Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Zumo 550

  1. #1
    Medlem kilimanjaros avatar
    Reg.datum
    dec 2007
    Ort
    Den del av fosterlandet som är absolut bäst (just nu): Södra Norrlands Kustland: TIMRÅ
    Inlägg
    61

    Zumo 550

    Stötte på patrull när jag skulle ansluta min nya gps till comsystemet och startar därför den här tråden hoppas någon har erfarenhet av samma problem.

    Har bytt gps och skulle koppla ihop den med mitt intercom men det funkar naturligtvis inte klockrent.
    Någon som har erfarenheter av kombinationen Zumo 550 och Peltors Fmt 16?
    Det är Peltors lite äldre comsystem. Det är ju det där med att få mobilen via bluetooth och via gps:n att höras i hjälmen. Trådmatade hjälmar vi pratar om och det funkar med att lyssna av ett telefonsamtal men jag får inte till det med det egna snacket, alltså hjälmmicken får jag inte fram till Zumo:n. Det finns en mic-in på gps:n är den tänkt för den här anslutningen?


    Lite impad av Zumo:n för övrigt och även om min gamla 2610:a var helt ok så finns flera smarta finesser i Zumo:n

    mvh Karl B.


  2. #2

    SV: Zumo 550

    Hej.
    Jag föreslår att du ringer Peltor och pratar med Patrik "Budda" Eriksson tror jag han heter i efternamn.
    Han kommer säkert hjälpa dig så du får ordning på detta.
    Ha det bra
    Håkan 8)
    Kolla in FJR Klubbens hemsida www.fjrsweden.se

  3. #3
    Medlem kilimanjaros avatar
    Reg.datum
    dec 2007
    Ort
    Den del av fosterlandet som är absolut bäst (just nu): Södra Norrlands Kustland: TIMRÅ
    Inlägg
    61

    SV: Zumo 550

    Halli hallå

    Joo precis så tänkte och gjorde jag alltså ringde Peltor. Sökte "Budda" men han svarade inte så jag hamnade hos en annan lirare som direkt passade över till en välkänd och omtalad återförsäljare.
    Jösses så sur och grinig han blev för det var tydligen vanligt att folk ringer och vill ha "gratiskonsultationer" som inte leder till annat än gratisjobb. Ok jag köper det men inte att Peltor skickar vidare supporten för egen utrustning till "tredje part".

    Tja som egenföretagare känner jag till fenomenet "gratisråd" så ingen skugga över återförsäljaren och vi kommer säkert till ett avslut. För det är så illa att Zumon passar bäst ihop med Peltors nyare intercom. Suck suck nu ryker nya tusenlappar :'(
    Naturligtvis kommer jag att uppdatera och visst blir det en affär med "gratissnubben".

    Karl B.

Liknande ämnen

  1. Tomtom rider vs Garmin zumo
    Av Cy2 i forum Utrustning & Tillbehör
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2017-06-12, 09:16
  2. Garmin Zumo 390LM
    Av pentti01 i forum Utrustning & Tillbehör
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2017-01-18, 07:14
  3. Garmin Zumo 340LM vs 350LM
    Av rolfmm i forum Utrustning & Tillbehör
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2014-04-07, 12:59

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •