Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 14

Ämne: yamaha eller honda

  1. #1

    yamaha eller honda

    hej undrar bara om det finns någon som kan hjälpa mig, funderar på att byta mc antingen en yamaha fjr 1300 eller en honda pan european men vet inte så mycket om dom mvh peter

  2. #2

    SV: yamaha eller honda

    Hej,

    Jag har hört gott om båda. Vet att polisen valt Honda pan european och de kär väl ha provat en del liknande modeller.

    Hondan brukar beskrivas som sportig med touringkomfort. Finns säkert andra här inne som har mer info
    Hojen.nu - För oss som gillar motorcyklar!

  3. #3

    SV: yamaha eller honda

    tack för svaret pewa hörde att hondan skulle vara mer klumpig att köra men vet inte om det stämmer

  4. #4
    Nilsson
    Gäst

    SV: yamaha eller honda

    FRJ är en trevlig hoj fråga Håkan eller Kewe, hondan e fin om du ska köra långturer men inte en hoj som e kul den kallas ju för ett lok , jag hade föredragit FJR

  5. #5

    SV: yamaha eller honda

    Hej Peter och Ni andra.
    Ska som inbiten FJR ägare försöka ge dig lite tips.
    Hondan tycker jag är mer som en ren touringmaskin och i FJR- en har du en sport touring.
    Lite beror på din körstil men vill du ha riktigt roligt på kurviga småvägar för att sedan dra på långresa är FJR- en kanon.
    Ett råd är att du tar och provkör bägge en längre stund hos din handlare och sedan ser vad som passar just dig.
    Vill du veta mer om just FJR 1300 så maila till mig.
    Ha det bra
    Mvh
    Håkan 8)
    Kolla in FJR Klubbens hemsida www.fjrsweden.se

  6. #6
    Nilsson
    Gäst

    SV: yamaha eller honda

    ska du sen köpa ny hoj så tycker jag du även ska prova BMW K1200s eller kawa GTR1400,

  7. #7

    SV: yamaha eller honda

    Hondan har ju kombibromsar och ABS men det har nog Yaman också. Bromsarna gjorde att jag valde Varaderon före Vstrom.

    Jan-Olov
    Jan-Olov

  8. #8

    SV: yamaha eller honda

    tack så mycket för era svar . lutar nog mot fjr då jag kör en fireblade just nu men frugan gillar ej att sitta bak på den , och själv gillar jag att gasa på lite i kurvorna ,
    men undrar lite på vilken års modell man bör titta på mvh peter

  9. #9

    SV: yamaha eller honda

    FJR:n kan jag rekomendera, du kan både köra spotigt och dra i väg på lång semmester med den,och ha både tant och packning med dig spelar ingen roll går som ett lok oavsett vad man lastar. den bästa hoj jag hittils har hafft

  10. #10

    SV: yamaha eller honda

    Med packboxen på, sitter hon som en drottning där bak.07:an har värmehandtag orginal från 06 har den bättre värme avledning från motorn bort från föraren annars är dom rätt så lika från årsmodellerna olika höjder på kåpglas. flyttade passagerare fotpinnar +lite annat smått

Liknande ämnen

  1. Yamaha XCR 900 eller 700
    Av Patrik i forum Street
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2016-05-28, 10:29
  2. KTM Duke II 640 eller Yamaha XT660X?
    Av Jokern i forum Street
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2014-04-30, 12:51
  3. Suzuki Gladius eller Yamaha MT-07?
    Av Icon77 i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2014-03-11, 07:46
  4. Kawasaki ER-6, Yamaha FZ6 eller BMW F650GS?
    Av goldfish i forum Street
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-10-11, 22:23
  5. yamaha XJ 400 bra eller dåligt
    Av intemartin i forum Street
    Svar: 25
    Senaste inlägg: 2009-07-24, 20:00

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •