Resultat 1 till 9 av 9

Ämne: laddning suzuki gsx1100e

  1. #1

    laddning suzuki gsx1100e

    Hej jag ha nyss köpt mig en suzuki gsx1100e -82 som ladningslampan aldrig slocknar på, den värkar ladda som den ska... är det nån som vet vad det skuille kunna vara för fel? och sen så undrar jag om det är så att nån skulle kunna få tag på kopplingscheman till den?

  2. #2
    Nilsson
    Gäst

    SV: laddning suzuki gsx1100e

    en sak som brukar paja på gsx hojarna är laddnings regulatorn schema har jag inget men kolla med roffes i stockholm

  3. #3

    SV: laddning suzuki gsx1100e

    Kolla laddningen med en voltmätare. Varva 2.500 och mät på batteripolerna, skall vare 13,8 till 14,2 volt.
    Om den laddar som den ska så kan felet ligga i kontrollampan.
    60-årskrisare, tillbaks till barndomen, körde cross och lekte i sandlådan, nu kör jag BMW GS, Yamaha Virago och Case grävmaskin

  4. #4

    SV: laddning suzuki gsx1100e

    den laddar strax över 14v det har jag kollat förut... jad menar du att det skulle kunna vara för fel på lampan för att den ska lysa hela tiden....

  5. #5

    SV: laddning suzuki gsx1100e

    Jag är inte 100 insatt i mc generatorer, men på bilar funkar det så att lampan matas med + ström och relät ger - men när den laddar så ändras - till + altså lampan får + från två håll och släcks.
    Felet kan sökas på vägen från generatorn/reläet till lampan, kolla även att det +/- med tändningen påslagen och efter start att det är +/+. Det inkommande + till lampan får aldrig bli minus. Om så är fallet får du söka mellan tändningslås och laddningslampan.
    60-årskrisare, tillbaks till barndomen, körde cross och lekte i sandlådan, nu kör jag BMW GS, Yamaha Virago och Case grävmaskin

  6. #6

    SV: laddning suzuki gsx1100e

    jag har nu löst problemet.. det va så att den tidigre ägaren hade tagit isär ett par kablar och maskerat in ena kabelskon och den kabelbiten som var bortkopplad hade jag fått med i en låda... å den var det bara att koppla in på +polen på batteriet så fungerade lampan som den ska.... fel skapade av tidigare ägare är ju inte så lätt att hitta men med lite envishet
    så går allt....

  7. #7
    Nilsson
    Gäst

    SV: laddning suzuki gsx1100e

    skönt att det löste sig , de e inte lätt att hitta sånt som andra klöddat till

  8. #8
    Medlem
    Reg.datum
    feb 2017
    Ort
    Värmland
    Inlägg
    1
    Jag har samma fel på min hoj som köptes delvis isärplockad, vad var det för kabel som hjälpte felet och var satt den fast. Tacksam för svar!

  9. #9
    Medlem kinesens avatar
    Reg.datum
    okt 2016
    Ort
    Landskrona
    Inlägg
    12
    Jag hade samma fel och jag fick lämna in den för omlindning för det var kortis i den ena lindningen.
    När jag körde så fungerade inte tankmätaren sen när jag släckte lampan så fungerade den.

Liknande ämnen

  1. Laddning
    Av mange_hogberg i forum Utrustning & Tillbehör
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2014-04-20, 12:14
  2. Suzuki GS750 - Problem med laddning!?
    Av swegoof i forum Mekhörnan
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2013-05-01, 19:27
  3. gps laddning
    Av Svanen i forum Utrustning & Tillbehör
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2012-12-05, 00:40
  4. Laddning.
    Av Gibson i forum Återfallsknutten - Arkiv
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-10-17, 11:45
  5. sadelöverdrag suzuki gsx1100e -82
    Av metallicaman_no1 i forum Mekhörnan
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-04-20, 01:31

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •