Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista
Resultat 11 till 20 av 27

Ämne: överdriven bensintillförsel/läckage

  1. #11
    Medlem franssons avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Smauland
    Inlägg
    146

    SV: överdriven bensintillförsel/läckage

    Hjälper inte det Nilsson skrivet så plocka ur flotörena lägg dom i en skål med bensin se om dom flyter korrekt, dom får inte sjunka något inget ovanligt att man får punka på gammla flotörer

  2. #12

    SV: överdriven bensintillförsel/läckage

    Citat Ursprungligen postat av Nilsson
    jag hade samma problem med min gammla honda , jag hade förgasarna på tvätt och renovering men när jag provade starta hojen så rann soppa rakt igenom förgasarna då hade flottörerna hängt sog och jobbade ej mot nålen jag knackade lite på flottörhusen och sen har det fungerat fick en förklaring att flottören kan hänga sig när det varit tomt i huset :
    Ja tomt har det verkligen varit. Låter knepigt att alla flottörer skulle ha hakat upp sig. Men det återstår att se.

    Tackar så vänligt för alla svar hittils. Det är lättare att knäcka 4st(förgasarna) nötter när man är flera om det!

    Ha en riktigt trevlig helg allihopa, nu ska jag hem och korka upp en flaska rötjut

  3. #13
    Medlem franssons avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Smauland
    Inlägg
    146

    SV: överdriven bensintillförsel/läckage

    Låter alldeles ypperligt CUPP

  4. #14

    SV: överdriven bensintillförsel/läckage

    hej igen.

    Jag får ingen rätsida på den rinnande bensinen. vettef*n vad det kan vara.
    En annan sak är att den är enormt svårstartad, men när man väl får igång den så går den fint. får nog justera ventilspel m,m

    Letad på google efter en servicemanual till hojjen, först på en rysk hemsida fick ja en träff..

    295 sidor pdf, fotade direkt ur en manual. Den ska granskas och sedan sätter jag igång

  5. #15
    Nilsson
    Gäst

    SV: överdriven bensintillförsel/läckage

    ska kolla med en suzuki mekaniker som jag träffar på torsdag , jag tänkte på att det är kanske fel nålar de satt i , jag har varit ute för det att man byter nål men ej säte där den ska täta

  6. #16

    SV: överdriven bensintillförsel/läckage

    ja det låter rimligt. du får tacka honom så mycket för hjälpen i förväg

    Om inte släkten tar för mycket utrymme och tid i påsk så ska det rivas topp och justeras ventiler för glatta livet!

  7. #17

    SV: överdriven bensintillförsel/läckage

    Nu är ventilspelet justerat, äntligen. Förstår varför den var så förbaskat svårstartad ;D Vissa av dem var ställda i botten.

    Problemet med förgasarna kvarstår dock. Hoppas att det ger sig med tiden, ut och åka så det får flöda rikliga mängder bensin genom förknasarna.

  8. #18

    SV: överdriven bensintillförsel/läckage

    Provtur blev det alla gånger.

    minst sagt spännande när den stannar om man ligger på för låga varv. Den är med andra ord inte redo för trafiken ännnu. Men jeklar va bra den gick när man belastade den, den bara ville upp på bakhjulet

    Lättstartad som baraste den MEN bensinen sprutar ur förgasarna ???. Något måste vara helt galet, förgasardemontering i morgon bitti om tid finns.

  9. #19
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430

    SV: överdriven bensintillförsel/läckage

    Flottören kanske, stopp mellan förgasare och motor, skit hamnat i systemet…
    Om det skulle vara hål i nåt membran skulle den gå ryckigt i tomgången men den svarar fint på höga varv och tjuvstannar vid låga varv. Precis så gjorde min BMW (insprutning visserligen). Bränslet var alltså för gammalt men det kanske inte är så för dig som det var för mig.

    Hmm, det lät skumt det där sista...

  10. #20

    SV: överdriven bensintillförsel/läckage

    Det konstiga är att det är samma symptom på alla förgasare.
    Det liksom sprutar en stråle ur varje knasare

    Hyffsat nyrensade förgasare, bytta membra, ny flottörer, nytt o färskt bränsle.


Liknande ämnen

  1. Läckage vid bränslekran
    Av Trogfattad i forum Mekhörnan
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2013-12-03, 19:09
  2. Läckage runt ventil
    Av rolfmm i forum Mekhörnan
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2013-10-10, 09:44
  3. Bensintillförsel - Suzuki GSF600 Bandit
    Av Soppan67 i forum Mekhörnan
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-06-27, 07:45
  4. Vurpat, olje läckage, rökiga avgaser!
    Av Snart i forum Mekhörnan
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2009-06-08, 18:53
  5. Läckage i packboxen
    Av Nina i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2008-06-17, 21:30

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •