Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Imma.

  1. #1
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2022
    Ort
    Skåne, utanför Sjöbo
    Inlägg
    22

    Imma.

    Jag har ett problem som nog inte bara jag drabbas av, jag kör med öppen hjälm med integrerat visir och halsvärmare.

    Jag använder glasögon och hur jag än gör så immar glasögonen igen, oavsett om jag har visiret uppe eller nere. Jag fattar att om jag byter till en ventilerad integralhjälm blir det bättre. Men, hur gör ni som bär glasögon?

  2. #2
    Medlem dunzs avatar
    Reg.datum
    dec 2018
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    18
    Jag bär inte glasögon själv... men det är nog samma problem som när visiret immar igen för oss med integralhjälm. Pinlock kör jag med nu, och den funkar så att det är en vattenavstötande film nära visiret. Så tänker mig att om du har något vattenavstötande medel på glajorna kanske det hjälper? Eller om du skaffar el-uppvärmda

  3. #3
    Jag körde oftast med öppet visir o använde lösa skyddsglasögon utanpå mina vanliga eller solglasögon. Direkta problem med imma hade jag inte utan endast vid regn. Är dina glasögon väldigt nära så att inte luften kan cirkulera bakom, bara en tanke. Gå o kolla med din optiker dom kanske kan hjälpa, kostar inget att fråga.
    Jan-Olov

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •