldiga, se bar hur många som dör i bil olyckor .

  2. #22

    SV: Tre döda på två timmar

    Ödet (eller slumpen som jag skulle vilja kalla det) är alldeles för dåliga kort när man spelar med livet som insats.

    Man måste som trafikant hela tiden vara förutseende och ta sitt ansvar i samspelet med andra trafikanter. Som MC-förare måste man vara ännu mer förutseende och även ta på sig en stor del av andras ansvar. Det spelar ju ingen roll vems felet var när olyckan är ett faktum, och som motorcyklist drar man ju oftast det kortaste strået.

  3. #23
    Medlem turbos avatar
    Reg.datum
    mar 2007
    Ort
    södern
    Inlägg
    773

    SV: Tre döda på två timmar

    Citat Ursprungligen postat av carpelux
    Ödet (eller slumpen som jag skulle vilja kalla det) är alldeles för dåliga kort när man spelar med livet som insats.

    Man måste som trafikant hela tiden vara förutseende och ta sitt ansvar i samspelet med andra trafikanter. Som MC-förare måste man vara ännu mer förutseende och även ta på sig en stor del av andras ansvar. Det spelar ju ingen roll vems felet var när olyckan är ett faktum, och som motorcyklist drar man ju oftast det kortaste strået.
    bra skrivet! vi som kör mc måste ta ett lite större ansvar, orättvist men det är våra egna liv det handlar om.

Liknande ämnen

  1. Actionkameran Drift Ghost X, batteritid på upp till 8 timmar!
    Av biker i forum Utrustning & Tillbehör
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2019-05-07, 20:50
  2. Nära ögat (eller varför man alltid kollar döda vinkeln)
    Av Grusbusen i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2013-07-08, 22:42
  3. Ladda nytt batteri - Tar det > 24 timmar?
    Av nauska i forum Mekhörnan
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2013-07-08, 20:37
  4. Tv gäller några timmar framöver.
    Av Gibson i forum Återfallsknutten - Arkiv
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-07-19, 14:59
  5. Grusväg under 7 timmar
    Av Nina i forum Nina & Motorcyklarna - Arkiv
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-06-11, 14:49

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •