Sidan 3 av 5 FörstaFörsta 12345 SistaSista
Resultat 21 till 30 av 44

Ämne: GPS

  1. #21

    SV: GPS

    Fan vad kul! Nu blev men taggad på att skaffa sig en.. har inte tänkt beggat tidigare men det är ju en bra idé
    Hojen.nu - För oss som gillar motorcyklar!

  2. #22
    Moderator Gibsons avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Tyllinge (Västervik)
    Inlägg
    3 424

    Smile Kanske.

    Man kanske ska skaffa sig en, verkar ju roligt med GPS, fast jag undrar om jag kommer att ha så mycket nytta av en. Vi får se.

  3. #23
    Jag tror att om man bara skulle använda GPSen skulle man nog kunna hitta en del nya vägar!

    Men frågan är ju som sagt om det är värt pengarna, om man skulle använda den..

    NI som har GPS, hur ofta kör ni med dem?
    Hojen.nu - För oss som gillar motorcyklar!

  4. #24
    Är det inte stor risk att man tappar fokus på trafiken med en sådan här pryl? Blåtand i hjälmen är nog ett måste, men vem vet kanske blir det en sådan på styret.

    Jan-Olov

  5. #25
    Medlem Mr.Peters avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Karlshamn
    Inlägg
    378
    Citat Ursprungligen postat av pewa Visa inlägg
    Jag tror att om man bara skulle använda GPSen skulle man nog kunna hitta en del nya vägar!

    Men frågan är ju som sagt om det är värt pengarna, om man skulle använda den..

    NI som har GPS, hur ofta kör ni med dem?
    När man är utomlands på okända ställen är den ovärderlig,även hemma på okänd mark är den bra.
    Till vardags använder åtminstone inte jag den.

  6. #26
    Moderator Gerts avatar
    Reg.datum
    jun 2007
    Ort
    Tormastorp-Hörby-Skåne
    Inlägg
    1 293
    Jag tycker att dem ca 6000kr som en ny kostar är kanske inte värt pengarna men det är ju lite vad man kan undvara i plånboken . Själv köpte jag en beg. för 1500kr som helt klart är värt pengarna, och om tappad fokus vet jag inte om man kan säga dels har du även hastighetsmätare på en gps som du kan titta på och visar den sen att du ska ska svänga om tex 9,3km så behöver du inte titta på den igen på en bra stund . Så jag tror inte att man tittar mer på denna än vilket instrument som helst. Det bästa är om du tex kör helt planlöst en fin dag och upptäcker tex en del fina vägar så pluggar du bara in den i datan och sen kan du se på kartan vilken väg du har kört (den jag har ritar en prickad linje) och sen göra en favoritrunda med bara ihopsamlade fina vägavsnitt.
    Senast redigerat av Gert den 2008-06-20 klockan 07:58.
    Saddlebags can never hold everything you want, but they can hold
    everything you need.
    Gert Karlsson

  7. #27
    Medlem HRJs avatar
    Reg.datum
    apr 2008
    Ort
    Färlöv/Kristianstad
    Inlägg
    9
    Använder min Garmin Zumo 550 ofta
    Har många fika ställe o intressepunkter inlagda så när man är ute o kör kollar man något nytt ställe
    Letar även Geocaching punkter med den
    http://geocaching.se/

  8. #28
    Medlem HRJs avatar
    Reg.datum
    apr 2008
    Ort
    Färlöv/Kristianstad
    Inlägg
    9
    Inte fler som är sugna på geocaching??
    man kommer ut o ser platser man inte tänker på annars

  9. #29
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Jo, jag har laddat ner nåt sånt där från Garmins hemsida, ska bara installera det. Har inte riktigt pejl på vad det är för nåt riktigt men det ger sig.

  10. #30
    Medlem Mr.Peters avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Karlshamn
    Inlägg
    378
    Har hört att det finns Gps med lås till mc,ngn som vet var det finns att köpa?

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •