Sidan 1 av 3 123 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 26

Ämne: Lidl ger sig in på mc-marknaden

  1. #1

    Lidl ger sig in på mc-marknaden



    Lidl ger sig in på mc-marknaden
    Tyska matvarujätten Lidl släpper nu en serie billiga mc-kläder och tillbehör.
    Målgruppen sägs vara mc-intresseraqde som inte vill lägga ut en förmögenhet
    för att ta sig ut på vägarna.

    Klädserien släpps i slutet av Mars och består bl.a. av ett tvådelat ställ för 1350kr,
    en skinnjacka för 730kr, regnställ för 150kr, handskar för 150kr, balaklava för en
    hundralapp osv.

    En integral-hjälm kommer också att säljas för 500kr. Utöver integralvarianten finns
    även billigare alternativa hjälmar. Alla hjälmar möter dock europastandarden ECE-R
    22.05.

    Fler prylar till salu är ett ryggskydd för 200kr och ett njurbälte för en femtiolapp.

    Vilken kvalité det är på grejerna återstår väl att se.. 8) Vad tror ni?
    Hojen.nu - För oss som gillar motorcyklar!

  2. #2
    Medlem Mr.Peters avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Karlshamn
    Inlägg
    378

    SV: Lidl ger sig in på mc-marknaden

    Har handlat lite mc-grejer pa Lidl och kan inte klaga pa kvaliteten.
    Ar valkommet for min del och att det ar billigt gor absolut inget.

  3. #3
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430

    SV: Lidl ger sig in på mc-marknaden

    Jag köpte ett ryggskydd på Lidl förra våren som är EU-godkänd enligt nån norm. Den brukar jag använda. Har inte Lidl alltid haft mc-veckor varje år?

  4. #4

    SV: Lidl ger sig in på mc-marknaden

    Citat Ursprungligen postat av Katarina
    Jag köpte ett ryggskydd på Lidl förra våren som är EU-godkänd enligt nån norm. Den brukar jag använda. Har inte Lidl alltid haft mc-veckor varje år?
    Har också sett mc-grejer i samband med Lidl innan men nu ska man visst göra en helt egen kollektion..

    Att det är billigt är ju bra! Men det tar emot lite att "snåla" när det gäller hjälm och ryggskydd..
    Hojen.nu - För oss som gillar motorcyklar!

  5. #5
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430

    SV: Lidl ger sig in på mc-marknaden

    Hittills har den varit bra men så har jag inte ramlat än.

  6. #6
    Moderator Gerts avatar
    Reg.datum
    jun 2007
    Ort
    Tormastorp-Hörby-Skåne
    Inlägg
    1 293

    SV: Lidl ger sig in på mc-marknaden

    Citat Ursprungligen postat av pewa
    Men det tar emot lite att "snåla" när det gäller hjälm och ryggskydd..
    Det kan vara så vissa fabrikanter tänker att vi resonerar och tar betalt därefter , Det jag menar är att jag har köpt dyra saker som varit skräp och tvärtom och sen med tanke på alla "märkesgrejor" måste någon betala alla kostnader som reklam kostar och då är ju själva produkten inte så mycket dyrare än den "billiga" som inte har lagt ner en massa pengar på reklam och sponsring.
    Saddlebags can never hold everything you want, but they can hold
    everything you need.
    Gert Karlsson

  7. #7

    SV: Lidl ger sig in på mc-marknaden

    Handlar ingenting från Lidl eftersom personalen inte har vettiga arbetsvillkor. (Nej, jag är inte kommunist, inte ens vänsterorienterad)

    När jag såg inlägget om MC-ställ på Lidl, så måste jag erkänna att dubbelmoralen slog till direkt. Står i begrepp att köpa kläder inför sommaren, så jag kommer att kolla både på Biltemas och Lidls sortiment!

    Hoppas på bättre väder än förra sommaren.
    Det kanske räcker med bra kläder från Lidl för att man ska ge sig ut oftare ;D


  8. #8
    Nilsson
    Gäst

    SV: Lidl ger sig in på mc-marknaden

    jag tycker det är kul att biltema , lidl och även jula har börjat sälja mc grejer , och kan ju bara säga att en kompis till mej köpte jacka på lidl för 2 år sedan och den e det inget fel på

  9. #9
    Medlem turbos avatar
    Reg.datum
    mar 2007
    Ort
    södern
    Inlägg
    773

    SV: Lidl ger sig in på mc-marknaden

    jag håller med klippar, att något är dyrt gör det inte automatiskt bra men jag gillar inte lidl och tänker inte gilla deras mc-tillbehör heller 8)

    dom är europa-standarderna som nämns, är det någon som vet vad de betyder eller är det något påhitt man skyltar med för att folk ska känna sig trygga?

  10. #10
    Nilsson
    Gäst

    SV: Lidl ger sig in på mc-marknaden

    det är samma sak som CE märkning det finns vissa krav som ska uppfyllas men allt är en soppa som ingen fattar , ta som byxor de är godkända om de är förstäckta = dubbelt tyg på vissa ställen , men det vicktiga är att det e godkänt så att försäkringsbolagen inte drar in ersättningen om något händer

Liknande ämnen

  1. Ny tysk på mc-marknaden
    Av pewa i forum Nyhetsarkiv
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2013-09-27, 20:57
  2. Begagnat marknaden
    Av honda500 i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2012-01-17, 23:28
  3. MC vecka på Lidl.
    Av Linnex i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-04-06, 16:27

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •