Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Undran…

  1. #1
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430

    Undran…

    Jag fattar inte detta. Det bor en gubbe ett par hus ifrån mig. Jag känner inte honom och han känner inte mig men av nån anledning har han utsett mig till hatobjekt Nr 1. Jag har bott i samma hus sen 10 år tillbaka, han har säkert bott i sitt sen jag vet inte hur långt tillbaka i tiden. Vi har aldrig råkats – förrän nu.

    Det började för nån månad eller två tillbaka, jag var ute med hundarna. Jag har gått förbi både hans och andras hus miljoner gånger, plockar alltid upp efter mina hundar och är hur skötsam som allra helst. Men vips sneddade en grå Volvo S60 upp framför mig och höll på att köra över hundarna. Det var han, han skulle bara in på sin tomt och då tar man sats och brakar in framför fullständigt ignorerande om man kör över hundarna på köpet.

    Hans blick var riktigt svart och hatisk, hade blickar kunnat döda så hade jag varit död då. Jag blev riktigt rädd för honom, ni vet den där isande känslan man får i magen. Så rädd blev jag. Och jag fattar ingenting. Det var första påträffandet av gubben, jag har aldrig sett honom annars. Varje gång jag gått förbi har jag däremot beundrat hans tomt för den är verkligen fin.

    Nån annan som fattar vad det handlar om? Ni vet säkert precis lika lite som jag.

    I dag skulle jag skjutsa dottern till hennes konståkningsträning och när jag kör ut från tomten så kommer han gående med sin fru – och samma hatiska blick igen. När han ser att jag kör bilen tar han sats och ökar farten som om jag skulle köra på honom. Säkert var det syftet, varför skulle han annars ta sats och öka farten ordentligt helt plötsligt? Hans fru såg ganska förvånad ut och hamnade på efterkälken, hon var givetvis inte beredd.

    Och jag fattar inte vad i helv... jag har gjort karlsloken. Han kanske hatar alla som beundrar hans tomt.

    Ett fall för TV3's Grannfejden?

  2. #2
    LillArne
    Gäst

    SV: Undran…

    Du får fråga honom ??? eller kanske hans fru ;D det kan ju vara att du gasar med dina cyklar eller provar muskelbilen just när han ska sova
    Jag tycker jag anar en liten del av den berömda Svenska avundsjukan 8)
    Jag hade nog frågat om jag störde på något sätt eller om det är något annat i botten

  3. #3
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430

    SV: Undran…

    Jag begriper ingenting. Här gasas inte på nätterna eller under sena kvällar, muskelbilen står i garaget utan motor så den funkar inte och där lär den stå jag vet inte hur länge. Mina hojar väsnas inte, möjligen Trajan men det är ett godtagbart ljud som inte stör ändå.

    Jag tröstar mig med detta: han förstår inte bättre, han har inte mer förstånd, det räcker tydligen inte längre än så här.

Liknande ämnen

  1. avställning för vintern, undran.
    Av Ulgrath i forum Mekhörnan
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2020-11-22, 21:34

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •